IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

3

33

1

9

9,8% матеріалів у регіональних медіа про кандидатів у Президенти були джинсою: дослідження ІМІ (виправлено)

9,8% від усіх матеріалів про кандидатів в Президенти, опублікованих у регіональних медіа протягом тижня, мали ознаки замовності.

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в 10 регіонах України у березні цього року, вибірка становила 706 новин зі 100 онлайн-ЗМІ*.

За місяць до виборів Президента найбільше регіональні онлайн-медіа публікували нейтральні журналістські тексти про кандидатів у Президенти або компліментарну джинсу. Водночас найчастіше в регіональних онлайн-медіа журналісти писали про таких кандидатів у Президенти: Петра Порошенка, Юлію Тимошенко, Андрія Садового, Володимира Зеленського та Анатолія Гриценка. Лідерами за кількістю позитивної джинси стали Петро Порошенко, Юлія Тимошенко, Юрій Бойко та Олександр Вілкул.

Журналістські матеріали без ознак замовності

За даними дослідження ІМІ, протягом періоду моніторингу в регіональних онлайн-ЗМІ було опубліковано 391 авторський матеріал про кандидатів у Президенти. Найбільше матеріалів журналісти написали про Петра Порошенка (33%, або 130 публікацій), Андрія Садового (12%, або 47 публікацій), Юлію Тимошенко (11%, або 44 публікації), Володимира Зеленського та Анатолія Гриценка (по 9%, або по 35 публікацій).

Водночас найчастіше онлайн-ЗМІ нейтрально писали про Петра Порошенка (28% від загальної кількості нейтральних публікацій), Андрія Садового (13%) та Юлію Тимошенко (9%).

20% авторських публікацій містили негативний/критичний контент щодо кандидатів у Президенти. Із них найбільше критикували Петра Порошенка (38% публікацій від загальної кількості негативних публікацій), Юлію Тимошенко (19% від загальної кількості негативних публікацій) та Анатолія Гриценка, Андрія Садового і Володимира Зеленського (по 11% від загальної кількості негативних публікацій).

Найменше серед авторського контенту було публікацій, які містили позитивний контекст (13%, або 50 публікацій).

Водночас найбільш толерантно в регіональних онлайн-медіа писали про Петра Порошенка (50% від загальної кількості позитивних новин), Володимира Зеленського (16% від загальної кількості позитивних публікацій)  та Юлію Тимошенко (10% від загальної кількості позитивних публікацій).

Найбільше авторських новин про кандидатів продукували онлайн-медіа Львова (53% від загальної кількості текстів). На другому місці виявився Тернопіль (11%), на третьому – Чернівці (8%).

Найменше інформації про кандидатів було опубліковано в онлайн-медіа Сум (всього вісім текстів, або 2%). Водночас варто зауважити, що загальну сукупність контенту, який продукують львівські онлайн-медіа, у середньому в кілька разів перевищує базову кількість новин у новинних стрічках онлайн-медіа в інших регіонах.

Матеріали з ознаками замовності

За даними дослідження, в аналізований період також  було опубліковано не менше 315 матеріалів про кандидатів у Президенти, що мали ознаки політичної замовності. Найбільше в регіональних онлайн-медіа публікувалося саме позитивної джинси – 227 матеріалів. Лідери за кількістю джинси – онлайн-ЗМІ Запоріжжя (23%) та Тернополя (21%). Найменше джинси продукували онлайн-медіа Львова (4%) та Рівного (3%).

Найчастіше в замовних матеріалах згадувався Петро Порошенко (27%), Юлія Тимошенко (26%), Юрій Бойко (11%), Олександр Вілкул (9%).

Позитивну джинсу найчастіше публікували на користь Петра Порошенка (25% від загальної кількості позитивних матеріалів з ознаками замовності), Юлії Тимошенко (25%), Юрія Бойко (17%), Олександра Вілкула (10%).

Найбільше позитивної джинси на користь Юлії Тимошенко (9% від загальної кількості позитивної джинси, або 20 текстів) було опубліковано в тернопільських онлайн-ЗМІ. На користь Олександра Вілкула (7%, або 17 текстів) та Петра Порошенка (7%, або 16 текстів) – у запорізьких онлайн-ЗМІ. На користь Юрія Бойка (7%, або 16 текстів) – у сумських онлайн-медіа.

Також 16% від загальної кількості джинси було контрагітацією проти кандидатів. Найбільше таких матеріалів було спрямовано проти Петра Порошенка (51% від загальної кількості негативних матеріалів з ознаками замовності), Юлії Тимошенко (18%) та Володимира Зеленського (12%). Найбільше негативних матеріалів з ознаками замовності було опубліковано в онлайн-ЗМІ Запоріжжя та Тернополя (33% та 31% відповідно від загальної кількості негативних матеріалів з ознаками політичної замовності).

*У межах дослідження було опрацьовано новинні стрічки 100 регіональних онлайн-медіа в 10 містах України (Житомир, Запоріжжя, Львів, Рівне, Суми, Тернопіль, Черкаси, Харків, Чернівці, Чернігів). До моніторингу потрапили журналістські тексти про кандидатів у Президенти України та матеріали про кандидатів з ознаками замовлення. Маркована політична реклама / передвиборча агітація  не аналізувалася.

Методологія моніторингу охоплювала моніторинг публікацій про кандидатів з 1 по 7 березня 2019 року та подальший аналіз обраних публікацій за трьома категоріями – “нейтральна публікація”, “позитивна публікація”, “негативна публікація”.

Аналізувалися такі онлайн-ЗМІ:

ЖИТОМИР (“Житомир.Інфо”, “Житомир.Онлайн”, “Вголос.zt”, “Житомир.Тудей”, “Журнал Житомира”, “20 хвилин.Житомир”, “Житомир.Life”, “Фреш.Ньюз”, “Перший житомирський інформаційний портал”, “Рупор Житомира”), ЗАПОРІЖЖЯ (061.ua, “Zaбор”, Forpost, “Заноза”, “Акцент”, Inform.zp.ua, IPNews, “Время новостей”, “Первый Запорожский”, “Индустриалка”), ЛЬВІВ (ЗІК, “Захід.нет”, “Галінфо”, “Твоє місто”, “Вголос”, “Форпост”, “Львівський портал”, “Дивись.info”, “Збруч”, “Варта1”), РІВНЕ (“Радіо трек”, ОГО, “Рівне 1”, “Рівне вечірнє”, “Ча,РІвне”, ВСЕ, “Рівне.Медіа”, 0362, “UA:Рівне”, “7 днів”), СУМИ (“Данкор онлайн”, 0542.ua, “Сумські дебати”, SumyToday, The Sumy Post, RegioNews-Суми, “Спецкор”, Xpress, “Неделя”,  “Шостка.Инфо”), ТЕРНОПІЛЬ (“20 хвилин”, “Терен”, 0352, “Провсе”, “Погляд”, “Теньюз”, “Доба”, “Терноград”, “Тернополяни”, “Галас”), ЧЕРКАСИ (“Вичерпно”, “Нова доба”, Zmi.ck.ua, “Інфоміст”, “Прочерк”, “Провінція”, “Про Все”, “Дзвін”, 18000, “Економіка сьогодення”), ХАРКІВ (Город Х, Status Quo, Kharkiv.Today, Сайт города Харькова, АТН, “Накипело”, “Объектив”, “Городской дозор”, Newsroom.kh.ua, Kharkov.comments.ua), ЧЕРНІВЦІ (“Молодий буковинець”, “Погляд”, БукІнфо, АСС , 0372, “Час”, “Букньюз”, “Буковина онлайн”, “Буковинська правда”, “Шпальта”), ЧЕРНІГІВ (Город.cn, “Челайн”, “Високий Вал”,  Svoboda.fm, “Події і коментарі”, 0462.ua, “Чернігівський монітор”,  “Час Чернігівський”, “Сусіди”, “Мій Ніжин”).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Ще Дослідження