Проте Верховна Рада (по суті – це зараз лише фракції ПР, КПУ та НП з позафракційними та групою Рибакова) прийняла не зовсім цей законопроект. 12 вересня пан Журавський уніс на заміну нову версію законопроекту, яка вже не передбачає криміналізацію покарання за образу (зміна доволі технічна, бо основна небезпека криється саме в криміналізації наклепу). І тут, на диво, фракція ПР уже підтримала законопроект у новій редакції, разом із комуністами й литвинівцями. Реформи заради майбутнього (І.Рибакова), до честі цій депутатській групі, не підтримали законопроекту, крім Івана Плюща.
законопроект має пройти через Парламент, а який має бути проваленим?
Щодо змісту самого законопроекту. Звісно, проглядається тупе наслідування російського досвіду, де теж нещодавно рекриміналізували наклеп.
Проект передбачає кримінальну відповідальність за наклеп лише утому випадку, якщо він спричинив тяжкі наслідки. Але як випливає зі змісту примітки до
запропонованої статті КК тяжкі наслідки можуть виражатись не лише в майновому збитку. А тепер уявіть собі ситуацію, що якийсь високопосадовець прочитав про себе в газеті щось дуже нехороше. Він іде до знайомого головлікаря, той оформлює йому довідку, згідно з якою у високопосадовця начебто після публікації розвинувся гіпертонічний криз, передінфарктний чи передінсультний стан. І з цією довідкою високопосадовець несе до слідчого заяву про злочин. От вам і кримінальна справа готова, і доказ тяжких наслідків наклепу.
Зрозуміло, що європейські інституції сприймуть законопроект негативно. Зараз же інтрига лише в тому, чи може владі уже зовсім байдужа думка
Заходу, чи може це провокація однієї частини владної команди проти іншої з метою підставити її. Час покаже.