ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Політична "джинса " в Донецьку майже зникла

05.03.2010, 00:30
Всього один політичний матеріал з явними ознаками замовності визначили експерти в Донецьку за березень місяць, та сім аналогічних матеріалів економічного характеру.

Такі результати моніторингу дотримання журналістських стандартів у Донецьку, який проводить Донецький прес-клуб в партнерстві з Інститутом Масової Інформації.

Оцінювання матеріалів у Донецьку здійснювала експертна група, до складу якої увійшли доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.

За результатами обговорення матеріалів, що вийшли у березні 2010 р., експерти розподілили статті наступним чином:

до групи 1 (матеріали, марковані як реклама будь-яким способом, але не словами «реклама» або «на правах реклами») віднести: 

1. «Салон», 05.03, статтю «Сердце группы компаний «Герц» бьется с новой силой»  (маркована значком PR).

2. «Салон», 12.03, статтю «Компания «Параллель» поздравила женщин с 8 марта» (матеріал позначений значком PR).

3. «Салон», 16.03, статтю «Группа компаний «Герц» остается стабильным лидером строительства» (матеріал позначено «Новости компаний»).

4. «Салон», 26.03, статтю «Форест Парк»: оазис тишины, чистоты и здоровья» (матеріал позначений значком PR).

5. «Донецкие новости», 04-10.03, статтю «Центрально-городское отделение Райффайзен Банка Аваль 1 марта праздновала новоселье», (позначено «редакційною зірочкою»).

6. «Донецкие новости», 04-10.03, статтю «Лидер среди первых», (PR-матеріал «Континент-Окна», позначено редакційною зірочкою з телефонами фірми).

7. «Донецкие новости», 04-10.03, статтю «Новый Renault за 55 грн. в день», (матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою», де йдеться про переваги офіційного ділера).

8. «Донецкие новости», 11-17.03, статтю «Альбатор — для здоровья и весеннего настроения!»,  (PR-матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою»).

9. «Донецкие новости», 18-24.03, статтю «Банк КАПИТАЛ успешно справляется с кризисом», (матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою»).

10. «Донецкие новости», 18-24.03, статтю «Владимир Коломиец: «Мы выживаем за счет внутренних резервов, но они не безграничны», (PR-матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою»).

11. «Донецкие новости», 18-24.03, статтю «MATRIX: покорители горных вершин»,(PR-матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою»).

12. «Донецкие новости», 18-24.03, статтю «Купить машину, квартиру в кредит? Ответ положительный», (PR-матеріал позначено відповідною «редакційною зірочкою»).

до групи 2 (порушення журналістських стандартів внаслідок свідомого порушення цих стандартів) віднести:

  1. «Панорама», 11-17.03, статтю «Инновации университета - залог качества» (PR-матеріал про Донецький університет економіки та торгівлі ім. Туган-Барановського).
  2. «Панорама», 11.-17.03, матеріал «Виктор Бойко: горняки спасли шахту» (PR-матеріал про директора шахти «Білозірська»).
  3. «Панорама», 18-24.03, статтю «Зерна живительная сила» (рекламний матеріал про канцеростатичний препарат «Біовіт»).
  4.  «Донецкие новости», 04-10.03, статтю «Видеть — это настоящее счастье!», (PR-матеріал про БФ «Спешите делать добро» та голову наглядової ради фонду Н. Штепу).
  5.  «Донецкие новости», 04-10.03, статтю «Новинки рынка депозитных вкладов от VAB: сроки и ставки теперь определяет вкладчик», (PR-матеріал, де вказано номер ліцензії, назва та подробиці про послуги банку).
  6. «Донецкие новости», 18-24.03, статтю «Сенсационный успех украинской водки», (PR-матеріал горілки «Хлібний Дар» без жодних позначок реклами під рубрикою «Признание»).
  7. «Донецкие новости», 18-24.03, статтю «Славянские школьники превратили уголок боевой славы в лучший в области музей», (PR-стаття про  БФ «Спешите делать добро» та голову Фонду Н. Штепу).
  8.  «Донбасс», 25.03, статтю  «Бандера — не народный герой!», (матеріал замовний та заангажований).

Підсумки:

Неналежно марковані матеріали:

«Донецкие новости» - 8  матеріалів, «Салон» - 4 , «Донбас» - 0 , «Панорама» -0 .

Матеріали, що містять в собі ознаки прихованої  реклами:

 «Донецкие новости» - 4 публікації, «Панорама» -3,  «Донбас» - 1, «Салон» - 0.

Замовні матеріали політичного характеру – 1

Замовні матеріали комерційного характеру - 7

Тож, найбільшим покупцем реклами без відповідного грифу у березні стала газета  «Донецкие новости».

Експерти відзначили, що у примірниках газети «Донецькі новини» рубрика «Благотворительность»  у читача може асоціюватися, як реклама: фон, верстка та розміщення суто рекламних матеріалів на одній сторінці. Водночас така тенденція помічена і у виданні «Панорама».   

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» .

 ІМІ

 

Liked the article?
Help us be even more cool!