Попри виклики війни, брак фінансування та кадровий голод чернігівські медіа розвиваються, створюють нові проєкти та акцентують свою увагу на діджиталізації.
Про це наголосили представники чернігівських редакцій під час зустрічі-обговорення “Робота медіа під час війни: досвід чернігівських редакцій”, організатором якої є регіональний хаб Інституту масової інформації “Медіабаза Чернігів”.
Представниця Чернігівської Медіа Групи Олександра Федоренко зазначила, що, незважаючи на всі труднощі, вони розвиваються, створюють нові цікаві для міста і читачів проєкти. Зокрема, це стосується онлайн-журналу PECHERA.info, де відродили колумністику.
“Що нам ще цікавого зробити, чим нам ще здивувати? Ми весь час над цим думаємо, і це круто, що ми не залишаємося стояти на місці. Бо, щойно ти перестаєш рухатися вперед, ти починаєш старіти в усіх сенсах цього слова”, – сказала вона.
За словами Олександри Федоренко, її дуже надихають історії людей, про які пише медіа.
“Це більше сайт про історії людей, і ці історії неймовірно надихають. Бо є настільки легкі та енергетично-кайфні люди, що ти повертаєшся з розмови й думаєш, наскільки класно, що я живу в цій країні й у цьому місці”, – додала вона.
Розвиваються в часи війни й газети Чернігівщини. До прикладу, газета “Вісник Ч” почала діджиталізуватись і активно розвиває свої соцмережі.
“Раніше наш редактор не хотів переходити в онлайн, бо вважав, що впаде підписка газети, адже це зовсім різні аудиторії. Проте сьогодні нас в інстаграмі відмітила молода дівчина, там був підпис: “Мій перший паперовий “Вісник”. Тобто вона підписана на нас в інстаграмі, читала там наші матеріали й завдяки цьому зацікавилась і підписалася на паперову газету”, – розповіла Марина Осіпова, журналістка газети “Вісник Ч”.
За її словами, редакція хоче розвиватися в цьому напрямку. Уже доволі добре освоїли короткі формати, але хочуть робити й великі, проте не мають у штаті хорошого інтерв’юера.
Марина Осіпова додала, що один з головних викликів друкованих видань – брак фінансування, адже донори не хочуть підтримувати газети й просять придумувати щось, щоб зацікавити їх давати гранти.
Загалом усі учасники зустрічі наголошували на тому, що, незважаючи на всі складнощі сьогодення, чернігівські медіа продовжують жити, розвиватися, інформувати своїх читачів і створювати нові проєкти.
Нагадаємо, медіабази – це мережа регіональних хабів для журналістів, які Інститут масової інформації створив восени 2022 року для підтримки роботи незалежних медійників в умовах повномасштабної війни Росії проти України. У медіабазах медійники можуть безоплатно отримати захисне обладнання, пройти тренінги, попрацювати зі світлом й інтернетом тощо.
Світлана Білоус, комунікаційниця регіонального хабу Інституту масової інформації “Медіабаза Чернігів”