ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

"Репортери без кордонів" розблокували три білоруські сайти

22.10.2020, 17:04
Фото - Укрінформ
Фото - Укрінформ

Фахівці міжнародної правозахисної організації “Репортери без кордонів” (RSF) зробили знову доступними три заблоковані білоруською владою вебсайти. 

Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на повідомлення організації.

У рамках кампанії “Допоміжна свобода” (Collateral Freedom) RSF “відзеркалило” сторінки трьох білоруських ЗМІ і таким чином зробило їх знову доступними. Вони були скопійовані та збережені у “хмарі” великих серверних провайдерів. 

“Білоруська влада більше не може заблокувати копії”, - запевняють у RSF. 

Йдеться про такі сторінки: Masheka.by - найважливіший портал новин у місті Могильові на сході країни; Vitebski Kurier - незалежний сайт новин з міста Вітебськ; та Tribuna - сайт, присвячений виключно спортивним новинам.

Відділ екстреної допомоги “Репортерів без кордонів” підтримує ініціативу “Медійна солідарність” у Білорусі та контактує з окремими журналістами, які потребують допомоги після арештів або насильства в міліції. 

“Репортери” нагадують, що під час протестів у Білорусі Міністерство інформації заблокувало понад 70 вебсайтів, щоб відрізати людей від незалежної інформації. 

20 жовтня суд у Мінську постановив, що популярний телеграм-канал Nexta Live транслює “екстремістські матеріали” і повинен бути заблокований. Майже два мільйони людей стежать за каналом, і багато іноземних журналістів використовують його матеріал як джерело.

За даними незалежної Білоруської асоціації журналістів (БАЖ), з початку жовтня було заарештовано 85 працівників ЗМІ, а з моменту суперечливих президентських виборів 9 серпня - майже 300 репортерів. Наразі вісім працівників засобів масової інформації перебувають у в'язниці.

“Велика кількість заарештованих працівників засобів масової інформації та придушення найпопулярнішого опозиційного каналу свідчать про те, як нервує режим Олександра Лукашенко”, - заявила керуючий директор RSF Крістіан Мір. Вона закликала владу негайно звільнити ув'язнених журналістів.

Білорусь посідає 153 місце із 180 країн у списку свободи преси.

Як повідомляв ІМІ, 20 жовтня суд Центрального району Мінська визнав телеграм-канал Nexta Live і логотип Nexta екстремістськими матеріалами. 

14 серпня стало відомо, що МВС Білорусі відкрило провадження проти засновника опозиційних телеграм-каналів Nехта і Nехта Live Степана Путила та оголосило його в розшук. Йому загрожує до 15 років позбавлення волі. Путилу закидають організацію масових заворушень.

У серпні Міністерство внутрішніх справ Росії оголосило в розшук Степана Путила, засновника Telegram-каналу Nexta.

Телеграм-канал NEXTA Live, попри відімкнення інтернету, став головним джерелом інформації про протести в Білорусі.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!