У січні в донецьких ЗМІ найбільше сумнівних матеріалів стосувалися Віктора Януковича
Починаючи з липня 2009 р. і протягом 10 місяців, Донецький прес-клуб здійснює моніторинг матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в обласних газетах «Салон», «Донецкие новости», «Донбасс» та «Панорама».
Оцінювання матеріалів у Донецьку здійснювала експертна група, до складу якої увійшли доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.За результатами обговорення матеріалів, що вийшли у січні 2010 р., експерти визначили:
36 матеріалів з порушенням журналістських стандартів, що містять в собі ознаки прихованої реклами:
«Панорама» - 14
«Салон» - 5
«Донецкие новости» - 13
«Донбасс» - 4
Політичні матеріали з ознаками прихованої реклами – 26
Комерційні матеріали з ознаками прихованої реклами – 10
5 матеріалів з неналежними маркуванням:
«Панорама» - 0
«Салон» - 2
«Донецкие новости» - 3
«Донбасс» - 0
Неналежне маркування
1. «Салон», 22.01, статтю «Виктор Янукович поблагодарил избирателей за свою победу» «Я не буду повторять ошибки предшественников» (маркована значком «Открытое письмо»).
2. «Салон», 26.01, статтю «MATRIX зажигает новогодние звезды» (матеріал позначений значком PR).
3. «Донецкие новости», 01-13.01, статтю «Сеть под ТМ «Параллель» открыла 21-й АЗК в Донецке», позначено «редакційною зірочкою».
4. «Донецкие новости», 14-20.01, статтю «Донецкая аптека стала одной из лучших в Европе», (PR-матеріал аптеки «Здравица», позначено редакційною зірочкою).
5. «Донецкие новости», 21-27.01, статтю «Архитектурный шедевр в центре Донецка», (матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою»).
Матеріали з ознаками прихованої реклами
1. «Панорама», 31.12-06.01, рубрика «Час пик», публікацію «Пакт Ющенко-Януковича» (PR-матеріал, надрукований без будь-яких позначок).
2. «Панорама», 31.12-06.01, статтю «Сергей Тигипко – о жизни, о семье и Новом годе» (PR-матеріал про С. Тігіпка).
3. «Панорама», 31.12-06.01, матеріал «Прежде всего я – честный политик»(PR-матеріал про І. Богословську).
4. «Панорама», 31.12-06.01, статтю «Виктор Янукович: «Мы будем защищать результаты волеизъявления граждан!»» (позитивний PR-матеріал про лідера ПР).
5. «Панорама», 31.12-06.01, публікацію «Новогодние сюрпризы от депутата Александра Адамова» (рекламна стаття від прес-служби депутата без позначок).
6. «Панорама», 7-13.01, стаття «Виктор Янукович: «Остановить безумие», (матеріал без позначок, в якому простежується спонукання виборця на користь одного кандидата).
7. «Панорама», 14-20.01, рубрика «Час пик», матеріал «Политик - патриот» (про Ю. Костенка УНП, PR-матеріал).
8. «Панорама», 14-20.01, рубрика «Час пик», статтю «Испытание компромиссом» (PR-матеріал, УНП, без позначок).
9. «Панорама», 14-20.01, матеріал «Восемь - за одного» (PR-стаття про Ю. Тимошенко).
10. «Панорама», 14-20.01, статтю «Инна Богословская, кандидат в Президенты Украины: «Будущее страны зависит от каждого из нас» (авторськийPR-матеріал про кандидата у Президенти Богословської).
11. «Панорама», 14-20.01, публікацію «Наше будущее в наших руках» (PR-стаття про лідера ПР).
12. «Панорама», 21-27.01, статтю «Синдром хронической усталости» (PR-матеріал, реклама фармацевтичного заспокійливого препарату).
13. «Панорама», 21-27.01, статтю «Выбираем Президента, держа в уме Украину» (PR-матеріал на користь Ю. Тимошенко).
14. «Панорама», 21-27.01, матеріал «У Донецка - новая визитная карточка» (PR-матеріал про інвестиційну будівельну кампанію «Дирекція адміністративних будівель»).
15. «Донецкие новости», 01-13.01, статтю «Сергей Тигипко: «Необходимость условия работы для малого и среднего бизнеса», (PR-матеріал).
16. «Донецкие новости», 01-13.01, статтю «Сергей Тигипко – о жизни, семье и новом годе», (PR-матеріал)
17. «Донецкие новости», 01-13.01, статтю «Фирма качество гарантирует», (без жодних позначок реклами, при цьому є адреса сайту, контакти, та асортимент продукції).
18. «Донецкие новости», 01-13.01, статтю «Новогодние сюрпризы для жителей округа от депутата Александра Адамова», (автор матеріалу прес-служба депутата).
19. Донецкие новости», 14-20.01, статтю «Рецепт волшебства от ТМ «Сторица» и BTV GROUP» (рекламний текст про благодійну акцію від ТМ «Сторица»).
20. «Донецкие новости», 14-20.01, статтю «В Красном Лимане принимают роды по-европейски», (PR-стаття про БФ «Спешите делать добро»).
21. «Донецкие новости», 21-27.01, статтю «Виктор Янукович поблагодарил избирателей за свою победу», (лідер ПР про розвиток держави).
22. «Донецкие новости», 21-27.01, статтю «Славянские дзюдоисты стали победителями Кубка Европы», (про благодійність фонду «Спешите делать добро»).
23. «Донецкие новости», 21-27.01, статтю «Директор по корпоративным отношениям life:) Юрий Курмаз: «Сеть life:) развивается»», (замовний матеріал не позначений як рекламний).
24. «Донецкие новости», 21-27.01, публікацію «Правила для профессионалов» (матеріал не позначений як рекламний, хоча мове йде про правила ведення бізнесу кампанії «Емвей Україна»).
25. «Донецкие новости», 28.01-03.01, статтю «Мы верим, что Господь поставит Виктора Федоровича…» (PR-матеріал).
26. «Донецкие новости», 28.01-03.01, матеріал «Борис Колесников: «Все крупные социологи говорят об убедительной победе Януковича во втором туре» (PR-матеріал).
27. «Донецкие новости», 28.01-03.01, статтю «День, когда сбываются все мечты студентов», (PR-матеріал про БФ «Спешите делать добро!»).
28. «Донбасс», 08.01, статтю «Президент издал указ о праздновании победы над … русскими», (негативний матеріал про кандидата на посаду президента В. Ющенка).
29. «Донбасс», 14.01, статтю «Легкий вдох, свободный выдох», (рекламний матеріал про фармпрепарат «Бронхипрет»).
30. «Донбасс», 23.01, статтю «Виктор Янукович поблагодарил избирателей за свою победу», (про бачення майбутнього розвитку держави лідера ПР, виступ Януковича на прес-конференції, такий же матеріал було розміщено ЗМІ, позначений як рекламний).
31. «Донбасс», 26.01, статтю “Мы верим, что господь поставит Викотора Федоровича», (пряма агітація на користь Януковича, виділено рамочкою, але не помічено як рекламний матеріал).
32. «Салон», 08.01, матеріал «Выбирают меньшее зло», (пряма агітація на користь одного
кандидата на посаду Президента).
33. «Салон», 12.01, матеріал «Выборы Президента таят неожиданности», (коментар депутата тільки від ПР на користь одного з претендентів на посаду Президента).
34. «Салон», 12.01, матеріал «Янукович обещает страну без бедных», (пряма агітація на користь Януковича).
35. «Салон», 15.01, матеріал «По своей природе — он созидатель» (позитивна стаття на користь Януковича).
36. «Салон», 15.01, матеріал «Психологически она в четырехлетнем возрасте» (поруч з попереднім матеріалом негативний матеріал про Ю.Тимошенко, тобто підкреслює позитив Януковича).
Експерти відзначили у газеті “Салон” збереження тенденції на посилання іноземних джерел, авторів, яких не можна знайти навіть у мережі Інтернет. Крім того, є сумнів щодо якісного перекладу таких матеріалів та скорочень. Крім того, в газеті “Панорама” рубрики не відповідають змісту самого матеріалу.
Моніторинг матеріалів друкованих ЗМІ проводиться з метою оцінювання кількості матеріалів з порушеннями журналістських стандартів, а також часової динаміки зміни кількісних показників таких порушень. Моніторинг на предмет порушення журналістських стандартів координується Громадською організацією «Інститут масової інформації» у партнерстві з Інтерньюз Нетворк.
ІМІ
Help us be even more cool!