Пошкодження кабелів у Балтійському морі: екіпаж танкера був готовий пошкодити ще більше кабелів
Екіпаж нафтового танкера, обвинувачений у пошкодженні підводних енергетичних і комунікаційних кабелів у Балтійському морі, збирався перерізати й інші кабелі та трубопроводи, коли фінська влада затримала судно в грудні.
Про це в коментарі Reuters заявив керівник фінського розслідування Рісто Логі.
За його словами, під час затримання з боку судна була загроза перерізання ще однієї енергетичної лінії Estlink 1 і газопроводу BalticConnector між Фінляндією й Естонією.
“Існувала загроза майже негайного пошкодження інших кабелів чи трубопроводів, які є критично важливою підводною інфраструктурою”, – сказав Логі.
Він додав, що дев'ятий член екіпажу судна був доданий до списку підозрюваних і отримав заборону на виїзд.
Раніше, у січні, фінські правоохоронці повідомляли, що вісьмом із 24 членів екіпажу заборонили виїзд із країни. Капітан судна є грузином, а екіпаж складається з громадян Індії та Грузії.
“Ми допитали екіпаж, і наразі дев'ять його членів вважаються підозрюваними. Щоб уможливити розслідування, їм було заборонено виїзд. Нашим пріоритетом є особи, до чиїх обов'язків входить навігація судна й дії, пов'язані з якорями”, – розповів Логі.
Фінляндія та інші країни Балтійського моря також підозрюють, що китайське вантажне судно Yi Peng 3 пошкодило два підводні оптоволоконні кабелі в листопаді, протягнувши через них свій якір.
Міністр цивільної оборони Швеції Карл-Оскар Болін заявив 12 січня, що з боку китайського судна також була загроза пошкодження енергетичного кабелю, який з'єднує країни Балтії зі скандинавськими країнами.
“Ми можемо повідомити, що сліди якоря, ймовірно від Yi Peng 3, також було виявлено в районі кабелю NordBalt, що з'єднує Швецію й Литву. Це, безумовно, свідчить про серйозність ситуації, в якій ми опинилися”, – сказав він журналістам.
Водночас 13 січня Болін заявив, що на дні Балтійського моря виявили пошкодження кабелю Nordbalt, який з’єднує його країну та Литву, повідомляє ZN.ua з посиланням на LRT.lt. На кабелі зафіксували пошкодження, залишені якірним буксиром.
За словами міністра, кабель, ймовірно, пошкодив китайський корабель Yi Peng 3. Судно розірвало та пошкодило кабелі між Швецією і Литвою, Німеччиною і Фінляндією 17 і 18 листопада, коли стояло на якорі приблизно за 160 км від берега.
Слідчі розслідують інцидент і вважають, що кабель пошкодили навмисно. Адже капітана, переконані слідчі, завербували російські спецслужби.
За словами Боліна, всі інциденти з пошкодженням підводних кабелів у Балтійському морі можуть бути пов'язані з відключенням країн Балтії від білорусько-російської електромережі. Останнє заплановано на лютий 2025 року.
Що передувало
18 листопада 2024 року фінська влада заявила про пошкодження підводного телекомунікаційного кабелю, який пролягає через Балтійське море між Фінляндією та Німеччиною.
Кабель C-Lion1, що був уведений в експлуатацію 2016 року, є єдиним у Фінляндії кабелем передання даних, який прокладений з північної країни безпосередньо до Центральної Європи. Довжина C-Lion1 становить 1173 км. Кабель пролягає між фінською столицею Гельсінкі та німецьким містом Росток.
Маршрут кабелю від Фінляндії до Німеччини пролягає поблизу двох газопроводів “Північний потік” між Росією та Німеччиною, що наразі не функціонують.
19 листопада 2024 року влади Фінляндії та Німеччини заявили про ретельне спільне розслідування пошкодження телекомунікаційного кабелю в Балтійському морі.
20 листопада 2024 року генеральна прокурорка Литви Ніда Грунскене розпочала досудове розслідування щодо пошкодження або розриву кабелю зв'язку між Литвою та Швецією, прокладеного дном Балтійського моря, за статтею “тероризм”.
Help us be even more cool!