Рівень збалансованості політичних новин на ТВі у травні знизився більше, ніж удвічі – моніторинг АУП
Лише 20% політичних новин на ТВі подавалися у травні з декількома точками зору, тоді як у квітні їх було аж 44%. Про це свідчать результати моніторингу теленовин Академії української преси та Інституту соціології НАНУ.
«Перший національний як був, так і залишається, найнезбалансованішим каналом, незважаючи на зміну топ-менеджменту. Приємною несподіванкою є те, що “Інтер” дає збалансовані новини і після зміни власника. І неприємно, що більш ніж удвічі знизився рівень збалансованості новин на ТВі. Такого раніше там не спостерігалося» - заявив 11 червня під час презентації результатів моніторингу президент Академії української преси Валерій Іванов.
Експерти здійснили аналіз новин восьми провідних телеканалів у період з 13 по 18 травня.
Так, у цей період частка політичних новин становила чверть (25%) усіх повідомлень.
У новинах суттєво знизився рівень дотримання стандарту балансу думок. Частка політичних новин з двома точками зору становила 17% - це найменший показник від початку року. Політичні новини з декількома точками зору найчастіше з’являлися в новинах «Інтера» (36%) та СТБ (28%). Найгірший показник залишається у Першого національного телеканалу – лише 2%.
Порівняно з квітнем зменшилася увага до політичних персон і політичних інститутів.
Лідерами уваги травня серед політичних інститутів є силові відомства та судова система; лідери уваги серед політичних об’єднань – Партія регіонів і «Батьківщина».
Зберігається баланс представництва влади й опозиції в новинному потоці, але канали суттєво диференційовані за цими показниками.
У травні частка синхрону представників опозиції на 3% більша за синхрон представників влади (у квітні синхрон влади у 1,9 рази більший частки синхрону опозиції, у березні у 1,2 рази, у лютому у 2,1 рази більша на користь представників влади).
Увага до представників політичних сил й синхрон як і у квітні, так і в березні найзбалансованіші на «Інтері».
Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України в травні 2013 р. є частиною постійно діючого моніторингу медіа, який Академія Української преси здійснює з 2002 року. Одним з фундаторів дослідження є Міжнародний фонд «Відродження».
Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TВi.
Проведення дослідження стало можливим завдяки Програмі У-медіа.
Help us be even more cool!