ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Газета "Панорама" залишається лідером по розміщенню сумнівних матеріалів у донецькій пресі

05.12.2009, 00:00
У грудні в донецькій пресі переважають сумнівні матеріали, що висвітлюють діяльність кандидатів в Президенти, про це свідчать результати моніторингу проведенного ГО "Донецьким прес-клубом"

Оцінювання матеріалів у Донецьку здійснювала експертна група, до складу якої увійшли доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.

За результатами обговорення матеріалів, що вийшли у грудні 2009 р., експерти розподілили статті наступним чином:

до групи 1 (матеріали, марковані як реклама будь-яким способом, але не словами «реклама» або «на правах реклами») віднести:   

  1. «Салон», 1.12, статтю «27 ноября мусульмане всего мира отметили религиозный праздник – Курбан Байрам» (маркована значком «PR»);
  2. «Салон», 1.12, матеріал «В Донецке уверены, что гражданское общество в Украине может быть построено на демократических принципах»  (маркований «Открытое письмо»);
  3. «Салон», 4.12, статтю «Строительный Альянс Донбасса» заявил о завершении кризиса» (маркований як «PR»);
  4. «Салон», 4.12, публікацію «ВТБ – малому бизнесу: «Мы кредитуем уже сегодня» (маркований тільки № ліцензії);
  5. «Салон», 18.12, статтю «В Донецке построили уникальный паркинг» (маркована значком «PR»);
  6. «Салон», 25.12, публікацію «Радости хватит на всех» (про будівельну асоціацію САД, маркована значком «PR»);
  7. «Салон», 30.12, статтю «Депутат Адамов сделает празник для детей и ветеранов» маркована значком «PR»)   ;
  8.  «Салон», 30.12, матеріал «Донецкая организация «Конгресс азербайджанцев» поздравляет детей из приютов и детских домов с Новым годом» (маркований значком «PR»);
  9.  «Донецкие новости», 3-9.12, статтю «Деко – все для комфорта в вашем доме» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою);
  10. «Донецкие новости», 3-9.12, публікацію «Хочешь быть страховым агентом – будь им!»  (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою);
  11. «Донецкие новости», 10-16.12, статтю «Получить кредит в «Кредитмаркет» - просто»  (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою);
  12. «Донецкие новости», 10-16.12, статтю «Страховая Компания «ПРОВІДНА» снова радует своих клиентов»  (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою);
  13. «Донецкие новости», 17-23.12, публікацію «Общайтесь с родными, не пополняя счет!» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою під рубрикою «Новости брендов» );
  14. «Донецкие новости», 17-23.12, статтю «MATRIX: подарки с новогодней радостью» (матеріал позначено відповідною редакційною зірочкою);
  15. «Донецкие новости», 17-23.12, статтю «Депозиты от «УкрСиббанка»: доверьте свои мечты профессионалам!» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою);
  16. «Донецкие новости», 24.12-30.12, публікацію «MATRIX: итоги года» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою);
  17. «Донецкие новости» 3-9.12, «Грипп-2009: как уберечься от опасности» (матеріал позначений тільки № реєстраційного свідоцтва);
  18. «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «У чемпионов суставы не болят!» (матеріал про приватну клініку, позначений відповідною редакційною зірочкою);
  19. «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «Жители Донбасса могут общаться по 0 копеек, не пополняя счет» (рубрика «Новости брендов», позначений відповідною редакційною зірочкою);

до групи 2 (порушення журналістських стандартів внаслідок свідомого порушення цих стандартів) віднести:

  1.  «Панорама», 3-9.12, рубрика «Элита Донбасса», публікацію «Борис Колесников: В основе программы «Украина для людей» - общечеловеческие ценности» (PR-матеріал, надрукований без будь-яких позначок);
  2. «Панорама», 3-9.12, статтю «Сергей Тигипко: «Чем больше языков, тем мы богаче» (PR-матеріал про кандидата на посаду Президента С. Тігіпка);
  3. «Панорама», 3-9.12, матеріал «Экономику поднимем, коррупцию уничтожим» (PR-матеріал про кандидата на посаду Президента А. Яценюка);
  4. «Панорама», 3-9.12, статтю «В.Ф. Янукович – выбор молодых регионалов!» (позитивний PR-матеріал про кандидата на посаду Президента В. Януковича);
  5. «Панорама», 3-9.12, публікацію «Уроки информатики от «Киевстар» (PR-матеріал про оператора мобільного звязку);
  6. «Панорама», 10-16.12, матеріал «Родовид Банк вернет деньги» (PR-матеріал);
  7. «Панорама», 10-16.12, статтю «Шведское качество украинского банка» (PR-матеріал);
  8. «Панорама», 10-16.12, матеріал «Юрий Костенко: «Коме украинского сала, на рынках уже ничего украинского нет» (PR-стаття про плани кандидата на посаду Президента Ю. Костенка);
  9. «Панорама», 10-16.12,  статтю «Сергей Тигипко: «Нам надо оздоровить систему здравоохранения» (позитивний PR-матеріал про кандидата на посаду Президента С. Тігіпка);
  10.  «Панорама», 10-16.12, публікацію-звернення Інни Богословської  кандидата на посаду Президента до мешканців Донбасу;
  11. «Панорама», 10-16.12, статтю «Армейский престиж» (PR-матеріал, програма В. Януковича);
  12. «Панорама», 10-16.12, статтю «Порядок во власти – порядок в медицине» у рубриці «Народ должен знать» (PR-матеріал про Ю. Тимошенко);
  13. «Панорама», 10-16.12, матеріал «Фронт перемен»: Места не продаются, грехи не отпускаются» (PR-матеріал з позитивною характеристикою програми А. Яценюка);
  14.  «Панорама», 10-16.12, публікацію «Права человека: гарантировано Президентом» (PR-матеріал, про програму В. Ющенка);
  15. «Панорама»,10-16.12, рубрика «Элита Донбасса», статтю «Антон Клименко: Другой Украины у нас нет!» (PR-матеріал про керівника Донецького обласного штабу кандидата на посаду Президента В. Ющенка);
  16. «Панорама», 17-23.12, статтю «Молодежь - за Виктора Януковича»  (PR-матеріал);
  17. «Панорама», 17-23.12,  статтю «Виктор Янукович: «Доверия к Тимошенко у меня нет и не может быть», (PR-матеріал);
  18. «Панорама», 17-23.12, публікацію «Александр Мороз: «Я знал, что на меня повесят всех собак» (стаття про кандидата на посаду Президента О. Мороза);
  19. «Панорама», 17-23.12, матеріал «Выбирать надо личности, а не крыши» (PR-стаття про кандидата у Президенти В. Ющенка);
  20. «Панорама», 17-23.12, статтю «Градус напряжения» (рейтинги основних претендентів на пост Президента України, де лідер В. Янукович);
  21. «Панорама», 17-23.12, статтю «Пора учиться культуре накопления» (PR-матеріал про УкрСиббанк);
  22. «Панорама», 17-23.12.09, статтю «Доброе дело» (така ж сама стаття є в іншому виданні, але позначена, як рекламна);
  23.  «Панорама», 24-30.12, статтю «Виктор Янукович: Конец этой власти близок» (PR-матеріал);
  24. «Панорама», 24-30.12, статтю «Обратный отсчет» (PR-матеріал про антикорупційний уряд та програму Тимошенко);
  25. «Панорама», 24-30.12, статтю «Не в языке дело» (PR-матеріал про В. Януковича);
  26. «Панорама», 24-30.12, статтю «Президентская гонка» (рейтинги основних претендентів на пост Президента України, де лідер В. Янукович);
  27. «Панорама», 24-30.12, статтю «Главная интрига на двоих» (результати соцопитування, де лідером є Янукович);
  28.  «Панорама», 24-30.12, статтю «Звездочка «Киевстар» на школьной елке» (PR-матеріал про оператора мобільного звязку);
  29. «Панорама», 24-30.12, статтю «Как живешь, пенсионер?» (про те, що Тимошенко завжди дуже дбала, дбає та буде дбати про пенсіонерів);
  30.  «Донецкие новости», 3-9.12, статтю «Как можно экономить на мобильной связи? Какие подарки готовят мобильные операторы к праздникам? Как распознать мобильных мошенников?» (PR-матеріал про оператора від МТС);
  31. «Донецкие новости», 3-9.12, матеріал «Сергей Тигипко: Нам надо оздоровить систему здравоохранения» (PR-матеріал про те як економіст та політик С. Тігіпко рекомендує владі діяти у сфері охорони здоровя);
  32. «Донецкие новости», 3-9.12, статтю «ВТБ – малому бизнесу: «Мы кредитуем уже сегодня» (рекламний текст від директора Донецького філіалу  «ВТБ Банку»);
  33.  «Донецкие новости», 3-9.12, публікацію «Копейка к копейке» (рекламний текст від голови Правління Укрсиббанку);
  34. «Донецкие новости», 3-9.12, матеріал «Стипендиаты компании «Киевстар» попробовали себя в роли преподавателей» (замовна публікація про оператора мобільного від Київстар);
  35. «Донецкие новости», 3-9.12, матеріал «Честное сотрудничество» (про компанію прямого продажу «Эмвей Украина»);
  36. «Донецкие новости», 03-09.12.09, матеріал «Счастье есть!» (стаття, в якій надається перевага кандидату в президенти А.Яценюку).
  37. «Донецкие новости», 10-16.12, публікацію «В БЮТ критикуют социальные инициативы Ющенко и Януковича» (позитивний PR-матеріал про діяльність Кабміну і Ю.Тимошенко зокрема);
  38.  «Донецкие новости», 10-16.12, публікацію «Собственное дело, или Сам себе начальник» (про компанію прямого продажу «Эмвей Украина»);
  39. «Донецкие новости», 17-23.12, статтю «Социальное жилье от Кабмина» (позитивний PR-матеріал про діяльність Кабміну і Ю.Тимошенко зокрема);
  40. «Донецкие новости», 10-16.12, матеріал «Сергей Тигипко: «В политике нет места эмоциям» (С.Тігіпко знає все про міжнародні справи України);
  41. «Донецкие новости», 17.-23.12, статтю «Украинцы определились с лидерами: Янукович, Тимошенко, Тигипко» (PR-матеріал з фото та рейтингом кандидатів на посаду Президента, де лідером є Янукович);
  42.  «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «История украинской «горілки»: от частных винокурен до мирового признания (рекламна стаття про горілку «Немирівську» без жодних позначень);
  43. «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «Пришел, увидел, разместил» (рекламна стаття про Банк «Финансы и Кредит»);
  44. «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «Морозы дружбе не помеха» (замовна публікація про оператора мобільного від Київстар);
  45. «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «Президентская гонка: Тигипко потеснил Тимошенко» (рейтинги кандидатів, де лідирує Янукович);
  46. «Донецкие новости», 24-30.12, публікацію «VAB Банк: актуальные новости» (рекламна стаття про VAB Банк);
  47. «Донецкие новости», 24-30.12, статтю «Межигорье» стало одним из главных яблок раздора уходящего года» (матеріал з прес-конференції штабу БЮТ);
  48. «Донбасс»,  8.12, матеріал «За здоровьем – на «Славкурорт» (гендиректор санаторно-реабілітаційного центру про комфортний відпочинок з ефективним лікуванням, стаття містить телефони та ціну путівки);
  49. «Донбасс»,  8.12,  статтю «Мебель – за половину стоимости!» (про меблевий салон, акцію та ціни);
  50. «Донбасс»,  17.12, матеріал «Не чихайте на насморк» (рекламна  стаття про фармацевтичну кампанію «Біоноріка» та її препарат «Синупрет»;
  51. «Донбасс»,  30.12, публікацію «Нужны срочные реформы» (рекламна  стаття про С. Тігіпка та його пропозиції, аби народ підтримав його ініціативу);
  52. «Салон», 18.12, статтю «Она готовит провокацию» (чорний PR на адресу Ю.Тимошенко з подачі Партії регіонів);
  53. «Салон», 25.12, матеріал «Юлии Тимошенко служат экстрасенсы» (Г. Герман про «чорні технології» Тимошенко);
  54. «Салон»,  30.12, публікацію «Дед Мороз за 60 гривен и салюты из живых бабочек» (пропозиції від приватних агенцій, що займаться організацією свят);
  55. «Салон»,  30.12, матеріал «Фонд Бориса Колесникова создает наше будущее».

               Підсумки:

1 група: «Донецкие новости» - 11 матеріалів, «Салон» - 8, «Донбас» - 0, «Панорама» -  0.

2 група: «Панорама» -  29 публікацій, «Донецкие новости» - 18,  «Донбас» - 4, «Салон» - 4.

 Експерти відзначили певну редакційну тенденційність (маніпулятівність) у подачі політичних матеріалів в газеті «Салон»: підбираються статті (а також передруки з міжнародної преси), в яких порівнюються переваги основних кандидатів на президентську посаду В.Януковича та Ю.Тимошенко. Але заголовки та підзагловки, підписи під світлинами, та й самі підбірки зроблені однозначно у позитивному ключі щодо діяльності В.Януковича та критики у бік дій Ю.Тимошенко («Склоки в Киеве омрачают президентскую гонку» - Украинская политика разыгрывается как пантомима с названием «Красавица и чудовище», 22.12.09; «В Восточной Европе опять третий лишний» - НАТО и Россия активно сближаются, а Украина остается за бортом, 18.12.09;  «Спартанцы» запада vs «илоты» востока» - Усугубление экономического кризиса ведет к углублению раскола Украины, 08.12.09; «Не важно знать украинский. Главное не знать русский!» - Ющенко запустил механизм превращения Украины в Польшу № 2, ненавидящую Россию, 25.12.09).

Liked the article?
Help us be even more cool!