Грудень - рекордсмен "джинси" в загальнонаціональних виданнях
Як і очікувалося, виборчий процес призвів до різкого збільшення сумнівних матеріалів у друкованій пресі. У грудні 2009 р. таких матеріалів експерти ІМІ виявили 72. На початку моніторингу, який стартував в липні, цей показник становив 28 матеріалів.
Найбільше матеріалів з ознаками прихованої реклами розмістила газета «Факти». І власне ці матеріали стосувалися всіх лідерів виборчих перегонів. Найчастішими фігурантами сумнівних статей були: Юлія Тимошенко, Віктор Ющенко, та Віктор Янукович.
1. «Факти» – 69
2. «Сегодня» - 0
3. «Экономические известия» - 2
4. «Корреспондент» - 1
Список дивіться ТУТ .
На предмет дотримання журналістських стандартів матеріали оцінювали експерти Тарас Шевченко (Інститут медіа права), Руслан Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Єгор Соболєв (Бюро журналістських розслідувань «Свідомо»). Моніторились 4 загальнонаціональні видання (газети «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журналу «Корреспондент»).
Також в ході дослідження було виявлено 29 матеріали, які були неналежно марковані як рекламні.
1. «Факти» – 0
2. «Сегодня» - 21
3. «Экономические известия» - 6
4. «Корреспондент» - 2
Список дивіться ТУТ .
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами.Help us be even more cool!