У Рівному “джинсові” лідери у вересні 2009р. не змінилися
Із 124 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 7 - стосувалося місцевих фірм та підприємців та 6 – банківських установ. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (74 матеріали).
Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.
| Про кого матеріал або ймовірний замовник | Скільки було опубліковано |
1. | БЮТ | 74 |
| С. Тігіпко | 6 |
| Народна партія | 1 |
| Й. Вінський | 2 |
| Народна армія спасіння | 1 |
| Лікувальні препарати (Чудо –чай, Промед, Алконартек) | 4 |
| СТ “Іллічівське” | 1 |
| ТМ “Рум”янець” | 3 |
| Інститут здоров”я нації | 2 |
| ТМ “Болена” | 1 |
| Рівненський науково-дослідний і-т | 1 |
| Аліфор | 1 |
| Приватбанк | 1 |
| Дельта-банк | 2 |
| Цілителька пані Олена | 3 |
| Індекс-Банк | 1 |
| Надра-Банк | 2 |
| Tavita | 1 |
| Готель “Мир” | 1 |
| Фронт Змін | 14 |
| Партія Регіонів | 2 |
| ВСЬОГО | 124 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 29 матеріалів, до політичної – 95 матеріалів.
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Немаркована | Умовно маркована | ||
“ОГО” | 3 | 6 | 9 |
“Рівненська газета” | 1 | 8 | 9 |
“Рівне вечірнє” | 32 | 0 | 32 |
“Рівне-експрес” | 20 | 0 | 20 |
“Рівне-ракурс” | 18 | 0 | 18 |
“Літопис Заходу” | 14 | 0 | 14 |
“Вільне слово” | 5 | 2 | 7 |
“Провінційка” | 2 | 13 | 15 |
ВСЬОГО | 95 | 29 | 124 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне
У вересні відбулось певне перегрупування сил серед потенційних замовників політичної “джинси”: почали активно публікуватись матеріали на підтримку А.Яценюка.У вересні вони – на другому місці серед замовних політичних матеріалів у рівненській пресі.
Переважає ж, як і раніше, “джинса”, потенційним замовником якої є БЮТ.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: політична “джинса” виходить на лідируючі позиції, та займає близько 80% від усієї маси замовних матеріалів. Основними ознаками політичної джинси у у вересні є: повторюваність однакових матеріалів в різних виданнях, обігрування тем “Вона-працює-непрацює”, національність потенційного кандидата А. Яценюка, “Тимошенко Ю.В.– єдиний кандидат від демократичних сил”. Фактично виборчі штаби вже зараз засвітили ті слогани, якими нас “годуватимуть” під час виборів. Найбільш активними замовниками “джинси” є штаби БЮТ та Фронту змін.
Щодо комерційної “джинси”, то її кількість невпинно зменшується. Проглядується тенденція – на перший план виходять замовні статті про біо-добавки, які “маскуютьься” під лікувальні препарати, та статті про банківські установи.
Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста», Політичні замовні матеріали "кочують" із газети в газету хіба що з "косметичними" змінами: приміром, в одній газеті текст має назву "На перше місце поставити інтереси України!", в іншій - коротше: "На перше місце - інтереси України!". Та загалом відмінностей у "джинсі" в розрізі окремих видань мало. Так, червоною ниткою через ледь не всі місцеві газети у вересні проходять виступи Василя Базіва. Його інтерв'ю під назвою "Визволити поневолений розум!" було опубліковане аж у п'яти газетах. Разом із вищезгаданим виступом науковця з Буковини "На перше місце - інтереси України!" цей матеріал став своєрідним "хітом" вересня у рівненській пресі.
Help us be even more cool!