ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Після першого туру виборів кількість сумнівних матеріалів зменшилась у кримській пресі

05.01.2010, 00:00
Найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» у Криму  виявилась газета «Крымское время», загалом у кримських ЗМІ було виявлено 86 матеріалів з ознаками прихованої реклами та 6 матеріалів неналежно марковані.

Такі результати моніторингу дотримання журналістських стандартів у кримській пресі, який провела ГО "інформаційний прес- центр", за підтримки Інституту Масової Інформації.

Моніторились наступні видання:Крымская правда» , «Крымское время» , «Первая крымская»  ,  «События» , «Голос Крыма» , «Кафа» , «Крымская газета»

Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила, що інформація без грифу «реклама» (або нечітко маркована) була у газетах:

«Кафа» - 0

«Крымская газета» - 10

«Крымская правда» - 8 (  3– нечітко марковани)

«Крымское время» - 28

«Первая крымская» - 20

«События»» -  18 (2 -нечітко марковани)

«Голос Крыма» - 2 (1 –нечітко маркована)

 політичної «джинси» без маркування – 64

комерційної «джинси» без маркування –  16

політичних матеріалів з умовним маркуванням – 3

комерційних матеріалів з умовним маркуванням – 3 .

Серед замовників реклами лідерують:

Політична «джинса»:

Ю.Тімошенко – 29 матеріалів

Партия «Союз» – 14 матеріалів

В.Янукович – 8 матеріалів.

В.Литвин – 7 матеріалів.

Комерційної реклами більше всіх замовляли продавці БАДів.

Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван відзначили:

  У цьому місяці 86 матеріалів відносяться до "джинсы". Але треба враховувати, що приблизно третина місяця видання взагалі не виходили. І крім того, після першого тура кількість кандидатів у президенти залишилося всього два, тому після 17 січня іншим кандидатам у президенти не було сенсу витрачати гроші на рекламу. Крім того, поки ще йде виборний процес, видання повинні дотримуватися закону про вибори Президента, де є положення, що стосуються реклами.
Як і раніше є велика кількість антирекламних матеріалів, які представляють негативний образ кандидатів у президенти, т.зв. " чорний піар", що говорить про те, що політичні штаби кандидатів у президенти вважають, що такий спосіб подачі інформації є досить діючим, тому вони продовжують його використовувати. У цьому місяці лідирує кандидат у президенти Юлія Тимошенко - з 29 матеріалів, які ми відзначили, 11 були спрямовані проти її конкурента Віктора Януковича. Використання таких засобів негативної реклами створює в суспільстві досить нервову обстановку, що не додає симпатій до кандидата, який замовив даний матеріал. У той же час використання таких технологій не додає й самим виданням довіри читачів, оскільки в матеріалах  присутнє наявне негативне посилання, яке дається.
Матеріали схованої реклами не відрізняються різноманітністю жанрів, часто маскуються під соцопитування або думки експертів, відповіді на актуальні питання, коментарі політиків. Публікуються добірки інформаційних повідомлень УНІАН і Укрінформ, які явно відображуюсть позицію того або іншого кандидата в президенти.
Менше стало комерційної реклами - усього 16. Серед замовників комерційної "джинси" в нас лідирують БАДЫ.
За результатами моніторингу за січень хотілося б відзначити позитивні зміни, оскільки крім газети "Кафа", яку можна назвати зразком дотримання журналістським стандартам, яка не публікує ні політичну, ні комерційну "джинсу", можна відзначити й газету "Голос Криму". У цьому місяці ми відзначили всього лише дві публікації, і те одна з них слабомаркирована.

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» .

 

Liked the article?
Help us be even more cool!