У Харкові закрився бар, який пропагував у меню насильство та злочини
У Харкові закрився бар “Поза зоною”, який рекламував у своєму інстаграмі меню із сексистськими, дискримінаційними назвами та пропагував насильство і злочини. Також заклад оштрафували загалом на 17 тисяч гривень.
Про це повідомив уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець.
Як повідомляв ІМІ, бар відкрився кілька місяців тому в будівлі Харківського національного академічного театру опери та балету імені Лисенка. У меню були назви таких напоїв: “Мрія педофіла”, “Приниження”, “Інцест”, “Насмоктала”, “Глибока глотка”, “Повія”, “Зґвалтований”, “Медова с*чка” і лимонад “Дешева хвойда”.
Омбудсмен після скарг відкрив провадження та скерував листи щодо діяльності закладу до Міністерства культури та інформаційної політики (МКІП), Головного управління Держпродспоживслужби та Головного управління Нацполіції в області.
Після перевірки МКІП зазначив, що “реклама закладу, яка має ознаки дискримінації, суперечить меті та основній статутній діяльності театру, а також спричиняє репутаційні збитки для театру та міністерства”.
Держпродспоживслужба Харківщини заявила, що реклама закладу порушує Закон України “Про рекламу” і є дискримінаційною. Щодо закладу ухвалено вісім рішень про накладення штрафів на суму 13 600 грн.
Також зафіксовано порушення реклами в одній із соцмереж на сторінці закладу. Бар рекламував алкоголь та кальян із закликом до дій без супроводження текстом попередження. За це бар оштрафували на 3 400 грн.
За словами омбудсмена, під час перевірки закладу поліція склала на його власника адмінпротокол за дрібне хуліганство і притягнула до відповідальності.
За інформацією поліції, заклад зараз припинив свою діяльність.
Що передувало
20 березня 2024 року журналісти харківських медіа “Накипіло” і “Люк” подали заяви до поліції і Держспоживслужби на місцевий коктейль-бар “Поза зоною”, який виклав у своєму інстаграмі меню із сексистськими та дискримінаційними назвами.
У меню серед назв можна побачити назви таких напоїв: “Мрія педофіла”, “Приниження”, “Інцест”, “Насмоктала”, “Глибока глотка”, “Повія”, “Зґвалтований”, “Медова с*чка” і лимонад “Дешева хвойда”.
Людей, які обурилися в соцмережах таким контентом, заклад звинуватив у тому, що вони “не розуміють жартів”. Свої дії співробітники бару виправдовували волонтерською діяльністю.
Медіа подали заяви до Головного управління Національної поліції і Держспоживслужби за фактом виявлення реклами, що містить ознаки дискримінації та розповсюджується на носіях зовнішньої реклами, а також на сторінці закладу в інстаграмі.
Уповноважений Верховної Ради з прав людини відкрив провадження щодо розміщення харківським коктейль-баром “Поза зоною” реклами в соцмережах та меню в закладі із сексистськими та дискримінаційними назвами.
Help us be even more cool!