Рік великої війни: різке зростання, падіння і стабілізація аудиторії онлайн-медіа. Аналіз даних SimilarWeb
Повномасштабне вторгнення змусило аудиторію шукати якісні та оперативні джерела інформації – ними стали українські онлайн-медіа.
Різке зростання кількісних показників аудиторії в першому кварталі 2022 року змінилось очікуваним падінням. Утім, усі ці коливання уваги в підсумку принесли онлайн-медіа зростання аудиторії: нехай пішла більша частина тих, хто прийшов на першій хвилі паніки, все ж суттєва частина читачів залишилася. Станом на кінець першого кварталу 2023 року показники стабілізувались, і вже можна оцінити, що велика війна спричинила зростання аудиторії в переважної більшості онлайн-медіа, порівняно з довоєнними показниками, на 20–100%, залежно від ресурсу.
Такими є дані аналізу відкритих даних SimilarWeb.
Десятка найпопулярніших українських онлайн-медіа в першому кварталі 2023 року*, за даними SimilarWeb, має такий вигляд:
Під час повномасштабного вторгнення (перший квартал 2022 року) деякі українські медіа збільшили свій трафік на 300%. За даними SimilarWeb, протягом року великої війни "панічний відсоток" аудиторії поступово зменшився (в середньому падіння становило від 68,8% до 10,2%).
Найбільше за рік втратили аудиторію ті медіа, які минулого року найбільше тримали увагу українців і входили до топ-10: "Українська правда", "Новое время", ТСН. Із позитивного – у порівнянні з довоєнними показниками всім трьом редакціям вдалося збільшити аудиторію.
Рік тому, в першому кварталі 2022 року, лідером з кількості переглядів стала "Українська правда" з рекордним середнім показником відвідуваності в 136 млн переглядів на місяць, за відкритими даними SimilarWeb. Для порівняння: до вторгнення середній показник відвідуваності тої ж УП становив 32,91 млн (дані SimilarWeb за четвертий квартал 2021 року). Зараз аудиторія УП становить у середньому 63,1 млн на місяць.
Редакція УНІАН зуміла збільшити середній показник відвідуваності на 130% на відміну від тогорічного показника. І нині її аудиторія становить 28,2 млн переглядів у середньому на місяць.
Також на 32,5% збільшили приріст аудиторії редакція "Фокуса" та на 20,7% редакція "Кореспондента".
Водночас із першої десятки за кількістю аудиторії вибули такі медіа:
- "Обозреватель". До великої війни мав показник 38,64 млн переглядів на місяць. Повномасштабне вторгнення підняло аудиторію "Обозу" до 51,64 млн, але, за результатами першого кварталу 2023 року, за даними SimilarWeb, цей онлайн-ресурс має аудиторію в 12,6 млн переглядів на місяць.
- "Сегодня" – медіа, яке мало аудиторію в 50,67 млн, за результатами першого кварталу 2022 року; було закрите власником Рінатом Ахметовим.
- "Ліга". До великої війни сайт мав показник 11,06 млн переглядів на місяць. Повномасштабне вторгнення підняло аудиторію "Ліги" до 32,27 млн, але, за результатами першого кварталу 2023 року, за даними SimilarWeb, цей онлайн-ресурс має аудиторію в 9,3 млн переглядів на місяць.
Найвідвідуваніші українські медіа – "Українська правда" та "Цензор". За даними SimilarWeb, їхні показники майже збігаються станом на перший квартал 2023 року. Загалом за рік шість редакцій покращили свої позиції в рейтингу:
- "Цензор" з четвертої сходинки перемістився на другу.
- Із шостого на третє місце перемістилася редакція РБК-Україна.
- "24 канал" перемістився з восьмої на п'яту сходинку.
- "Корреспондент" з одинадцятого місця піднявся на шосте.
- "Фокус" виріс у рейтингу на чотири позиції і нині посідає восьме місце.
- З п'ятнадцятого на дев'яте місце перемістилася редакція УНІАН.
Ядро аудиторії "Української правди" – це люди віком 25–34 років (28%) та 35–44 років (21%). Чоловіки (60%) частіше взаємодіють із сайтом, ніж жінки (40%). Аудиторія сайту має чітке прив'язування до контенту, оскільки 63,55% аудиторії – це прямі переходи сайт. 23,05% аудиторії переходять на сайт за допомогою органічного пошуку. Значно менше додаткової аудиторії приходить за допомогою реферальних посилань (6,41%) та соціальних мереж (6,4%). І близько 0,57% аудиторії переходять на сайт через посилання в електронних листах. Майже 72% читачів – це аудиторія з українськими ІР-адресами, майже 6% – читачі зі США, з Німеччини 2,3%, майже 2% аудиторії з Канади та 1,5% росіян підглядають за контентом "Української правди".
"Цензор" найактивніше читає аудиторія віком 25–34 роки (28%) та 25–44 роки (22%). Майже дві третини аудиторії – чоловіки (62%), і лише 38% – жінки.
63% аудиторії переходять на сайт через прямий лінк, майже 19% – через реферальний лінк, і через органічний пошук майже 12%. Контент у соціальних мережах залучає додатково 5,3% заходів. Щодо соцмереж, то цифри статистики показують, що найкраща взаємодія з аудиторією через ютуб-канал "Цензора" (36%) та через фейсбук (29%). Здебільшого аудиторія "Цензора" – це читачі, що живуть в Україні (81%).
58% читачів РБК-Україна – чоловіки, жінки становлять лише 42% аудиторії. Основна аудиторія – українці (84%), заходи на сайт із Казахстану становлять 2,4%, і близько 2% трафіку роблять користувачі з російськими IP-адресами. Ядро аудиторії – люди у віковій групі 25–34 роки (27%) та 25–44 роки (21,5%). Трафік сайту складається з 60,5% прямих переходів, 19% – реферальні переходи, і 19,5% аудиторії переходять через пошукові системи. Мізерно низький відсоток залучення аудиторії через соцмережі – лише 1,2%.
ТСН має 55% чоловічої аудиторії та 45% жіночої. Ядро аудиторії складається з групи 25–34 років (28,5%) та групи 35–44 років (21%). Трафік складається з пошукових запитів – 33,5%, трафік від реферальних лінків становить 32%, і лише 25% заходять на сайт за прямим лінком. Соціальні мережі приносять 9% трафіку. Найбільше трафіку серед соціальних мереж приносить фейсбук (79,5%). 86% трафіку приходять від користувачів українських IP-адрес.
Аудиторія "24 каналу" складається з ядра вікової групи 25–34 років (28%) та групи 35–44 років (21,5%). Чоловіки частіше відвідують сайт (57%), і жінки становлять 43% аудиторії. Майже половина трафіку "24 каналу" складається з реферальних лінків (43%). Органічний трафік через пошукові системи становить 27,5%, і за прямим лінком переходять 22% аудиторії. Соціальні мережі залучають додаткові 7% аудиторії. Найчастіше аудиторія переходить на сайт через фейсбук (64,5%) та ютуб (27%).
61% аудиторії "Кореспондента" – чоловіки. Жінки становлять лише 39%. Щодо ядра аудиторії, то найактивніше переглядають сайт люди у віковій групі 25–34 роки (29%), аудиторія віком 35–44 років майже 21%.
На сайт найчастіше переходить аудиторія за прямим лінком (71%). Іншу частину трафіку становлять переходи через пошукові системи (21,5%). Завдяки реферальним переходам трафік становить 4%. Найменше трафіку на сайт приносять соціальні мережі (2,3%) та лінки на сайт через електронні листи (0,9%).
Жіноча частина аудиторії НВ становить 40%. Щодо чоловіків, то їхні візити становлять 60% трафіку. Найбільше переглядів на сайті робить аудиторія віком 25–34 років – близько 27%. Трафік сайту складається із 42% реферальних посилань. Значно менше – прямі лінки (30%), і через пошукові системи 23%. Соціальні мережі приносять лише 4,55% трафіку. Найактивніше аудиторія переходить з фейсбуку та твіттеру.
Аудиторія "Фокуса" схожа з ядром аудиторії НВ, де 60% аудиторії – це чоловіки та 40% – жінки. Ядро трафіку – це користувачі 25–34 років (26,7%) та 35–44 років (21,6%).
53% трафіку становлять реферальні переходи. На другому місці – перехід через пошукові системи (майже 28%). Лише 17% аудиторії переходить на сайт за прямим посиланням. Соціальні мережі приносять тільки 2% трафіку.
Редакція УНІАН залучає 52% чоловічої аудиторії та 48% жіночої. Третина аудиторії (30,7%) – люди 24–35 років. Половина трафіку аудиторії (50%) приходить на сайт через пошукові системи. Через пряме посилання 34% та 11% через реферальні посилання. І лише 4% – трафік соціальних мереж.
Аудиторія сайту "Гордон" складається здебільшого з чоловіків (60%) та 40% жіночої аудиторії. Найактивніша аудиторія (27%) – це люди віком 25–34 роки.
40% трафіку роблять читачі, переходячи за прямим лінком, 30% аудиторії все ще знаходять сайт через пошукові системи. 23% аудиторії – це трафік через реферальні посилання. 7% додаткової аудиторії приносять соцмережі. Половина трафіку соцмереж (49%) переходить на сайт через ютуб, і 30% твіттерських. Щодо геолокації, то 65% українські IP-адреси, 8% росіян усе ще читають (минулого року росіяни становили 10% трафіку).
Експерти ІМІ фіксували також у 10 найпопулярніших медіа інші ключові показники: час перебування відвідувачів на сайті, кількість переглянутих сторінок та показник відмов (позначає відсоткове співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або переглянули не більш ніж одну сторінку сайту). Тож експерти зафіксували таке:
- Понад рік трафік часу перебування на сайті "РБК-Україна" становить більший показник екстрахвилин, ніж на будь-яких інших сайтах. Ще рік тому експерти ІМІ фіксували середній час перебування на сайті однієї людини 32:53 хв. Нині цей показник становить 17:50 хв. Утім, кількість відкритих сторінок майже не змінюється: в середньому за один такий довгий сеанс читач читає 2,78 сторінки.
Як попередньо повідомляв ІМІ, SimilarWeb не є ідеальним інструментом для вимірювання популярності медіа, його дані можуть містити похибку. Про це йшлося в матеріалі liga.net. Тож оцінювати читаність сайту краще за кількістю унікальних відвідувачів. Проте цих даних відкриті ресурси не показують.
У березні 2023 року ІМІ публікує рейтинг 50 українських медіа за кількістю переглядів за перший квартал 2023 року*. Надані цифри взято з ресурсу SimilarWeb:
№ | МЕДІА | Середній показник переглядів, 1 квартал 2023*, МЛН |
1 | УП | 63,1 |
2 | Цензор | 63,0 |
3 | РБК Україна | 45,4 |
4 | ТСН | 41,1 |
5 | 24 канал | 39,1 |
6 | Кореспондент | 32,4 |
7 | НВ | 31,4 |
8 | Фокус | 28,4 |
9 | УНІАН | 28,2 |
10 | Гордон | 21,6 |
11 | Главком | 16,2 |
12 | Обозреватель | 12,6 |
13 | Еспресо | 12,2 |
14 | Телеграф | 10,5 |
15 | Ліга | 9,3 |
16 | Апостроф | 7,5 |
17 | Суспільне | 7,4 |
18 | Comments | 5,8 |
19 | Glavred info | 5,7 |
20 | Знай | 5,6 |
21 | Захід.нет | 5,1 |
22 | Радіо Свобода | 4,9 |
23 | Дело | 4,9 |
24 | Політека | 4,2 |
25 | ukranews.com | 4,1 |
26 | Інформатор | 3,9 |
27 | novyny live | 3,7 |
28 | Укрінформ | 3,7 |
29 | Слово і діло | 3,3 |
30 | Хвиля | 3,3 |
31 | Gazeta.ua | 3,1 |
32 | ДТ | 3,1 |
33 | Громадське | 2,9 |
34 | Факти | 2,9 |
35 | newsyou.info | 2,9 |
36 | УНН | 2,9 |
37 | ЛБ | 2,8 |
38 | 5 канал | 2,8 |
39 | КП в Україні | 2,5 |
40 | Інтерфакс-Україна | 1,7 |
41 | Вести | 1,5 |
42 | Букви | 1,1 |
43 | Новинарня | 1,0 |
44 | Бабель | 1,0 |
45 | enovosty.com | 0,9 |
46 | ICTV | 0,9 |
47 | Голос Америки | 0,7 |
48 | Подробности | 0,6 |
49 | Прямий | 0,6 |
50 | From ua | 0,3 |
*Середній показник за перший квартал 2023 року, наданий сервісом Similarweb.
Help us be even more cool!