В українських онлайн-медіа різко зросла кількість замовних матеріалів – дослідження ІМІ
В онлайн-медіа України різко зросла кількість замовних матеріалів. Ринок джинси, що поступово оживав після початку повномасштабного вторгнення Росії, у другому кварталі 2023 року отримав нове дихання. Якщо попереднє дослідження ІМІ щодо кількості матеріалів з ознаками замовних на сторінках провідних українських онлайн-медіа виявило 79 таких публікацій, то тепер їх було виявлено 131.
Майже 70% джинси оплачують комерційні замовники, понад 30% – політичні.
- Петро Порошенко залишається лідером серед політичної джинси.
- Рінат Ахметов разом зі своїми фондами та компаніями – лідер серед комерційних замовників.
- Представник Офісу президента Михайло Подоляк залишається героєм більшості так званих паркетних новин – матеріалів із сумнівним балансом.
Наразі українські онлайн-медіа політичну джинсу не маркують жодним чином. Щодо комерційних замовників, то дещо зменшилася кількість неналежно маркованих матеріалів. Паралельно з тим намітилися тенденції до збільшення кількості платних матеріалів, позначених належним чином – "Реклама". Використавши таке маркування для низки рекламних публікацій, помітний крок до чесних відносин з читачами зробив сайт Кореспондент.net.
Тим часом Оbozrevatel зробив крок у зворотному напрямку. Це сайт став антилідером, збільшивши майже вдвічі кількість матеріалів з ознаками замовності.
Зробивши такий самий зворотний прогрес удвічі, онлайн-видання РБК-Україна посіло друге місце в антирейтингу поширювачів джинси.
Третє місце в цьому не особливо почесному списку ділять "Гордон" та УНІАН. Притому що останнє видання одним стрибком увірвалося до переліку антилідерів, збільшивши вп’ятеро кількість розміщених матеріалів з ознаками замовності.
Також у рази зросла кількість подібних матеріалів на сайтах "24 канал" та ТСН. "Главком" та Інтерфакс-Україна містять практично ту саму кількість джинси, що і в попередній досліджуваний період.
Замовних матеріалів не виявлено в новинах онлайн-видань "Українська правда", "Ліга.net", "Бабель", "Радіо Свобода", "Суспільне", ZN.ua, "Укрінформ", Gazeta.ua. На сайті "Громадське" немаркованих матеріалів з ознаками замовності також не виявлено, але тут присутні матеріали з некоректним маркуванням реклами.
Дослідження ГО "Інститут масової інформації" охоплює період 7–9 червня 2023 року у 23 онлайн-медіа. Вибірка матеріалів становила понад 2 тисячі новин.
Детально про те, хто і де замовляє джинсу, можна прочитати тут.
Help us be even more cool!