У Черкасах запрацювала інтерактивна виставка з розпізнавання фейків "ДезАут"
Сьогодні, 6 травня, у Черкасах розпочала роботу інтерактивна виставка “ДезАут”. Її відкрили на території комунального кінотеатру “Україна” (вул. Смілянська, 21). Ціль виставки – навчити краще розпізнавати фейки та покращити навички з медіаграмотності. Про це повідомляє регіональна представниця Інституту масової інформації в Черкаській області Єлєна Щепак.
Виставка працюватиме в Черкасах до 12 травня, відвідати її можна з 11:00 до 19:00. Організатор заходу – громадська організація “Інтерньюз-Україна”.
На виставці є сім станцій. Кожна має свою тему: штучний інтелект, маніпулятивні заголовки, дипфейки. На старті кожен учасник отримує путівник, який надалі допоможе йому зорієнтуватися на станціях. Виконуючи завдання, на фініші можна обміняти путівник на подарунок: закладку, стікерпак тощо.
Крім того, на виставці є “музей обману” – історії про найпопулярніші фейки, а також інсталяції. Один з експонатів – голуб розміром з людину як символ фейків про “біологічну зброю” українців, які масово поширювали росіяни на початку повномасштабного вторгнення.
“Коли ви бачите назву “ДезАут”, можливо, у вас виникає асоціація зі спортом, тому що аут – це спортивний термін. Саме цю ідею ми й закладали: “ДезАут” – це кампанія, спрямована на те, щоб “вибити” фейки з нашого інформаційного поля”, – зазначила під час відкриття виставки координаторка проєкту, представниця ГО “Інтерньюз-Україна” Юлія Мішина.
Вона додала, що їхня мета – допомогти українцям навчитись усвідомлено сприймати й критично ставитися до інформації.
На відкритті виступив і директор департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Богдан Бєлов.
“Останнє дослідження Центру оцінювання якості освіти свідчить про те, що вживання російської мови в школах збільшилося. Отже, ворожа інформаційна політика досить сильна та впливова, і ми повинні з нею боротися”, – зазначив посадовець.
Інформаційним партнером виставки стало місцеве черкаське медіа “18000”. Директорка медіа, регіональна представниця ІМІ в Черкаській області Єлєна Щепак закликала гостей виставки ретельно перевіряти інформацію, яку ті черпають із соціальних мереж.
“Торік ми проводили серію лекцій для черкаських старшокласників. Зокрема, я розповідала їм про Білий список – ініціативу ІМІ. На питання про те, чи знають школярі медіа, які ввійшли до переліку найякісніших, лише одиниці підняли руку. Але коли я запитала, чи знають вони популярні телеграм-пабліки, руки підняв майже весь клас. Це вкотре демонструє, що молодь, зокрема й шкільного віку, черпає інформацію саме звідти. Проте низка досліджень показує, що саме пабліки є часто “розплідником” фейків. Ба більше, дуже рідко можна побачити, щоб вони їх спростовували, коли це виявляється неправдою”, – розповіла Єлєна Щепак.
Help us be even more cool!