Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» . Загалом виявлено 124 таких матеріалів.
Із 124 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 7 – стосувалося місцевих фірм та підприємців та 6 – банківських установ. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (74 матеріали).
Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.
|
|
Про кого матеріал або ймовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
1. |
БЮТ |
74 |
|
|
С. Тігіпко |
6 |
|
|
Народна партія |
1 |
|
|
Й. Вінський |
2 |
|
|
Народна армія спасіння |
1 |
|
|
Лікувальні препарати (Чудо –чай, Промед, Алконартек) |
4 |
|
|
СТ “Іллічівське” |
1 |
|
|
ТМ “Рум”янець” |
3 |
|
|
Інститут здоров”я нації |
2 |
|
|
ТМ “Болена” |
1 |
|
|
Рівненський науково-дослідний і-т |
1 |
|
|
Аліфор |
1 |
|
|
Приватбанк |
1 |
|
|
Дельта-банк |
2 |
|
|
Цілителька пані Олена |
3 |
|
|
Індекс-Банк |
1 |
|
|
Надра-Банк |
2 |
|
|
Tavita |
1 |
|
|
Готель “Мир” |
1 |
|
|
Фронт Змін |
14 |
|
|
Партія Регіонів |
2 |
|
|
ВСЬОГО |
124 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 29 матеріалів, до політичної – 95 матеріалів.
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Немаркована |
Умовно маркована |
||
|
“ОГО” |
3 |
6 |
9 |
|
“Рівненська газета” |
1 |
8 |
9 |
|
“Рівне вечірнє” |
32 |
0 |
32 |
|
“Рівне-експрес” |
20 |
0 |
20 |
|
“Рівне-ракурс” |
18 |
0 |
18 |
|
“Літопис Заходу” |
14 |
0 |
14 |
|
“Вільне слово” |
5 |
2 |
7 |
|
“Провінційка” |
2 |
13 |
15 |
|
ВСЬОГО |
95 |
29 |
124 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне
У вересні відбулось певне перегрупування сил серед потенційних замовників політичної “джинси”: почали активно публікуватись матеріали на підтримку А.Яценюка.У вересні вони – на другому місці серед замовних політичних матеріалів у рівненській пресі.
Переважає ж, як і раніше, “джинса”, потенційним замовником якої є БЮТ.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: політична “джинса” виходить на лідируючі позиції, та займає близько 80% від усієї маси замовних матеріалів. Основними ознаками політичної джинси у у вересні є: повторюваність однакових матеріалів в різних виданнях, обігрування тем “Вона-працює-непрацює”, національність потенційного кандидата А. Яценюка, “Тимошенко Ю.В.– єдиний кандидат від демократичних сил”. Фактично виборчі штаби вже зараз засвітили ті слогани, якими нас “годуватимуть” під час виборів. Найбільш активними замовниками “джинси” є штаби БЮТ та Фронту змін.
Щодо комерційної “джинси”, то її кількість невпинно зменшується. Проглядується тенденція – на перший план виходять замовні статті про біо-добавки, які “маскуютьься” під лікувальні препарати, та статті про банківські установи.
Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста», Політичні замовні матеріали "кочують" із газети в газету хіба що з "косметичними" змінами: приміром, в одній газеті текст має назву "На перше місце поставити інтереси України!", в іншій – коротше: "На перше місце – інтереси України!". Та загалом відмінностей у "джинсі" в розрізі окремих видань мало. Так, червоною ниткою через ледь не всі місцеві газети у вересні проходять виступи Василя Базіва. Його інтерв'ю під назвою "Визволити поневолений розум!" було опубліковане аж у п'яти газетах. Разом із вищезгаданим виступом науковця з Буковини "На перше місце – інтереси України!" цей матеріал став своєрідним "хітом" вересня у рівненській пресі.