Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 по 30 вересня проводила моніторинг кримських ЗМІ – газет: «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «События», «Голос Крыма», «Кафа», «Крымская газета» .
Моніторинг проводився у співпраці з Інститутом Масової Інформації за підтримки "Інтерньюз Нетворк"
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила:
матеріалів у вищеперелічених газетах:
6 – реклама без належної маркіровки; матеріалів, що відносяться до прихованої реклами – 49.
|ехо-камера|
Інформація без грифу «реклама» (або нечітко маркована) була у газетах:
«Кафа» – 2
«Крымская газета» – 14
«Крымская правда» – 7 (4 – нечітко марковани)
«Крымское время» – 15
«Первая крымская» – 7
«События»» – 8 (2 –нечітко марковани)
«Голос Крыма» –2
політичної «джинси» без маркування – 30
комерційної «джинси» без маркування – 19
політичних матеріалів з умовним маркуванням – 4
комерційних матеріалів з умовним маркуванням – 2.
Таким чином, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Крымское время».
Серед замовників реклами лідерують:
Політична «джинса»:
Партія «Союз» – 5 матеріалів
А.Яценюк – 5 матеріалів,
Ю.Тімошенко – 5 матеріалів;
Комерційної реклами більше всіх замовляли оператори мобільного зв'язку – 7 публікацій.
Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван відзначили:
В порівнянні з серпнем у вересні зменшилося число немаркованої реклами з 68 до 55, в той же час помітно збільшилася кількість маркованої реклами, як комерційної, так і політичної. Політична реклама продовжує переважати. Зростає число матеріалів, що представляють негативний образ політиків, що заявили про бажання брати участь в президентських виборах – 6 публікацій у вересні проти 3 в серпні.