Менш ніж третина регіональних онлайн-медіа публікують дані про власника – дослідження ІМІ
Лише 26,5% регіональних онлайн-медіа опублікували на сайтах дані про своїх власників.
Такими є результати дослідження прозорості регіональних медіа, що проведено ГО “Інститут масової інформації” в 10 регіонах України в лютому цього року*.
За даними дослідження, найвідкритішою інформацією в онлайн-медіа стали контакті дані (85% сайтів оприлюднили вказаний тип інформації). Лічильники аудиторії були в 51% онлайн-медіа. Інформацію про головного редактора або особу, відповідальну за контент, опублікували 43% проаналізованих сайтів. Лише 29% регіональних медіа мають публічні редакційні принципи. Дані про керівництво медіа оприлюднили 23% сайтів з усіх проаналізованих. Майже не публікували на сайтах фінансової інформації: лише 5% онлайн-медіа повідомляли аудиторії інформацію про комерційну / фінансову складову діяльності.
За даними дослідження ІМІ, львівські онлайн-медіа показали найвищий рівень прозорості серед усіх досліджуваних регіонів – 58%. Найменш розвинена культура прозорості серед онлайн-медіа була в Херсоні (28% прозорості) і Луцьку (24%).
У межах дослідження також проаналізовано сайти ТРК в 10 регіонах України. За результатами моніторингу, фінансова інформація, інформація про власників та менеджмент найменше оприлюднювалась і на сайтах телеканалів, попри те що ця інформація є обов'язковою до оприлюднення за законом. Так, тільки 19% телеканалів оприлюднили фінансову інформацію, лише 31% телеканалів оприлюднив інформацію про власника і 35% – інформацію про керівництво медіа. Водночас 93% телеканалів надали в публічному доступі свої контактні дані, а 73% оприлюднили інформацію про розмір своєї аудиторії. Тільки 59% регіональних телеканалів вказали на своїх сайтах дані головного редактора, ще 48% опублікували редакційний статут / принципи.
За даними дослідження, найвищий рівень прозорості зафіксовано в телеканалів неокупованої частини Донецької області (77%). Найнижчий рівень прозорості телеканалів виявлено в Одесі (29%).
*У межах дослідження проаналізовано 148 медіа (100 сайтів і 48 сайтів телеканалів) в 10 регіонах України (Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь, Слов'янськ), Кропивницький, Львів, Одеса, Рівне, Харків, Херсон, Черкаси) у лютому 2021 року.
Методологія оцінки медіапрозорості регіональних ЗМІ охоплювала аналіз на доступність для аудиторії інформації щодо контактних даних, власників, керівництва медіа (директор тощо), головного редактора, інформації про аудиторію (лічильники), редакційної політики (або статуту), фінансової інформації. Рівень прозорості оцінювався за таким принципом: 0 балів – інформації не вказано, 0,5 бала – інформацію вказано частково, 1 бал – інформацію вказано в повному обсязі. Кожне медіа могло максимально отримати 7 балів. Рівень прозорості медіа визначався в такий спосіб: 6–7 балів – абсолютна прозорість; 3,5–5,5 бала – прозорість; 2–3 бали – непрозорість; 0–1,5 бала – абсолютна непрозорість.
Моніторинг проводили в таких ЗМІ:
ВОЛИНЬ (Волинські новини, ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, Під прицілом, Волинські новини, Конкурент, Перший, Буг, Т1.ua, ВолиньUA, UA: Волинь, ТРК "Аверс", 12 канал, Громадське інтерактивне телебачення), ДНІПРО (Відкритий, 056.ua, Днепровская панорама, Информатор, gorod.dp.ua, opentv.media, dnepr.express, dnepr.info, dp.vgorode.ua, dpchas.com.ua, 27tv.dp.ua, 11channel.dp.ua, 34.ua, d1.ua, dnipro.tv), ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ) (Новини Донбасу, Карачун (Слов'янськ), Avdeevka.city, MRPL.CITY, 0629.com.ua, kramatorsk.info, Восточный Вариант, ddk.dn.ua, Остров, Мариупольские новости, МТБ, ТБ7, СигмаТВ, КаприТВ, Донеччина ТВ), КРОПИВНИЦЬКИЙ (Гречка, CBN, Точка доступу, Рідний край, Dozor, Без купюр, Златопіль, Перша електронна газета, Утренний город, З перших уст,TTV, Вітер, UA: Кропивницький, ТРК КТМ, ТРК Веселка), ЛЬВІВ (Львівський портал, Захід.нет, Вголос, Варта1, Твоє місто, dyvys.info, dilo.net.ua, galinfo.com.ua, zaxid.net, 032.ua, UA: ЛЬВІВ, ТРК Броди, Перший Західний, НТА, ПравдаТУТ Львів), ОДЕСА (Думська, 048, УСІ.Одеса, Одеса.Онлайн, Бессарабія інформ, Одеса медіа, Одесит, Пушкінська, Ізбірком, Таймер), РІВНЕ (Радіо Трек, Рівнемедіа, 7 днів, ЧаРівне, ВСЕ, Вісті Рівненщини, Рівненські новини, Рівне вечірнє, ОГО, 0362, UA: РІВНЕ, ITV, Сфера,Рівне 1), ХАРКІВ (Status Quo, ВГороде, 057.ua, Вечерний Харьков, Об`єктив, АТН, Город Х, Мой Харьков, newsroom, Kharkiv.Today, 7 канал, Simon (медіагрупа Об'єктив), АТН, Харків.UA, Р1), ХЕРСОН (Херсононлайн, Любимый Херсон, Херсонці, Херсон.нет, Мій Херсон, Херсонщина за день, Український південь, Кавун.city, Новий день, Перший регіональний, UA: Херсон, Крату, Твій+, ВТВ+, Херсон+), ЧЕРКАСИ (18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Вичерпно, Провсе, ЧЕ24 Онлайн, Дзвін, Проголовне, Вісті Черкащини, Канос, ВІККА, Суспільне: Черкаси, Антена, ТРК Ільдана, Сміла ТВ).
Help us be even more cool!