ГАРЯЧА ЛІНІЯ---------------
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

---------------

Подай скаргу

ДТЕК та комунальні підприємства в топі згадок українських компаній: результати моніторингу онлайн-ЗМІ Донеччини

У січні регіональні представники Інституту масової інформації моніторили онлайн-ЗМІ щодо кількості згадок українських, зокрема  місцевих, компаній у  редакційних матеріалах, також перевіряли наявність комерційної джинси, неналежно маркованих рекламних матеріалів зі згадками українських компаній.

Загалом за тиждень опубліковано 808 статей. Згадки про компанії містилися в 52 матеріалах, що становить 6,4% загального числа публікацій. Найбільший відсоток таких новин, більше за 13%, зафіксовано в karachun.com.ua. Найменший показник був на сайті v-variant.com.ua – 2,6%. 

Такими є результати моніторингу, проведеного Інститутом масової інформації в період з 10 до 14 січня поточного року включно. До вибірки потрапили матеріали видань karachun.com.ua, novosti.dn.ua, mrpl.city, 0629.com.ua та Восточный вариант. До уваги брались усі тексти стрічки новин, окрім анонсів, оголошень та політичної джинси. 

До топу найчастіше згадуваних потрапили компанії ДТЕК, КП "Зеленбуд" та КП "Комунальник". По три згадки в компанії ДТЕК – це 6,7% (загальної кількості згадок українських компаній у редакційних матеріалах), також тричі згадали про КП "Зеленбуд" та КП "Комунальник", відповідно також по 6,7%. По дві згадки, 4,4% загальної кількості згадок українських компаній у редакційних матеріалах, були в "Укрхлібпрому", "Артемсолі" та Укрзалізниці. 

Інформаційними приводами для згадок у стрічках популярних сайтів стали такі події. Зокрема, призначення в.о. директора підприємства "Артемсіль", про що написали два сайти: novosti.dn.ua та v-variant.com.ua.

А на маріупольському сайті 0629 вийшла новина "ДТЕК, виходь!" Що мітингувальники в Маріуполі зажадали від енергомонополіста". Акцію протесту спровокували масові відімкнення електроенергії, які відбулися на новорічні та різдвяні свята в Маріуполі.

У статті з алармістським заголовком "Ситуація близька до катастрофічної". В "Укрхлібпромі" припустили повторення в Україні казахстанського сценарію", сайт karachun.com.ua згадує "Укрхлібпром". За період моніторингу цю компанію згадували двічі. Ще одна новина була про  те, що "Українські хлібозаводи обіцяють подорожчання хліба через високі ціни на газ уже в січні".

"Зеленбуд" та "Комунальник" згадували на 0629 у темі про утилізацію новорічних ялинок. Така сама новина була опублікована й на сайті mrpl.city.

Неналежно маркованої реклами за цей час не зустрілося, але лише тому, що сайти, які не гребують такими редакційними схемами, просто не маркують таких матеріалів, а ставлять замовні статті в стрічку новин під виглядом редакційних.

Так, два сайти з п'ятьох розмістили в стрічках джинсу. Це були маріупольський mrpl.city та слов'янський  karachun.com.ua. До речі, в цих двох онлайн-виданнях і були зосереджені всі замовні комерційні тексти. Матеріали з ознаками замовних, без відповідного маркування на сайті karachun.com.ua стосувалися локальних комерційних пропозицій, як-от прихована реклама салону краси або туристичних турів до Туреччини.

У mrpl.city комерційна джинса стосувалася компанії "Метінвест": тут писали про модернізацію доменного виробництва, процес будівництва "Метінвест Політехніки", участь "Метінвесту" в реконструкції міського парку. Новин зі згадками "Метінвесту" було 33,3% загальної кількості згадок українських компаній у матеріалах з ознаками замовності.

Загалом п’ять топових видань Донеччини за тиждень 57 разів згадали про різноманітні державні, комунальні та приватні підприємства. Більша частина матеріалів була в нейтральному або позитивному тоні. Лише окремі стосувалися негативних подій, зокрема такі, як віялові відімкнення світла.

Юлія Гаркуша, регіональна представниця Інституту масової інформації в Донецькій  області (неокуповані території).

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!