ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У лютому політична "джинса" у рівненських ЗМІ пішла на спад

05.02.2010, 00:40
В лютому місяці найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у рівненських газетах «Провінційка» та «Рівне Ракурс». Загалом виявлено 85 сумнівних  матеріалів та 45 матеріалів неналежно маркованих.  

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, які  проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

Вільне слово - 2

Літопис заходу - 13

ОГО – 3 (41 неналежне маркування)

Провінційка - 18

Рівненська газета  - 8 (4 неналежне маркування)

Рівне вечірнє - 15

Рівне Експрес  - 9

Рівне Ракурс – 17

Комерційна «джинса» - 24

Політична «джинса» - 61

Неналежне маркування - 45

Про кого матеріал або ймовірний замовник

Скільки було опубліковано

1. 

БЮТ

54

2. 

магазин “Мій Світ”

5

3. 

Салон “Здоров”я та краса”

4

4. 

ТзОВ”ВВ Сервіс”

4

5. 

Партія Зелених

3

6. 

ПП. Я. Лисий

3

7. 

СВ Альтера

3

8. 

ТОВ “Ескада М”

3

9. 

Фітоцентр “Твоє здоров”я”

3

10. 

ВАТ “Поліссяхліб”

2

11. 

ВГО “Правозахистний рух “Російськомовна Україна”

3

12. 

Клініка “Медлайф”

2

13. 

компанія “Prima-professional”

2

14. 

магазин “Садиба”

2

15. 

Народна Самооборона

2

16. 

Рівненське відділення Київського інсьтитуту внутрішніх справ

2

17. 

ТОВ “Квазар-Захід”

2

18. 

Фронт Змін

2

19. 

Центр “Джерело здоров”я”

2

20. 

Альтабор

1

21. 

Альянс автоіпотечних кредиторів

1

22. 

Торгівельна компанія “Баядера”

1

23. 

Student Adventure

1

24. 

Автосалон “Вік Експо”

1

25. 

Клуб краси “T&T”

1

26. 

Колвей Україна

1

27. 

компанія “ВОЛЯ”

1

28. 

Концерн “Східно-європейський альянс”

1

29. 

крем “ОДА”

1

30. 

Салон мобільного зв”язку “Лайф”

1

31. 

магазин “Рибалка”

1

32. 

мережа магазинів “Supera”

1

33. 

Народна партія

1

34. 

Партія Регіонів

1

35. 

ПП.С.Шевченко

1

36. 

“Промед”

1

37. 

Рівнеміськбуд

1

38. 

Рівнеоблводоканал

1

39. 

Рівнерибгосп

1

40. 

Спортивний комплекс МЕГУ

1

41. 

ТМ “Аптека садівника”

1

42. 

ТОВ “Острозький завод мінеральних вод”

1

43. 

ТОВ “Фіш і Чиж”

1

44. 

УкрЕККА

1

45. 

Чудо-Чай

1

46. 

Школа правильного харчування

1

Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне:  кількість комерційних замовних матеріалів у лютому зросла – з двох основних причин. Перша – поступове пожвавлення ділової активності після характерного для січня кожного року затишшя на ринку. Друга – створення в газеті “ОГО” тематичного спецпроекту “Споживач” – сторінок із матеріалами про товари та послуги рівненських фірм із вказанням назв фірм, адрес та телефонів. Матеріали в додатку – невеликі за площею, щономера їх розміщується чимало, більшість із них – умовно марковані (квадратиком). При цьому варто зауважити, що значна частина матеріалів у спецпроекті не може розцінюватись як суто реклама конкретної фірми – це своєрідна середина між власне рекламними матеріалами і чисто споживацькими оглядами. У таких матеріалах не розхвалюється на всі лади конкретна фірма, як це часто робиться в “джинсових” комерційних матеріалах, а натомість даються практичні поради щодо вибору певних товарів. Такі поради озброюють споживача корисною інформацією взагалі й напряму не спонукають стати клієнтом певної фірми... якби не її координати, ненав’язливо розміщені під матеріалом.

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»: серед напрямків, які представляють комерційні замовні матеріали лютого, переважає реклама медичних препаратів, медичних та оздоровчих послуг, що було характерним і для попередніх місяців. У лютому також далося взнаки наближення весняно-польових робіт та вступної кампанії до ВНЗ. Також зафіксовано чимало реклами комп’ютерних та меблевих магазинів, що швидше можна пояснити не сезонними тенденціями ринку, а створенням споживацьких “спецмайданчиків” у газетах.

Щодо політичної “джинси”, то в лютому зафіксовано два її “піки” – перед другим туром виборів та в процесі розгляду Верховним судом скарги штабу Юлії Тимошенко. Характерний заголовок матеріалу з другої категорії – “Янукович – фальсифікатор”. Що ж до текстів, які розміщувались напередодні другого туру голосування, то привертає увагу серія “Звернень представників громадської та науково еліти” Рівненщини – місцеві науковці, які голосували в першому турі за Сергія Тигіпка, Арсенія Яценюка або Віктора Ющенка, закликають у другому турі голосувати за Юлію Тимошенко. В одному номері однієї газети на сусідніх сторінках могло бути розміщено відразу три таких однотипних звернення.

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: “неідентифікованої” політичної “джинси”, яка зустрічалась нам під час моніторингу місцевої преси в попередні місяці, в лютому не зафіксовано: потенційний замовник проглядається в кожному матеріалі. За окремими поодинокими винятками, не надто відчутною є іміджева присутність у місцевій пресі потенційних учасників місцевих виборів – вочевидь, на їхній активності негативно позначилось перенесення виборів з 30 травня на невизначений термін.

ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!