ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

NewsOne отримав три попередження та штраф у сумі понад 100 тис грн

29.04.2021, 11:14
Фото – NewsOne
Фото – NewsOne

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення винесла три попередження і штраф у сумі понад сто тисяч гривень телеканалу NewsOne (ТОВ “Новини 24 години”) за заклики до розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті.

Таке рішення Нацрада ухвалила на засіданні 28 квітня за результатами трьох перевірок мовника, повідомляється на сайті регулятора.

Так, 8, 9 і 10 травня 2020 року у передачі “Протистояння” з ведучими В. Піховшеком і Д. Панченко гості передачі А. Пальчевський і В. Карасьов, обговорюючи події Другої світової війни, висловлювали твердження про те, що значна кількість євреїв служила у військах нацистського Третього Рейху та про існування єврейських дивізій СС. “Поширені ними  висловлювання і необ’єктивні дані мають ознаки заперечення та спотворення фактів Голокосту, розпалювання ворожнечі стосовно єврейського народу, який зазнав мільйонних жертв як від дій формувань СС, так і від інших військових формувань нацистського Третього Рейху”, - зазначає Нацрада.

При цьому цю інформацію працівники каналу не сприймали критично. Таким чином, зазначає Нацрада, вона мала ознаки гуманізації нацистського режиму Третього Рейху в Німеччині, який нібито, незважаючи на расову ідеологію, надавав права євреям служити у складі військових формувань і навіть військах СС,  що, своєю чергою, покладає часткову відповідальність за злочини проти людяності, за жертви Голокосту на єврейський народ.  

За це Нацрада оголосила попередження та оштрафувала на 25% розміру ліцензійного збору (114 067,50 грн).

Під час другої перевірки, Нацрада зафіксувала, що у серпні 2020 року в передачі “Протистояння” ведучі В. Піховшек та Д. Панченко говорили з гостею,  екс-міністеркою юстиції О.Лукаш про факт скоєння С.Стерненком кримінального злочину. У цій передачі Стерненка неодноразово назвали вбивцею. 

“Це свідчить про те, що ліцензіат припустився порушень вимог законодавства, які передбачають, що телерадіоорганізація зобов'язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії, поширювати об'єктивну інформацію і не поширювати матеріали, які порушують презумпцію невинуватості підозрюваного, обвинуваченого або упереджують рішення суду. На час виходу передачі не було встановлено обвинувального вироку суду, який би набрав законної сили”, - зазначає Нацрада.

При цьому, зазначає регулятор, жодної реакції керівництва телеканалу, редакційного складу чи творчих працівників на висловлювання ведучих та гості передачі не було. За це Нацрада оголосила каналу попередження.

Під час третьої перевірки NewsOne Нацрада зафіксувала, що у жовтні 2020 року канал тричі транслював повну версію зустрічі в Москві голови політради і стратегічної ради політичної партії “Опозиційна платформа – За життя”, народного депутата України В.Медведчука з президентом Російської Федерації В. Путіним. А також 11 разів транслював фрагменти зустрічі, де обговорювалися взаємовідносини РФ з Україною, постачання російської вакцини від СОVID – 19 “Супутник V” в Україну, святкування 75-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні, з редакційним коментарем телеканалу.

Загалом протягом трьох днів, із 6 по 8 жовтня 2020 року, в ефірі була використана пряма мова  Путіна у 14-ти відеоматеріалах. 

“Висловлювання президента країни-агресора, використані в ефірі NewsOne, за своїми стилістичним і семантичним значенням є пропагандистськими твердженнями, покликаними переконати  аудиторію телеканалу в  його позитивному ставленні до України, українського народу та його бажанні налагодити відносини між країнами, незважаючи на “складний” характер відносин. Поширення подібної форми публічної комунікації в українських засобах масової інформації спрямоване на формування  позитивного образу В. Путіна, його гуманізацію та популяризацію в нашій країні, що має очевидний політичний контекст в умовах військової агресії проти України та ситуації порушення її територіальної цілісності”, - йдеться у повідомленні.

За це каналу було оголошено попередження.

Усі  три перевірки каналу, зазначила Нацрада, свідчать про системне і систематичне порушення ним норм українського законодавства.

Як повідомляв ІМІ, 2 лютого Президент України Володимир Зеленський увів у дію рішення Ради національної безпеки та оборони від 2 лютого 2021 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”, яке передбачає запровадження на п'ять років санкцій проти народного депутата Тараса Козака та юридичних осіб, що володіють ліцензіями телеканалів “112 Україна”, NewsOne та ZIK.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!