Найбільшим замовником "джинси" на Волині в січні став БЮТ
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 60 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 5 - стосувалися прихованої реклами банків та 4 місцевого виборбника (ЛАЗ-»Богдан»). Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (21 матеріал).
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
БЮТ | 21 |
Наша Україна | 8 |
НРУ | 2 |
Єдиний центр | 1 |
Банки | 5 |
ЛАЗ (Богдан) | 4 |
Соралпол-Україна (котли) | 1 |
Ресторан «Бамбарбія» | 2 |
Волиньстандартметрологія | 1 |
Центр зайнятості | 1 |
Київспецсталь | 1 |
Рівненські підприємства | 2 |
Мсцеві підприємці | 4 |
Київстар | 2 |
Клініка Biomol | 1 |
Магазин «Профі» | 1 |
Салон краси «Бастет» | 1 |
ПП «ВІР» | 2 |
ВСЬОГО | 60 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 28 матеріалів, до політичної – 32 матеріали.
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Політична | Комерційна | ||
Віче-інформ | 1 | 6 | 7 |
Волинь-нова | 16 | 2 | 18 |
Волинська газета | 3 | 4 | 7 |
Луцький замок | 3 | 2 | 5 |
Сім’я і дім | 0 | 6 | 6 |
Відомості ua | 6 | 8 | 14 |
Вісник і Кº | 3 | 0 | 3 |
Аверс прес | 0 | 0 | 0 |
ВСЬОГО | 32 | 28 | 60 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Кількість реклами (і маркованої, і прихованої) суттєво зменшилася. По Рівному переважає комерційна джинса, по Луцьку- політична. Стабільно активним замовником залишається БЮТ. Але пояснюєтся це не стільки підвищенням «етичності» ЗМІ, а й скороченям рекламних бюджетів у зв'язку із «п'яним січнем» та загальною економічною скрутою.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
У січні 2009 року «джинсові» матеріали Рівненської преси мали здебільшого комерційне забарвлення, у той час як на Волині пропорції комерційної і політичної «джинси» розподілилися майже порівну. Серед замовників політичну «джинсу» найбільш активно використовували найвпливовіші політичні сили в регіоні – БЮТ, НУ, ЄЦ, НРУ, Народна партія, а також місцева влада та її структури на кшталт управлінь, КРУ, відділів економіки. Однією з найпоширеніших серед політичних стали «газова» тема, тема стосунків прем’єр-президент, парламентські проблеми. Комерційна «джинса» найчастіше є рекламою товарів і послуг без відповідної позначки – здебільшого у сфері медицини, косметології, побутової та електронної техніки, послуг зв’язку. «Газову» кризу водночас намагалися використати підприємства, які реалізовують індивідуальні системи опалення; фінансову кризу зачіпали здебільшого політики. Натомість банки, розміщуючи проблемні матеріали, фактично рекламували свої послуги та намагалися заявити про свою надійність у нестабільний фінансовий час, щоб таким чином втримати клієнтів, переконати їх у своїй надійності. У багатьох «джинсових» матеріалах подані думки опонентів, однак непропорційно, з висновками на користь однієї сторони.
Help us be even more cool!