ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Зовнішня розвідка: Цьогоріч витрати РФ на пропаганду, спрямовану суто на Україну, становили $1,4 млрд

Державні витрати Росії на пропаганду, спрямовану суто на Україну, у 2025 році становили 1,4 мільярда доларів. Про це під час виступу на Kyiv StratCom Forum 2025 заявив представник Служби зовнішньої розвідки України (СЗРУ) Олег Александров, повідомляє “Детектор медіа”.

Він зазначив, що СЗРУ фіксує нову фазу трансформації російської інформаційної агресії – гнучку, анонімну та адаптивну архітектуру інформаційного впливу. 

“Справа більше не покладається лише на телеканали чи відкриту пропаганду. Вона вибудувала багаторівневу систему: партизанські медіа без ідентифікації, телеграм-канали, багатомовні платформи, підставні інфлюенсери. Усе це працює під прикриттям альтернативних джерел правди, що по факту є ретрансляторами кремлівських наративів”, – сказав Олег Александров. 

За даними Служби зовнішньої розвідки, Кремль значно наростив інвестиції в інформаційну агресію, розглядаючи її як ключовий інструмент війни, фінансуючи як офіційні медіахолдинги, так і тіньові мережі впливу за кордоном.

“Мета Москви – не просто дискредитувати Україну, а змінити сприйняття війни у світі, вплинути на політичні процеси, знизити довіру до інституцій та підірвати єдність Заходу.

Основними напрямами є дискредитація президента України, делегітимізація Збройних сил, просування образу України як перешкоди до миру та підрив довіри до західної підтримки. Активність Росії супроводжується високим рівнем координації між державними медіа, проросійськими міжнародними майданчиками та умовно нейтральними іноземними ресурсами, що забезпечують легітимізацію ключових інформаційних меседжів у глобальному інформаційному просторі”, – зазначив представник СЗРУ.

За його словами, Росія систематично поширює заяви про моральний занепад української армії, її неспроможність вести війну. Просування образу України як перешкоди до миру стає домінантним інформаційним вектором, який на сьогодні витіснив класичний наратив про мир на умовах Росії. Також робляться акценти на втомі Заходу, на ефективності військової допомоги та підготовці Заходу до зради.

“Україна сьогодні формує нову культуру стратегічної комунікації. Ми навчилися не лише відповідати, а й ініціювати. Ми стали джерелом, а не об'єктом. У цьому наша перевага. Наша головна відповідь – присутність. Там, де нас немає, з'являється Кремль. Ми маємо бути першими, хто говорить, бо тиша – це простір, який заповнюється брехнею”, – підсумував Олег Александров.

Зазначимо, що з початком повномасштабного вторгнення РФ активно створює на окупованих територіях низку пропагандистських ресурсів та постійно проводить пропагандистські заходи. До прикладу, на початку квітня 2024 року росіяни запустили чергове пропагандистське медіа “Новое.Медиа”, яке має поширювати пропаганду на чотири окупованих регіони: ТОТ Луганської, Донецької, Запорізької і Херсонської областей. У Донецьку готували блогерів, які б поширювали пропаганду на окупованих територіях. У травні 2024 року запустили під Маріуполем проєкт, який “русифікує” спадщину давньогрецьких поселень. 

У 2025 році вже провели низку заходів, присвячених 9 травня, яке перетворили на інструмент пропаганди.

Liked the article?
Help us be even more cool!