ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

ОПЗЖ перестало очолювати рейтинг джинси, на першому місці – лобісти: дослідження ІМІ

17.03.2021, 13:12
Фото – Karolina Grabowska from Pexels
Фото – Karolina Grabowska from Pexels

Уперше за останні кілька років джинса на користь "Опозиційної платформи – За життя" скоротилася втричі й опустилася на третю позицію в рейтингу замовників джинси. Водночас вона перекочувала на новий ресурс – сайт "Страна". А рейтинг замовників джинси в українських онлайн-медіа вперше очолили лобісти та антилобісти, на яких припав 21% матеріалів з ознаками замовлення. 

На другому місці (17%) – матеріали з ознаками замовлення на користь комерційних компаній, банків і корпорацій. 

Такими є результати дослідження ГО "Інститут масової інформації", яке було проведене 1–5 лютого 2021 року в 17 онлайн-медіа, повна вибірка становила понад 20 тисяч новин*.

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали  "Обозреватель" (78 матеріалів з ознаками замовлення), "Політека" (49 матеріалів). Не було виявлено джинси на сайтах "Українська правда", "Дзеркало тижня", "Суспільне", "Букви", "Ліга" та ТСН. 

Ще 12% матеріалів з ознаками замовлення були марковані різними умовними позначками. Найбільше неналежного маркування серед усіх сайтів було виявлено на ТСН (12), на другому місці – УНІАН (11).  

Серед позитивів хочемо відзначити сайт 24 каналу, який оновив свої редполітики, запровадив спецпозначки для маркування комерційної реклами й відокремлення її від журналістських матеріалів 24tv.ua. Експертна оцінка дотримання спецпозначок буде проведена в наступному кварталі.

З повним дослідженням можна ознайомитися тут.

Моніторинг проводився 1–5 лютого 2021 року у 17 популярних інтернет-медіа: "Політека", "Обозреватель", 24 канал, "Гордон", "Українська правда", УНІАН, "Сегодня", ТСН,  RBC.ua, "Ліга", "Інтерфакс-Україна", "Страна", "Цензор", "Букви", "Дзеркало тижня", "Кореспондент", Суспільне. 

Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах протягом вказаного періоду (понад 20 тисяч новин).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

Liked the article?
Help us be even more cool!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!