ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Донецькі експерти відзначають зменшення кількості замовних матеріалів

05.12.2008, 00:10
Донецькі експерти визначили 14 матеріалів, що надруковані з порушенням журналістських стандартів.     Донецький прес-клуб підбив підсумки моніторингу матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в обласних газетах та місцевих інтернет-виданнях у грудні 2008 р.

До моніторингу включено: тижневик «Панорама», «Донецкие новости», газети «Жизнь», «Салон Дона и Баса», «Донбасс», а також Інтернет-видання «Остров», «КІД» та «Ура-інформ Донбасс».

Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, журналіст та письменник Євген Ясенов та редактор журналу «Статус. Економічні відомості. Донбасс» Олена Самойленко.

 В переглянутих виданнях статтей, не позначених як рекламні (без слова «Реклама» (позначки ® або іншого рекламного значка), було:

-          в газеті «Салон Дона и Баса» - 1;

-          в газеті «Донбасс»  - 1;

-          в тижневику «Донецкие новости» - 0;

-          в тижневику «Панорама» - 0;

-          в газеті «Жизнь» - 0;

-          на сайті «Ура-информ. Донбасс» - 11;

-          на сайті «КИД» - 1;

-          на сайті «Остров» - 0.

 

 Найбільшими покупцями газетних площ в грудні виявилися:

- корпорація «Іліташ» - 8 матеріалів («Ура-информ. Донбасс»);

- «Параллель» - 4 («Ура-информ. Донбасс», «КИД).

В друкованих виданнях майже зникли публікації, які можна розцінити як замовні. Експерти виділили лише два таких матеріали: «У «Гурмана» первый юбилей» («Донбасс», 19.12.08) та «Выбор банка в условиях кризиса» («Салон», 19.12.08). Публікації відверто рекламного характеру, але не містять відповідної редакційної позначки. На думку експертів, «салонівський» матеріал про вибір банку починається як нормальний звичайний текст, але потім врізається інформація з прес-релізу від банку «Надра» про його шлях виходу  з фінансової кризи, при чому з позначенням номеру ліцензії  банку. Інші погляди на проблему не додаються. Тобто в цьому випадку можна говорити про тонку маніпуляцію з боку редакції при поданні соціально-значущої інформації.

 Газета «Жизнь» не увійшла в грудні до «чорного списку», але експерти звернули увагу на дві речі: спецвипуск до Дня місцевого самоврядування (від 05.12.08) і публікацію від 19.12.08 «У нас з’явилася надія» (рубрика «Персона»). Щодо спецвипуску, то виникає питання доречності використання коштів платників податків на «святкову» газету, видану на 12 шпальтах в кольорі  та на мелованому (??) папері накладом 15 тисяч примірників. Адже видання – орган Донецької обласної ради та облдержадміністрації.  Матеріал же про призначення В.Литвина Головою Верховної Ради з одного боку, своєчасний і зрозуміло, чому з’явився на шпальтах газети місцевого самоврядування, але, з іншого боку, наводить на думку про замовність публікації (під такою ж рубрикою було розміщено статті про Литвина у жовтні; текст подається українською мовою, хоча газета російськомовна; посилання на передрук (якщо це передрук) з іншого ЗМІ немає; додається «Довідка» про діяльність В.Литвина; є коментар соціолога А.Єрмолаєва та «інших аналітиків» (не зазначається яких), які досить схвально оцінюють роботу В.Литвина, полярність думок не представлена).

В Інтернет-виданні «Ура-информ. Донбасс», як і раніше, розміщена велика кількість матеріалів, які активно висвітлюють діяльність структур, що входять до корпорації «Іліташ».

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Покращення медіа-середовища на Сході України через відкрите обговорення серед регіональних журналістів принципів професійних стандартів та етики», що здійснюється за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні протягом жовтня 2008 – лютого 2009 рр.

 

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!