ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

За пів року джинса в онлайн-медіа України зросла на 14%: дослідження ІМІ

05.06.2025, 13:03
Дмитро Баркар
Ілюстрація ІМІ
Ілюстрація ІМІ

На 14% зросла кількість джинси в онлайн-медіа України. Про це свідчать результати моніторингу* ГО “Інститут масової інформації”, проведеного в період із 13 до 15 травня 2025 року включно у 23 популярних онлайн-медіа.

Так, у стрічках новин 23 медіа експерти ІМІ виявили 179 публікацій з ознаками прихованої реклами, тоді як шістьма місяцями раніше таких публікацій було 157.

Серед зафіксованої джинси 74% розміщено на користь комерційних замовників, 26% – на користь політичних. Це свідчить про значне зростання присутності політичних гравців у медіаполі, адже в листопаді 2024 року на їхню частку припадало 16% матеріалів з ознаками замовності, на частку комерційних замовників – 84%.

Лідером серед політичних замовників став міський голова Києва Віталій Кличко, частка публікацій на користь якого – 11%. 

У комерційному ж сегменті найбільшим замовником залишається бізнесмен Рінат Ахметов зі своїми компаніями та фондами: їхня частка становить 13% усіх матеріалів з ознаками джинси.

Головні замовники джинси в травні 2025 року

У переліку онлайн-видань, що розміщують найбільше джинси, лідером традиційно лишається сайт Oboz.ua. У переліку онлайн-медіа, на головних сторінках яких не було виявлено джинси в моніторинговий період: Суспільне, “Бабель”, Hromadske, ZN.UA, Укрінформ, “Кореспондент.net”.

*Моніторинг проводив Інститут масової інформації в період із 13 до 15 травня 2025 року включно у 23 популярних інтернет-медіа: Суспільне, “Бабель”, Громадське, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, “Рубрика”, Liga.net, “Новинарня”, Укрінформ, NV, LB.ua, РБК-Україна, Цензор.Нет, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, “Телеграф”, Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом доби в зазначені дати, і була оцінена на предмет ознак замовного розміщення та наявності чи відсутності відповідного маркування.

Нагадаємо, в умовах війни та інформаційних загроз довіра до медіа стає критично важливою. Щоб допомогти українцям орієнтуватися в інформаційному просторі, ІМІ з 2019 року веде Список прозорих і відповідальних медіа, відомий як Білий список.

Також ІМІ разом з ГО “Детектор медіа” розвиває Мапу рекомендованих медіа – каталог, до якого наразі входять 205 якісних регіональних і місцевих видань.

Інститут масової інформації (ІМІ) – медійна громадська організація, яка працює з 1996 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень до зони бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року. 

ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список прозорих і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20 регіонах України та мережу хабів “Медіабаза” для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ – “Репортери без кордонів”, також організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).

Liked the article?
Help us be even more cool!