Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 по 28 грудня здійснювала моніторинг "джинси" кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «События», «Голос Крыма», «Севастопольская газета», «Крымская газета».
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила у вище перелічених газетах:
5 матеріалів – реклама без належного маркування;
53 – матеріалі, що відноситься до прихованої реклами.
|
Назва видання |
Кількість замовних матеріалів |
||||
|
Немарковані (джинса) |
Умовно марковані |
Всього |
|||
|
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|||
|
«Голос Крыма» |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
«Крымская газета» |
7 |
4 |
11 |
0 |
11 |
|
«Крымская правда» |
0 |
0 |
0 |
5 |
5 |
|
«Крымское время» |
7 |
0 |
7 |
0 |
7 |
|
«Первая крымская» |
15 |
2 |
17 |
0 |
17 |
|
«Севастопольская газета» |
8 |
0 |
8 |
0 |
8 |
|
«События» |
9 |
0 |
9 |
0 |
9 |
Таким чином, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Первая крымская».
Серед замовників реклами лідирують оператори мобільного зв’язку, віконні технології.
Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван відзначили:
Простежується тенденція пакетного розміщення іміджевих (піар-статей) і рекламних матеріалів великих комерційних компаній відразу в декількох ЗМІ, з метою розширити аудиторію свого впливу (компанія «Кока-кола», «Київстар»). Часто не маркуються блоки комерційної реклами, навіть якщо вони розташовуються на першій сторінці ("Первая крымская").
У газеті "Крымская правда" комерційна реклама як і раніше маркується нечітко.