ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як регіональному виданню втримати колектив під час війни і запустити всеукраїнський сайт

30.05.2023, 10:53
Надія Кучер

За час повномасштабної війни вже понад 200 регіональних медіа припинили свою діяльність в Україні. На Полтавщині припинили друкуватися дві районні газети - “Гадяцький вісник” та “Козельщинські вісті”. Онлайн-видання продовжують триматися на плаву та виживати, шукаючи грантове фінансування та подекуди працюючи завдяки ентузіазму. Разом з тим у Полтаві відкриваються нові медіа. 

Редакція “Полтавської хвилі”, яка працює в місцевому медіа середовищі кілька років, запустила місяць тому нове всеукраїнське видання – “Сіль Медіа”. Головний редактор Віталій Улибін розповів полтавській представниці ІМІ, чому вирішили створити нове видання та як воно працює. 

“Створити новий сайт національного масштабу насправді для нас було не ідеєю, а необхідністю. Так вийшло, що аудиторія Хвилі постійно росла і масштабувалася за межі регіону. Після вторгнення, коли ми одними з перших в країні створили хроніку подій, до нас почали масово йти читачі, які згодом з тієї стрічки воєнних новин почали переходити й на інший наш, розважальний та пізнавальний контент”, - говорить Віталій Улибін. 

Розповідаючи про рішення  У нас за цей час зʼявилася когорта перекладачів, які оперативно роблять закордонні новини, зʼявились дописувачі, які висвітлюють новини культури, кіно, окремі автори пишуть нам із фронтів, – говорить Віталій Улибін.

Медійник ділиться, їм багато писали в коментарях, що “Полтавська хвиля” робить хороший контент, але заважають регіональні новини, які не цікаві читачам з Києва, наприклад, Дніпра, чи й взагалі людям, які виїхали нині за кордон. Це спонукало колектив “Полтавської хвилі” знайти медійний компроміс - продукувати місцеві новини та утримати неполтавську аудиторію, якій цікаві всеукраїнські і світові новини. 

Видання планувало припинити писати полтавські новини

“Ми постали перед нелегким вибором. Очевидно було, що потребуємо ребрендингу, аби скинути з себе цей флер місцевих новин. Водночас відчували відповідальність перед нашими полтавськими читачами, яких також багато. Та й дивно було би, маючи редакцію в Полтаві повністю переналаштуватись виключно на національний формат. Ми довго думали. 15 лютого в нас була річниця і ми вже готувались до свого дворіччя існування оголосити, що ПХ міняє назву і буде йти з ринку полтавських новин. Крізь сльози. Але, все ж таки, це наше перше спільнонароджене дитя. І я розумів, що це рішення всім дається боляче”, - згадує Віталій Улибін. 

Про кошти на створення сайту на формат роботи

Тому, розповідає, трохи підзбирав коштів, щоб розробити сайт. На розробку та запуск сайту витратили 1200$ (у гривневому еквіваленті це трішки більше 40 тисяч гривень). 

“Дякувати нашим айтівцям, вони взяли з нас за оформлення нового майданчика суму еквівалентну піврічному адмініструванню сайту, як депозит. Якби не цей їхній крок на зустріч, нічого б не вийшло, правда. Створити сайт з нуля ми би зараз не потягнули”, – розповідає Улибін.

Також пояснює, чому обрали саме назву “Сіль” та який контент пропонують аудиторії.

“Бо без солі не смакує. Прісні новини вже нікому не цікаві. Ми плануємо робити цей сайт на тих само конкурентних засадах, що і Полтавську Хвилю. Це буде передусім корисний та цікавий контент, цікавий вже більш широкій авдиторії. Новини – вторинні. Ми не боїмося злитись з іншими нацвиданнями, бо (вибачте за нескромність) знаємо, що маємо свій стиль, свою догму, я би навіть сказав, свій перелік напрямків та інтересів і власний пул експертів”, - каже Віталій Улибін. 

Медійник ділиться, що перевагою команди, яка працює над “Сіль Медіа” є те, що журналісти працюють в форматі, в якому їхня аудиторія мало пересікається з аудиторіями інших видань. 

“Маємо нескромні та амбітні перспективи зайняти власну нішу, а не ділити її з кимось. Принаймні сьогодні працюємо над цим дуже сильно. Шукаємо ще нові формати для проєктів”, – говорить Віталій Улибін.

Досвід “Полтавської хвилі” свідчить про те, що навіть під час повномасштабної війни головне правило якісного контенту - людський ресурс. Раніше редактор медіа ділився, що були періоди, коли колектив редакції працював на голому ентузіазмі. І головна порада, яку “Полтавська хвиля” реалізовує сама та рекомендує робити це всім медіям, які намагаються вижити під час повномасштабної війни - навчитися писати якісні  грантові заявки. Важливо виділити час на навчання цій справі, щоб брати участь у різних конкурсах і, як результат, потім забезпечити редакцію та створювати якісний контент. 

Надія Кучер, регіональна представниця Інституту масової інформації в Полтавській області

Liked the article?
Help us be even more cool!