ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Паркет, ОПЗЖ і Кличко: чи стартувала політична кампанія в місцевих медіа

28.02.2020, 14:00
Фото – depositphotos.com
Фото – depositphotos.com

Кількість місцевої політичної джинси і в регіонах, і в Києві перебуває на низькому рівні станом на лютий 2020 року. 

Такими є результати моніторингу онлайн-медіа в чотирьох найбільших регіонах України (Київ, Одеса, Дніпро, Харків), який було проведено ГО "Інститут масової інформації" в лютому 2020 року.

На думку експертів ІМІ, це може свідчити про відсутність політичної активності, спрямованої на місцеві вибори.

Зокрема, протягом період моніторингу в загальнонаціональних онлайн-ЗМІ експерти зафіксували 68 матеріалів з ознаками політичного замовлення, близько 13% можуть стосуватися місцевих виборів.

У регіонах кількість матеріалів з ознаками політичного замовлення виявилася ще нижчою, ніж у Києві. У трьох містах (Одеса, Дніпро та Харків) у місцевих онлайн-медіа було зафіксовано загалом 20 матеріалів з ознаками політичного замовлення. Найбільше таких матеріалів виявилося в Дніпрі – 13.

Наразі не виявлено замовних матеріалів політичних сил, натомість є матеріали з ознаками замовлення на користь міських адміністрацій та мерів міст.

Київ

Понад половину (54%) матеріалів з ознаками замовлення в загальнонаціональних онлайн-медіа були на користь "Опозиційної платформи – За життя".

На користь цієї партії розміщували матеріали переважно сайти 112 каналу та "Знай.юа". Наприклад, на сайті 112 каналу всі матеріали з ознаками замовлення стосувалися цієї політичної сили, що може бути редакційною політикою медіавласника, оскільки цей сайт пов'язують із членом партії "Опозиційна платформа – За життя" Віктором Медведчуком.

На сайті "Знай.юа" 63,5% матеріалів з ознаками замовлення стосувалися ОПЗЖ.

У своїх замовних матеріалах партія "ОПЗЖ" просувала меседжі стосовно необхідності платити пенсії людям в ОРДЛО (Рабинович об отказе Рады платить пенсии в ОРДЛО: Как можно не платить пенсии людям, пахавшим на Украину всю жизнь?), лобіювала проти законопроєкту про ринок землі (Левочкин: Открытие рынка земли сейчас очень несвоевременно, Земельна реформа – це "кидалово" від влади – політолог Скубченко, Бойко: Если монобольшинство протянет законопроект о запуске рынка земли, мы будем добиваться его отмены в Конституционном суде) та просувала ініціативи Медведчука як єдиний спосіб досягнення миру на сході (Німецький парламентарій підтримав ініціативу Віктора Медведчука на шляху врегулювання конфлікту на Донбасі, Загородній розповів, як ініціатива Медведчука наблизить мир в Україні).

Проте найбільше матеріалів з ознаками замовлення стосувалися критики чинної влади:

10% матеріалів з ознаками замовлення стосувалися мера Києва Віталія Кличка. Кличко переважно піариться на тому, що він зробив і що планує зробити на посаді міського голови:

Майже всі матеріали на користь Кличка містилися на сайті "Обозреватель".  

Редакційна політика медіавласника щодо просування власних інтересів спостерігалась і на сайті "Сегодня". Тут було зафіксовано матеріали на користь Фонду Ріната Ахметова, їхня частка становила 45,5% загальної кількості замовних матеріалів на сайті і 7% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення на всіх загальнонаціональних сайтах.

У матеріалах переважно міститься інформація про допомогу прифронтовим селищам Донбасу.

Сайт 24 каналу теж просуває інтереси та підтримує впізнаваність свого власника Андрія Садового. На цьому сайті всі матеріали з ознаками замовлення стосувалися мера Львова. Проте матеріали на його користь не були пов’язані з діяльністю Садового як мера.

Дніпро

Серед інших регіонів, у яких проводився аналіз, найбільше матеріалів з ознаками замовлення були виявлено в Дніпрі. 13 матеріалів з ознаками замовлення експерти ІМІ виявили за п’ять днів у п’яти медіа.

Усі матеріали з ознаками замовлення політичного характеру в лютому 2020 року стосувалися міського голови Дніпра Бориса Філатова та діяльності міської ради.

Матеріали на користь Бориса Філатова зафіксовано і в центральних медіа, а саме на сайті "Обозреватель".

Як і Віталій Кличко, Борис Філатов піариться на досягненнях у межах роботи міського голови:

Одеса

Усього чотири матеріали з ознаками замовлення було виявлено в п’яти одеських інтернет-медіа протягом період моніторингу. Усі ці матеріали, по суті, були "паркетом" Одеської міської адміністрації і стосувалися благоустрою міста.

Харків

Подібна ситуація і в медіа Харкова: тут виявлено лише три матеріали з ознаками замовлення. Як і в попередніх регіональних медіа, вони стосувалися міського голови та діяльності міської влади щодо благоустрою міста.

***

У лютому 2020 року ще відсутні ознаки підготування до місцевих виборів. Наразі як у центральних, так і в регіональних медіа не помітно мобілізації місцевих політиків. Проте спостерігається інша закономірність, а саме використання місцевих медіа як майданчиків для висвітлення діяльності міських рад, що, власне, мав би змінити Закон "Про роздержавлення медіа". Незважаючи на те що наразі немає юридичної залежності медіа від міських рад, на практиці вона залишилась і процвітає. 

Моніторинг замовних матеріалів політичного характеру.

Географія моніторингу: чотири міста з найбільшою кількістю населення – Київ, Харків, Одеса, Дніпро.

Період моніторингу: 3–7 лютого 2020 року.

Аналізувалися всі новинні матеріали, що вийшли в цей період.

Об’єкт моніторингу: п’ять найвідвідуваніших регіональних інформаційних онлайн-медіа. У Києві сім онлайн-медіа.

Перелік медіа, що аналізувалися:

Київ: "Обозреватель", "Гордон", "Знай.юа", УНІАН, 112.юа, "Сегодня", 24 канал .

Харків: Status.Quo, 057.ua, ATH, "Город Х", Kharkiv.Today.

Одеса: "Думська", 048, УСІ, "Одесская жизнь", "Одеса.Онлайн".

Дніпро: "Інформатор", "Днепровская панорама", "Відкритий", “Наше місто”, “Міський сайт”.

Дослідження проведено в межах проєкту ГО "Інститут масової інформації" за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!