В лютому місяці найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у рівненських газетах «Провінційка» та «Рівне Ракурс». Загалом виявлено 85 сумнівних матеріалів та 45 матеріалів неналежно маркованих.
Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, які проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.
Вільне слово – 2
Літопис заходу – 13
ОГО – 3 (41 неналежне маркування)
Провінційка – 18
Рівненська газета – 8 (4 неналежне маркування)
Рівне вечірнє – 15
Рівне Експрес – 9
Рівне Ракурс – 17
Комерційна «джинса» – 24
Політична «джинса» – 61
Неналежне маркування – 45
|
№ |
Про кого матеріал або ймовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
1. |
БЮТ |
54 |
|
2. |
магазин “Мій Світ” |
5 |
|
3. |
Салон “Здоров”я та краса” |
4 |
|
4. |
ТзОВ”ВВ Сервіс” |
4 |
|
5. |
Партія Зелених |
3 |
|
6. |
ПП. Я. Лисий |
3 |
|
7. |
СВ Альтера |
3 |
|
8. |
ТОВ “Ескада М” |
3 |
|
9. |
Фітоцентр “Твоє здоров”я” |
3 |
|
10. |
ВАТ “Поліссяхліб” |
2 |
|
11. |
ВГО “Правозахистний рух “Російськомовна Україна” |
3 |
|
12. |
Клініка “Медлайф” |
2 |
|
13. |
компанія “Prima-professional” |
2 |
|
14. |
магазин “Садиба” |
2 |
|
15. |
Народна Самооборона |
2 |
|
16. |
Рівненське відділення Київського інсьтитуту внутрішніх справ |
2 |
|
17. |
ТОВ “Квазар-Захід” |
2 |
|
18. |
Фронт Змін |
2 |
|
19. |
Центр “Джерело здоров”я” |
2 |
|
20. |
Альтабор |
1 |
|
21. |
Альянс автоіпотечних кредиторів |
1 |
|
22. |
Торгівельна компанія “Баядера” |
1 |
|
23. |
Student Adventure |
1 |
|
24. |
Автосалон “Вік Експо” |
1 |
|
25. |
Клуб краси “T&T” |
1 |
|
26. |
Колвей Україна |
1 |
|
27. |
компанія “ВОЛЯ” |
1 |
|
28. |
Концерн “Східно-європейський альянс” |
1 |
|
29. |
крем “ОДА” |
1 |
|
30. |
Салон мобільного зв”язку “Лайф” |
1 |
|
31. |
магазин “Рибалка” |
1 |
|
32. |
мережа магазинів “Supera” |
1 |
|
33. |
Народна партія |
1 |
|
34. |
Партія Регіонів |
1 |
|
35. |
ПП.С.Шевченко |
1 |
|
36. |
“Промед” |
1 |
|
37. |
Рівнеміськбуд |
1 |
|
38. |
Рівнеоблводоканал |
1 |
|
39. |
Рівнерибгосп |
1 |
|
40. |
Спортивний комплекс МЕГУ |
1 |
|
41. |
ТМ “Аптека садівника” |
1 |
|
42. |
ТОВ “Острозький завод мінеральних вод” |
1 |
|
43. |
ТОВ “Фіш і Чиж” |
1 |
|
44. |
УкрЕККА |
1 |
|
45. |
Чудо-Чай |
1 |
|
46. |
Школа правильного харчування |
1 |
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: кількість комерційних замовних матеріалів у лютому зросла – з двох основних причин. Перша – поступове пожвавлення ділової активності після характерного для січня кожного року затишшя на ринку. Друга – створення в газеті “ОГО” тематичного спецпроекту “Споживач” – сторінок із матеріалами про товари та послуги рівненських фірм із вказанням назв фірм, адрес та телефонів. Матеріали в додатку – невеликі за площею, щономера їх розміщується чимало, більшість із них – умовно марковані (квадратиком). При цьому варто зауважити, що значна частина матеріалів у спецпроекті не може розцінюватись як суто реклама конкретної фірми – це своєрідна середина між власне рекламними матеріалами і чисто споживацькими оглядами. У таких матеріалах не розхвалюється на всі лади конкретна фірма, як це часто робиться в “джинсових” комерційних матеріалах, а натомість даються практичні поради щодо вибору певних товарів. Такі поради озброюють споживача корисною інформацією взагалі й напряму не спонукають стати клієнтом певної фірми… якби не її координати, ненав’язливо розміщені під матеріалом.
Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»: серед напрямків, які представляють комерційні замовні матеріали лютого, переважає реклама медичних препаратів, медичних та оздоровчих послуг, що було характерним і для попередніх місяців. У лютому також далося взнаки наближення весняно-польових робіт та вступної кампанії до ВНЗ. Також зафіксовано чимало реклами комп’ютерних та меблевих магазинів, що швидше можна пояснити не сезонними тенденціями ринку, а створенням споживацьких “спецмайданчиків” у газетах.
Щодо політичної “джинси”, то в лютому зафіксовано два її “піки” – перед другим туром виборів та в процесі розгляду Верховним судом скарги штабу Юлії Тимошенко. Характерний заголовок матеріалу з другої категорії – “Янукович – фальсифікатор”. Що ж до текстів, які розміщувались напередодні другого туру голосування, то привертає увагу серія “Звернень представників громадської та науково еліти” Рівненщини – місцеві науковці, які голосували в першому турі за Сергія Тигіпка, Арсенія Яценюка або Віктора Ющенка, закликають у другому турі голосувати за Юлію Тимошенко. В одному номері однієї газети на сусідніх сторінках могло бути розміщено відразу три таких однотипних звернення.
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: “неідентифікованої” політичної “джинси”, яка зустрічалась нам під час моніторингу місцевої преси в попередні місяці, в лютому не зафіксовано: потенційний замовник проглядається в кожному матеріалі. За окремими поодинокими винятками, не надто відчутною є іміджева присутність у місцевій пресі потенційних учасників місцевих виборів – вочевидь, на їхній активності негативно позначилось перенесення виборів з 30 травня на невизначений термін.
ІМІ