ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Телеканал "Дом" тимчасово прибрав сюжет про "радикалів в Україні"

21.04.2021, 12:45
Фото – Дом
Фото – Дом

Телеканал “Дом” тимчасово прибирав з YouTube-каналу сюжет “Радикали в Україні. Розбір” за 11 квітня, поки його розглядає професійна спільнота.

Про це йдеться в заяві телеканалу від 20 квітня.

Редакція телеканалу зауважила, що сюжет не мав на меті поширення стереотипів, а, навпаки, його завданням є протидія російським наративам.

“По-перше, дане відео не розповсюджує “кремлівські наративи”, а, навпаки, руйнує їх – у тексті сюжету чітко вказано, що в Україні неприпустима нетерпимість та дискримінація. По-друге, жодних образ від імені каналу на чиюсь адресу в сюжеті немає. По-третє, судити про якість сюжету мають не політичні гравці, а наші колеги з медіа та організацій саморегуляції. Тому ми вирішили направити дане відео на розгляд професійної спільноти”, – йдеться в повідомленні.

До фінального розгляду сюжет прибрали з YouTube-каналу. Про результати розгляду обіцяють повідомити окремо.

Крім того, на каналі повідомили, сюжет опубліковано того самого вечора, коли в програмі “Вести недели с Дмитрием Киселёвым” було заявлено, що Україна – “фашистська держава”. 

“Канал виконує місію з інформування саме тієї частини громадян, які довіряють таким заявам Кисельова. Зараз у нас у всіх одна справа – захист України від російської агресії, перед нами існує реальна загроза вторгнення в нашу країну. …Звинувачення нас у розповсюдженні російських наративів є принизливим для редакції та нашого колективу, і ми вважаємо, що це звинувачення точно не відповідає нашій справжній діяльності”, – йдеться в заяві.

Редакція також повідомила, що залишає за собою право звертатися до правоохоронних органів у разі переслідувань або погроз на адресу журналістів каналу.

У коментарі ZMINA шеф-редактор “Дому” Олексій Мацука повідомив, що стосовно професійного оцінювання сюжету звернуться до Комісії з журналістської етики. 

Автор відео, журналіст “Дому” Василь Панасюк, натомість вважає, що причина критики його сюжету, яку він назвав неконструктивною, політична, та додав, що канал працює в інтересах громадян України, а не конкретних політиків.   

У сюжеті йшлося про те, що “дії деяких прихильників українських радикальних націоналістичних організацій грають на руку російській пропаганді”. Натомість відео викликало неоднозначну реакцію як з боку проросійської, так і з боку проукраїнської аудиторій. Зокрема, в бік самого телеканалу пролунали звинувачення в маніпуляціях та підігруванні російській пропаганді. 

Після публікації відео, однак, його авторів самих звинуватили у “створенні сюжету за стандартами російських пропагандистів”. Про це написав у своєму телеграм-каналі Максим Жорін, начальник центрального штабу партії “Національний корпус” та третій командир полку “Азов”. На його думку, сюжет “обливає брудом тисячі націоналістів, що пішли на фронт добровольцями”.

Жорін від імені “Нацкорпусу” зажадав вибачень та видалення “сюжету”, а також зазначив, що “залишати цю ганьбу без відповіді в партії не збираються”.      

Згадане в сюжеті праворадикальне угруповання “Традиція і порядок” також висловилося щодо сюжету у своєму телеграмі. Зокрема, там скаржаться, що в матеріалі “не представлено думку правих організацій”, та відхрестилися від Сергія Стерненка.

Крім того, журналісти та керівництво каналу заявили, що отримують погрози. 

Як повідомляв ІМІ, 19 квітня журналіст, виконувач обов'язків шеф-редактора телеканалів ДП “Мультимедійна платформа іномовлення України” (телеканали UATV та “Дом”) Олексій Мацука заявив про погрози фізичною розправою, які він отримує в соцмережах. Серед причин Мацука назвав використання російської мови для виробництва контенту, його належність до Донбасу, те, що він переселенець, та інші.

Liked the article?
Help us be even more cool!