Рівень матеріалів з ознаками замовлення у інтернет-ЗМІ скоротився на третину в порівнянні з попереднім періодом моніторингу (лютий 2017 р.) і склав 61 матеріали за тиждень (попереднього періоду 99 матеріалів), натомість в друкованих значно зріс і склав 17 матеріалів за тиждень (попереднього періоду 7 матеріалів).
Матеріалів з ознаками замовлення не було виявлено на сайтах “Українська правда”, Укрінформ, Цензор та “Ліга.net”. Серед друкованих ЗМІ джинси не було зафіксовано в газеті «Факти».
Такими є результати дослідження ІМІ на предмет розміщення в матеріалів з ознаками замовлення у 10 інтернет-виданнях (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, LB.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net”, Укрінформ) та 6 друкованих виданнях (“Факты и комментарии”, “Сегодня”, “Вести”, “Дзеркало тижня”, “КП в Украине”, “Газета по-українськи”), що проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк.
За даними ІМІ, співвідношення політичної та комерційної джинси в онлайн-ЗМІ склало 97% до 3% з цілковитою перевагою політичної. У друкованих ЗМІ зафіксований певний паритет політичної та комерційної джинси і співвідношення склало та 47% до 53%, з мінімальною перевагою комерційної.
Беззаперечним лідером з розміщення джинси у травні 2017 року став Опозиційний блок, на користь якого було розміщено 37% матеріалів. На користь Тернопільської ОДА та її голови Степана Барни було розміщено 15% матеріалів. Третю позицію з 8% матеріалів займає Олег Ляшко, який минулого періоду моніторингу зайняв першу позицію. По 6% джинси було розміщено на користь Віктора Медведчука та Арсенія Яценюка.
Поодинокі матеріали з ознаками замовлення виходили в центральних ЗМІ на користь Юлії Тимошенко, УКРОПу, голови Харківської ОДА Юлії Світличної та її колеги голови Дніпропетровської ОДА Валентина Резніченка.
УНІАН
На сайті УНІАН розміщено 16 матеріалів на користь УПЦ МП, які експерти ІМІ віднесли до іміджевих матеріалів з ознаками замовлення.
На сайті досить багато матеріалів на користь Тернопільської ОДА та її голови Степана Барни – 8 матеріалів за тиждень, причому в першій з наведених нижче новин 4 з 5 фото – з Барною.
На Тернопільщині Святом замку в Бережанах відкрили туристичний сезон (фото)
| На Тернопільщині в одній із шкіл замінили вікна та двері на енергоефективні | |
| Доходи місцевих бюджетів Тернопільщини у січні-квітні зросли на 44,3% до 819 млн грн |
Загалом за тиждень на сайті виявили 28 матеріалів з ознаками замовлення.
Сайт телеканалу 112
11 замовних матеріалів за тиждень було розміщено на сайті 112, більшість з них стосувались Опозиційного блоку, з них левова частка – цитати лідера угрупування – Юрія Бойка.
Для прикладу,
Бойко про безвіз для України: В іміджевому плані це позитивний сигнал
Бойко: Спроби применшити значення великої перемоги приречені на провал
і для розмаїття:
В “Опоблоці” назвали репресії проти партійців у регіонах наступом на демократію
LB.ua
На сайті ЛБ.юа експерти ІМІ за досліджуваний тиждень зафіксували 7 матеріалів з ознаками замовлення, з них 2 стосуються партії «Батьківщина» та її лідерки. Саме тут також засвітилися голови ОДА в Харкові і Дніпрі.
Тимошенко: “Батьківщина” не допустить продажу сільськогосподарської землі
Також помічено економічну джинсу, а точніше неналежно марковану рекламу під рубрикою «Новини компаній» концерну Нібулон:
“Нібулон” відкриває водне пасажирське сполучення по Дніпру і Південному Бугу
Обозреватель
На Обозі за тиждень було зафіксовано 6 випадків джинси, з них два належать Радикальній партії Ляшка і 4 – Опозиційному блоку, об’єднало обидві політичні сили бажання нагадати про себе з нагоди 9го травня.
“Заслужили достойную жизнь”: в “Оппоблоке” рассказали, как будут бороться за права ветеранов
В “Оппоблоке” потребовали расследовать нападения на участников шествий 9 мая
Бойко рассказал, чем чревато преуменьшение значения 9 Мая
Ляшко назвав винних у провокаціях на 9 Травня
Страна.юа
На сайті, заснованому Ігорем Гужвою, протягом тижня було зафіксовано 5 матеріалів з ознаками замовлення, з них 4 можна пов’язати із Опозиційним блоком і 1 – промоматеріал телеканалу Інтер.
Кореспондент.нет
На Корреспонденті, який входить до курченківського УМХ, з 4 зафіксованих замовних новин 3 були присвячені Віктору Медведчуку та його «Українському вибору», і 1 стосувалася одного з авторів диктаторських законів 16 січня, Володимира Олійника, що піарив путінську ідею «безсмертного полку».
Экс-нардеп: Организатором Бессмертного полка является народ
Медведчук прокомментировал блокирование офисов депутатов
Медведчук прокомментировал инициативу лишить его гражданства Украины
Медведчук: Производители Украины стали заложниками Соглашения об ассоциации
ДРУКОВАНІ ЗМІ
Серед газет, що увійшли до моніторингу, по 7 матеріалів з ознаками замовлення було зафіксовано в газеті «Сегодня» та «Газеті по-українськи», по 1 – в КП в Украине (щодо заводів-виробників українського фарфору), Вестях та Дзеркалі тижня.
В газеті «Сегодня» матеріали з ознаками замовлення були здебільшого комерційного характеру, і дві новини стосувалися лідера Радикальної партії Олега Ляшка:
Ляшко требует возобновить программу бесплатных медосмотров
Ляшко спел смуглянку с ветеранами
Політичні матеріали з ознаками замовлення було зафіксовано в «Газеті по-українськи», котра відверто піарила Народний фронт та його представників (5 матеріалів), як от Миколу Мартиненка, і там же було зафіксовано одну джинсу від ВО «Свобода»:
Це тиск на Мартиненка і на Народний фронт
Арсеній Яценюк розповість про державну зраду Януковича
Компанії Фірташа і Григоришина тримають у заручниках українців
Лещенко дійшов до відвертої маячні
НАБУ фальсифікуватиме нові підозри проти мене
Приклад джинси від «Свободи»:
Моніторинг проводили експерти ІМІ за підтримки програми У-Медіа Інтерньюз Нетворк, з 8 по 14 травня 2017 року. З методологією моніторингу можна ознайомитись на сайті ІМІ.