ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У Донецьку вперше політична "джинса" по кількості поступилася комерційній

05.02.2010, 00:20
У лютому, вперше за час прведення моніторингу в Донецьку, кількість матеріалів з явними ознаками прихованої реклами комерційної характеру перевищила кількість тахих матеріалів політичного характеру.

Починаючи з липня 2009 р. і протягом 10 місяців, Донецький прес-клуб в партнерстві з Інститутом Масової Інформації  здійснює моніторинг матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в обласних газетах  «Салон», «Донецкие новости», «Донбасс» та «Панорама».   

Оцінювання матеріалів у Донецьку здійснює експертна група, до складу якої увійшли доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.

 За результатами обговорення матеріалів, що вийшли у лютому 2010 р., експерти визначили 18 матеріалів з ознаками прихованої реклами та 13 неналежно марковані як реклама  матеріали

1)      «Панорама» - 7

2)      «Салон»  - 1 (3 неналежно марковані)

3)      «Донецкие новости» - 8 (8неналежно марковані0

4)      «Донбасс» - 2 (2 неналежно марковані)

7 матеріалів з ознаками прихованої реклами політичного характеру.

11 матеріалів з ознаками прихованої реклами комерційного характеру.

До матеріалів з порушенням журналістських стандартів, що містять в собі ознаки прихованої реклами, віднесли:

1.       «Панорама», 04-10.02, рубрика «Элита Донбасса», публікацію «Наш последний и решительный бой!» (агітаційний матеріал на користь В. Януковича).

2.      «Панорама», 04-10.02, рубрика «Элита Донбасса», статтю «Из обращения Петра Симоненко к избирателям» (політична реклама без будь-яких позначок).

3.      «Панорама», 04-10.02, рубрика «В центре внимания - Украина», матеріал «Юлия предложила в Киеве. Сергей согласился в Давосе» (PR-матеріал на користь БЮТ).

4.      «Панорама», 04-10.02, рубрика «Народ должен знать главное», статтю «Грязные технологии не пройдут!», «Обращения Партии регионов к членам избирательных комиссий в Донецкй области» та ін. (PR-матеріали від прес-служби ПР на всю шпальту без будь-яких позначень).

5.      «Панорама», 25.02-08.03, рубрика «Общество», матеріал «Забота обо всех и о каждом» (PR-матеріал про депутата О.Адамова, такий самий текст є в інших виданнях і позначений як рекламний).

6.      «Панорама», 25.02-08.03, рубрика «Бизнес и власть. Практика», статтю «Без популярных мер не обойтись» (PR-матеріал про долю малого та середнього бізнесу, без підпису, але з фото С.Тігіпка).

7.      «Панорама», 25.02-08.03, рубрика «Народ должен знать главное», публікацію «С заботой о потребителях» (PR-матеріал про компанію «D.ТЭК. ПЭС-Энергоуголь» з логотипом компанії).

8.      «Донецкие новости», 28.01-03.02, публікацію  «Выпускники ДонНАСА будут очень нужны после кризиса» (реклама ВНЗ).

9.       «Донецкие новости», 04-10.02, статтю «Российский автопром – лидер на украинском рынке» (про переваги автомобілів ГАЗ).

10.  «Донецкие новости», 04-10.02, публікацію  «Славянские школьнимки больше не будут мерзнуть» (позитивний іміджевий PR-матеріал про керівника БФ «Спешите делать добро!» Нелю Штепу).

11.  «Донецкие новости», 18-24.02, статтю  «О подвиге героев не забыли» (позитивний іміджевий PR-матеріал про керівника БФ «Спешите делать добро!» Нелю Штепу).

12.  «Донецкие новости», 18-24.02, публікацію «Matrix: реальному интернету – реальный ай-пи» (рекламний матеріал без будь-яких позначень).

13.   «Донецкие новости», 28.01-03.01, матеріал «Депозит «Пенсионный» от VAB Банка: выгодно, комфортно, надежно» (рекламний матеріал без будь яких позначень).

14.   «Донецкие новости», 25.02-03.03, статтю «Сенсационная победа украинцев на «Продэкспо» (про перемогу горілчаної продукції торгівельної марки «Баядера» в двох номінаціях на виставці «Продекспо»).

15.  «Донецкие новости», 25.02-03.03, публікацію  «Славянской молодежи вернули «Юность» (позитивний іміджевий PR-матеріал про керівника БФ «Спешите делать добро!» Нелю Штепу).

16.   «Донбасс», 09.02, статтю «Влезь в свои  любимые джинсы», (в матеріалі міститься реклама продукції компанії BTV Group та студії «Цитрус» ).

17.  «Донбасс», 18.02,  публікацію «У «Большой мамы» все вкусно!» (матеріал про позитивні якості продукції торгівельної марки «Большая мама»).

18.  «Салон», 02.02, матеріал «БЮТ хочет сорвать выборы» (стаття на користь Партії регіонів, тим самим «очерняє» діяльність БЮТ).

До матеріалів, маркованих як реклама будь-яким способом, але не словами «реклама» або «на правах реклами» (неналежне маркування) віднести:  

1.      «Салон», 05.02, статтю «Антон Клименко: «То, что гусеница может принять за конец света, а на самом деле представляет собой момент рождения бабочки» (маркована значком «Открытое письмо»).

2.      «Салон»,  05.02, матеріал «Потому что характер! «Строительный Альянс Донбасса» наградили за несгибаемость» (матеріал позначений значком PR).

3.      «Салон»,  19.02, статтю «Депутат Адамов сделал подарок маленьким жителям своего округа» (маркована значком «Открытое письмо»).

4.      «Донецкие новости», 28.01-03.02, публікацію  «Matrix зажигает новогодние звезды» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

5.      «Донецкие новости», 04-10.02, статтю «Наличные в руки или товар в кредит – выбор за вами. «Кредитмаркет» делает его доступным» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

6.      «Донецкие новости», 04-10.02, публікацію  «В Донецке открылся Центр французского шарма» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

7.      «Донецкие новости», 04-10.02, матеріал  «Чем опасно зимнее солнце» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

8.      «Донецкие новости», 18-24.02, статтю «Как сохранить зрение» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

9.      «Донецкие новости», 18-24.02, статтю «Выбираем надежный банк» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

10.  «Донецкие новости», 18-24.02, матеріал «Компания «Параллель вступила в Украинскую ассоциацию сжиженного газа» (позначена відповідною  редакційною «зірочкою»).

11.  «Донецкие новости», 25.02-03.03, статтю «С заботой о каждом. Депутат Александр  Адамов подарил школьникам и ветеранам праздник» (позначено відповідною редакційною зірочкою).

12.    «Донбасс», 04.02, статтю «Вадим Колесніченко: ООН почула про дискримінацію російськомовних громадян та спроби героїзації фашистських посібників в Україні»  (матеріал розташований на шпальті «Общество. Реклама», але безпосередньо стаття не позначена як рекламна).

13.  «Донбасс», 11.02, матеріал «Новые медицинские технологии в «Клинике доктора Авершина» (текст рекламної статті не позначений як рекламний, але роміщений поруч з блочною рекламою, яка відповідно позначена).

 Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа»

Liked the article?
Help us be even more cool!