Як і очікувалося, виборчий процес призвів до різкого збільшення сумнівних матеріалів у друкованій пресі. У грудні 2009 р. таких матеріалів експерти ІМІ виявили 72. На початку моніторингу, який стартував в липні,  цей показник становив 28 матеріалів. 

Найбільше матеріалів з ознаками прихованої реклами розмістила газета «Факти». І власне  ці матеріали стосувалися всіх лідерів виборчих перегонів. Найчастішими фігурантами сумнівних статей були: Юлія Тимошенко, Віктор Ющенко, та Віктор Янукович.

1. «Факти» – 69

2. «Сегодня» – 0

3. «Экономические известия» – 2

4. «Корреспондент» – 1

Список дивіться ТУТ .

На предмет дотримання журналістських стандартів матеріали оцінювали експерти Тарас Шевченко (Інститут медіа права), Руслан Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Єгор Соболєв (Бюро журналістських розслідувань «Свідомо»). Моніторились  4 загальнонаціональні видання (газети «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журналу «Корреспондент»).

Також в ході дослідження було виявлено 29 матеріали, які були неналежно марковані як рекламні.

1. «Факти» – 0

2. «Сегодня» – 21

3. «Экономические известия» – 6

4. «Корреспондент» – 2

Список дивіться ТУТ .

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами.