На Волині найбільше "джинси" в листопаді замовили політики
“Джинсові” лідери волинської преси – “Віче-інформ” та “Волинь нова”, найбільший замовник “джинси” – БЮТ та фармацевтичні підприємтва
Такими є висновки 2 незалежних експертів: Володимира Торбіча та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Віче-інформ” (комерційна джинса) та “Волинь нова” (політична джинса), . Загалом виявлено 32 таких матеріали.
Із 32 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 8 стосувалися БЮТ, 4– НУНС, 2 – Блоку Литвина, 3 – фармацевтичних підприємств (реклама лікарських препаратів).
Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (8 матеріалів).
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
|
БЮТ | 8 | |
НУНС | 4 | |
Блок Литвина | 2 | |
ТМ “Інвавіт” | 1 | |
Лікар Виговський | 1 | |
Хортиця | 2 | |
Луцька ПМК | 1 | |
Укрпошта | 1 | |
АІС | 1 | |
Новий зір | 1 | |
Пан курчак | 1 | |
ФК “Волинь” | 1 | |
Західінкомбанк | 1 | |
СК “Провідна” | 1 | |
Ощадбанк | 1 | |
Фармацевтичні підприємства | 3 | |
Волиньліс | 1 | |
Vol West Capital | 1 | |
| 32 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 11 матеріалів, до політичної – 21
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Політична | Комерційна | ||
Віче-інформ | 0 | 9 | 9 |
Волинь-нова | 6 | 1 | 7 |
Волинська газета | 2 | 1 | 3 |
Луцький замок | 1 | 1 | 2 |
Сім’я і дім | 1 | 4 | 5 |
Відомості ua | 1 | 2 | 3 |
Вісник і Кº | 0 | 3 | 3 |
Аверс прес | 0 | 0 | 0 |
| 11 | 21 | 32 |
Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор
В результаті аналізу друкованих видань Волинської та Рівненської областей за листопад 2008 року постала не зовсім втішна, а точніше – зовсім невтішна картина: більшість публікацій не відповідає професійним стандартам журналістики. Зокрема, інформація комерційного або політичного забарвлення, подана на шпальтах газет, не містить спеціальної позначки – «на правах реклами» або іншого маркування. Однак, найбільше вражає те, що часто такі публікації не є нейтральними, а містять вкрай недопустимі речі – позитивні журналістські коментарі, схвальні відгуки і навіть лояльно побудовані запитання в інтерв’ю, які передбачають лише позитивну відповідь. Іншими словами – політична і комерційна джинса (особливо це стосується рівненських ЗМІ).
Проте, я можу припустити, що, можливо, регіональна журналістика не зовсім орієнтується в професійних стандартах. Таке припущення зумовлене, зокрема, тим, що монітори відібрали для експертного аналізу навіть проблемні статті, натомість упустивши з уваги масу «джинсових» (знову ж, це стосується переважно публікацій у рівненських ЗМІ).
Зважаючи на отримані результати, можна стверджувати, що підвищення професійних стандартів журналістики – одне з основних завдань на найближчий період.
Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”
– На Волині, як і в жовтні, лідер політичної джинси – БЮТ. Одна з найпопулярніших газет краю „Волинь-нова” найчастіше серед інших зловживає довірою читачів, публікуючи найбільше джинси. Однак „джинсовий” лідер Волині має немаркованої реклами в п’ять разів менше ніж „джинсовий” лідер сусідньої Рівненщини.
Help us be even more cool!