Пропагандисти рф кардинально змінили ключові наративи про Україну - дослідження ІМІ
Після повномасштабного вторгнення росія кардинально змінила наративи про Україну. Про це йдеться у дослідженні, яке ІМІ провів у червні в п'яти найпопулярніших онлайн-медіа рф: ТАСС, Комсомольская правда, Lenta.Ru, Известия, РБК. Вибірка склала 275 матеріали з цих сайтів.
Зараз найпопулярніший наратив в російських медіа щодо України стосується дискредитації української армії. На цю тему припало 40% від загальної кількості матеріалів, які увійшли до вибірки в моніторинговий період.
Нагадаємо, раніше російські медіа писали, що в Україні чотири основних проблеми: націоналісти, Володимир Зеленський, українські політики і Петро Порошенко.
Наразі образ ЗСУ в російських медіа дискредитують наступними наративами:
- бійці обстрілюють мирне населення та влаштовують теракти проти мирного населення;
- ЗСУ - люди з наркотичними та алкогольними залежностями;
- бійці ТрО просто “пушечное м'ясо”, які не готові до війни;
- бійці, які попали в полон до росіян бажають залишитися жити в росії, оскільки в Україні їх очікує знову дорога на фронт;
- бійці ЗСУ відбирають їжу в мирного населення, в той час як армія рф годує жителів окупованих територій.
Наступний наратив стосувався потужної армії рф та потенціалу армії т.зв. "лднр", яка бореться проти “націоналістів” та “зброї із Заходу” (21% від матеріалів, які увійшли до вибірки). Такі акти боротьби росіяни називають не війною, а “денацифікацією” та “демілітаризацією”. Армію рф зображують як чесну, відкриту до мирного населення, які прийшли з миром та хоче допомогти бойовикам “ЛДНР”.
Наступним за популярністю йде наратив про відродження життя на окупованих територіях (18% від матеріалів, які увійшли до вибірки). Росіяни дуже активно заявляють та демонструють, що життя на окупованих територіях повертається після “наслідків обстрілу ЗСУ”, що силами окупантів владося все налагодити та обіцяють чудове життя.
Окрім того в росмедіа публікувалися новини про те, що Європа та США страждають через допомогу Україні. Дискредитаційні меседжі про Європу та США подавалися у контексті України. Таких матеріалів експерти зафіксували 7% від кількості, яка увійшла до вибірки.
Популярним також був наратив про те, що “Україна має уступити окуповані території росіянам, щоб завершити війну” (4% від матеріалів, які увійшли до вибірки).
У моніторинговий період найбільше згадок про Україну та її територію писали: “РИА” 49%, “Лента” та “Известия” по 17%, “Комсомольская правда” 12%, найменше писали про Україну на “РБК” - 5% від загальної кількості матеріалів, які увійшли у вибірку.
Help us be even more cool!