ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Норвезька поліція затримала судно "Silver Dania", підозрюване в пошкодженні кабелів у Балтійському морі

Поліцейські округу Тромса (Норвегія) повідомили про затримання норвезького судна “Silver Dania”, екіпаж якого складається з росіян. Його підозрюють у причетності до серйозного пошкодження волоконно-оптичного кабелю в Балтійському морі між Латвією та Швецією.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на норвезьке видання “Dagbladet”.

У поліції уточнили, що судно курсує між Санкт-Петербургом і Мурманськом.

Власник судна, норвезька судноплавна компанія з Бергена, заявив, що вони не зробили нічого протизаконного.

“Ми проходили через цей район біля Готланда на швидкості 13,5 вузла у відповідний момент. Ми не кидали якір”, – сказав власник компанії Тормод Фоссмарк у коментарі Fiskeribladet.

Прокурор та керівник розслідування Ронні Андре Йоргенсен заявив, що розслідування та обшуки тривають.

“Є підозри, що хтось із членів екіпажу причетний до інциденту з кабелем у Балтійському морі. Це розглядається як серйозне пошкодження”, – сказав він та додав:

“Це одне з кількох суден, які підозрюють у причетності. Ми не можемо розголошувати подальші слідчі дії, поки що це все, що можемо сказати”.

Екіпаж та компанія-власник добровільно співпрацюють з норвезькою владою.

Поліція проводить на борту обшуки, допитує екіпаж та збирає докази.

“Ми знаємо точно, що російська влада чинить тиск, аби російські моряки отримували навігаційні сертифікати в Норвегії, щоб вони могли ходити без лоцманів”, – підкреслив у коментарі Dagbladet дослідник з Військово-морської академії Сталє Ульріксен.

Він уточнив, що не має конкретної інформації про цей інцидент, судно чи компанію-власника, але коментує ситуацію загалом. За його словами, це свідчить про зацікавленість Росії в присутності своїх моряків на норвезьких суднах у норвезьких водах.

“Ми також знаємо, що в російській морській доктрині зазначено, що держава може використовувати цивільні судна для своїх цілей незалежно від форми власності”, – сказав Ульріксен.

Він додав, що, хоча інколи трапляються нещасні випадки, у таких ситуаціях є всі підстави для скептицизму.

Як повідомляв ІМІ, у Балтійському морі вранці 26 січня зазнав пошкодження підводний оптоволоконний кабель Латвійського державного центру радіо і телемовлення.

14 січня генеральний секретар НАТО Марк Рютте під час саміту країн-членів у регіоні Балтійського моря заявив, що НАТО збільшить військову присутність у Балтійському морі для посилення захисту критичної інфраструктури та покращення здатності членів альянсу реагувати на спроби дестабілізації.

13 січня на дні Балтійського моря виявили пошкодження кабелю Nordbalt, який з’єднує Швецію та Литву. У пошкодженні підозрюють китайський корабель Yi Peng 3. Судно розірвало та пошкодило кабелі між Швецією і Литвою, Німеччиною і Фінляндією 17 і 18 листопада 2024 року, коли стояло на якорі приблизно за 160 км від берега.

Швеція заарештувала судно, підозрюване в пошкодженні оптичного кабелю Латвійського державного центру радіо та телемовлення (LVRTC) у Балтійському морі 26 січня.

Liked the article?
Help us be even more cool!