У березні в кримських ЗМІ зрівнялося співвідношення політичних та комерційних матеріалів з ознаками прихованої реклами, а також залишаються сумнівні матеріали на підтримку місцевих чиновників. Такого висновку дійшли кримські експерти. Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 по 31 березня проводила моніторинг кримських ЗМІ – газет: «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская, «События, «Голос Крыма, «Кафа, «Крымская газета.
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила:
3 матеріали – реклама без належного маркування; матеріалів, що відносяться до прихованої реклами – 54
Інформація без грифу «реклама» (або нечітко маркована) була у газетах:
«Кафа» – 0
«Крымская газета» – 8
«Крымская правда» – 4 ( 3– нечітко марковані)
«Крымское время» – 29
«Первая крымская» – 8
«События»» – 6
Голос Крыма» – 2
політичної «джинси» без маркування – 29
комерційної «джинси» без маркування – 25
неналежне маркування – 3 .
Таким чином, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Крымское время».
Серед замовників реклами лідерують:
Політична «джинса»:
Партия «Союз» – 19 матеріалів
«Русское единство» – 5 матеріалів.
Серед комерційної реклами лідирують БАДЫ і алкогольні напої.
Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван відзначили: після завершення виборчої кампанії значно зменшилася кількість реклами в газетах. При цьому кількість прихованої реклами політичної й комерційної майже зрівнялася. Серед замовників політичної реклами лідують партії "Союз" і "Русское единство". З'являються замовлені матеріали під майбутні вибори в місцеві органи влади ("Уроки виживания з Левом Миримським" у газеті "Кримськое время", «Русское единство»). Для реклами своїх політичних сил вони використовують соціально значимі теми: ЖКГ, захист прав споживачів, підготовка до пам'ятних дат та ін. Реклама партії "Союз" розміщується, як правило, у газеті "Крымское время", близької до керівництва
Значно скоротилося число немаркованої реклами в газетах "Крымская газета", "События", "Первая крымская». партії.
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» .