ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Полтавська філія держагентства не надала відповіді на запит "Полтавської думки"

11.09.2024, 14:45
Надія Кучер
Фото – law.com

Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Полтавській області не надала газеті “Полтавська думка” відповіді на запит та не пояснює причини відмови. Про це полтавській представниці Інституту масової інформації повідомила головна редакторка видання Діана Страшко. 

Як розповіла Страшко, редакція звернулась із запитом до служби 9 серпня. У ньому журналісти просили надати інформацію щодо ремонту автодороги Гадяч – Опішня. Станом на 10 вересня відповідь редакція не отримала.

“Спочатку через пресслужбу підприємства нам пообіцяли надати відповідь на запит, а пізніше знову ж таки через пресслужбу повідомили, що не будуть надавати відповідь, бо в начальника “своє бачення”. Причини відмови немає, і відмови навіть письмової немає”, – сказала Діана Страшко.

За словами головної редакторки, редакція планує подати скаргу до уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. 

Медіаюрист ІМІ Володимир Зеленчук зазначає, що ненадання розпорядником інформації відповіді на запит – один з видів порушень права на інформацію та права на звернення, перелік яких наводиться в статті 23 Закону “Про доступ до публічної інформації”. 

“Оскаржити таку бездіяльність можна як до керівника розпорядника, так і до вищого органу чи суду. Водночас існує також механізм подання скарги (у формі звернення) до Офісу омбудсмана. Посадові особи, винні в порушенні права на інформацію, також можуть нести адміністративну відповідальність за ненадання відповіді на запит, передбачену частиною 2 статті 212-3 КУпАП (штраф у розмірі від 425 до 950 грн)”, – прокоментував Володимир Зеленчук. 

Також юрист наголосив на тому, що притягнути винну посадову особу до відповідальності може лише суд на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, який складається уповноваженою особою секретаріату омбудсмена або його представником.

“Протокол складається за результатами перевірки факту порушення. Тобто для того, щоб медіа вплинути на орган, що не надає відповіді на запит, та одночасно притягнути винних осіб до відповідальності, найкращим варіантом буде звернення до Офісу омбудсмена. Якщо ж медіа хоче ефективно оскаржити бездіяльність та зобов'язати орган, зрештою, надати відповідь на запит, то потрібно звертатися з позовом (в якому відображені відповідні позовні вимоги: оскаржити бездіяльність та зобов'язати орган надати відповідь на запит) до окружного адміністративного суду”, – говорить юрист.

Як повідомляв ІМІ, Запорізьке держпідприємство “Місцеві дороги Запорізької області” вже два місяці не надає Запорізькому центру розслідувань кошторисів підземних шкіл на 610 млн гривень. Підприємство вже не відповіло по суті на три запити.

Liked the article?
Help us be even more cool!