ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

NewsOne та "112 Україна" оштрафували через висловлювання Піховшека та Симоненка

27.05.2021, 16:11
Фото – ukrinform.ua
Фото – ukrinform.ua

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оштрафувала телеканали NewsOne (ТОВ “Новини 24 години”) та телеканал “112 Україна” через мову ворожнечі та за висловлювання Петра Симоненка, які розпалюють національну ворожнечу і ненависть.

Таке рішення Нацрада ухвалила 27 травня на засіданні, повідомляється на сайті регулятора.

Так, NewsOne має сплатити до державного бюджету 114 067,50 грн через поширення у своєму ефірі мови ворожнечі стосовно українськомовного населення країни. Висловлювання прозвучали з вуст гостя програми “Епіцентр української політики” В’ячеслава Піховшека, проте ані ведуча, ані телерадіоорганізація не вжили заходів для припинення правопорушення в ефірі.

У передачі “Епіцентр української політики” 4 та 5 січня висловлювання Піховшека містили ксенофобські, дискримінаційні та принизливі ознаки, оскільки частину українського суспільства за ознакою мови та прихильності до демократичного розвитку України названо “ворогами” з агресивними намірами стосовно російськомовного населення України. 

“Вони були спрямовані не на критику держави чи певних посадових осіб, а мали ознаки підбурювання й ненависті до певних груп суспільства, об’єднаних промовцем до категорії “бандерівськоорієнтоване національне суспільство України”, “море бандерівщини”. Слід пам’ятати, що термін “бандерівець”, “бандерівщина” використовується в російській пропаганді  щодо України в різних формах як негативний стигматизуючий. У контексті промови В. Піховшек використав його стосовно етнічних українців, зокрема носіїв української мови”, – зазначила Нацрада.

Упродовж 30 днів із дня повідомлення Національною радою про ухвалене рішення компанія має сплатити штраф до державного бюджету.

Телеканал “112 Україна” (ТОВ “ТРК “112-ТВ”) оштрафовано також на 114 067,50 грн. Поширені Симоненком у передачі “Голос народу” висловлювання мали дискримінаційний і провокативний характер та не отримали належної реакції від працівників телеканалу. 

У передачі, яка виходила в період з 29 по 31 січня, Петро Симоненко стверджував, що в Україні на території окремих районів Луганської і Донецької областей триває внутрішній конфлікт. 

“Він називає його “громадянською війною”, тобто такою формою збройного конфлікту на території України, яка виключає Російську Федерацію як учасника і сторону цього конфлікту. Політик визначив, що виконавцями, ініціаторами “гражданской войны” були “украинские националисты и неофашисты”, яких підтримали США. Таким чином, гість програми використовував дискримінаційні, образливі та провокаційні терміни з негативною конотацією – “еврофашизм”, “неофашисты развязали войну”, “огненный плацдарм для противоречий между Украиной и Россией” – з явним наміром затаврувати політичний режим в Україні, Збройні сили України, союзників України в боротьбі з російською агресією. Будь-який громадянин України, який піднявся на захист незалежності і територіальної цілісності своєї країни, підпадає в політика під визначення “фашист”, – зазначає Нацрада.  

Висловлювання Симоненка були спрямовані на компрометацію Збройних сил України, інших збройних формувань та політичного керівництва України, створення панічних настроїв, загострення і дестабілізацію суспільно-політичної ситуації, створення додаткової напруженості в суспільстві та протестних настроїв серед громадян, розпалювання національної ворожнечі.

У своєму рішенні Нацрада зазначила, що покладання провини за збройну агресію РФ на українські Збройні сили й політичне керівництво України має ознаки заклику до розпалення ворожнечі та посилення вже наявного військового протистояння, що може призвести до подальшого розпалювання насильства та агресії на території окремих районів Донецької та Луганської областей, на всій території Україні загалом і території покриття сигналом супутникового мовлення телеканалу.

Як повідомляв ІМІ, 28 квітня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила три попередження і призначила штраф у сумі понад 100 тисяч гривень телеканалу NewsOne (ТОВ “Новини 24 години”) за заклики до розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті в передачі “Протистояння”.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!