Найбільше немаркованої агітації в онлайн-медіа розміщено на користь партії Медведчука - дослідження ІМІ
Протягом парламентської передвиборчої кампанії лідером з замовлення немаркованої політичної агітації виявилася партія “Опозиційна платформа - За життя”. На її долю припало 46% матеріалів від загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення.
Такими є результати трьох хвиль моніторингу онлайн-медіа, що були проведені ГО “Інститут Масової Інформації” протягом червня та липня 2019 року, з загальною вибіркою у понад 40 тисяч матеріалів в 13 інтернет-ЗМІ.
Найбільше матеріалів на користь цієї політичної сили було розміщено наприкінці червня - початку липня, а найактивніше її просували сайти 112 каналу та Newsone, яких пов’язують з членом політради цієї партії Віктором Медведчуком. Проте також матеріали на користь “Опозиційної платформи - За життя” були зафіксовані на сайтах Знай.юа, Гордон та РБК-Україна.
Другу позицію за кількістю матеріалів з ознаками замовлення посіла партія “Батьківщина” та її лідерка Юлія Тимошенко - 8% від загальної кількості таких матеріалів. Найактивніше піарилась дана політична сила, починаючи з середини липня. Підтримували партію “Батьківщина” такі онлайн-медіа як РБК-Україна, “Обозреватель” та сайт 24-каналу.
На користь діючого президента Зеленського та його партії “Слуга народу” було зафіксовано 5,5% матеріалів з ознаками замовності, найбільше їх припало на червень, а найбільше підтримував президента та його партію сайт Знай.юа.
На користь екс-президента Петра Порошенка та його партії “Європейська солідарність” було зафіксовано 5% матеріалів з ознаками замовності, і стільки ж припало на користь Опозиційного блоку.
4% матеріалів з ознаками замовлення просували діяльність міського голови Києва Віталія Кличка. По 3,5 % матеріалів припало на Радикальну партію Олега Ляшка та на кандидатів у депутати по мажоритарних округах.
Протягом моніторингу, окрім замовних матеріалів, експерти ІМІ також виявили 92 матеріали з ознаками контрагітації, що склало майже 11% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовності. Найбільше “чорнух” припало на останню хвилю моніторингу (08 - 12 липня 2019) - 44 матеріали.
За підсумками моніторингу передвиборчої кампанії, майже третину таких матеріалів (29%) було спрямовано проти екс-президента Петра Порошенка, проти діючого президента Володимира Зеленського було спрямовано 20% матеріалів з ознаками контрагітації, 15% контрагітації було спрямовано проти Опозиційного блоку, і ще 9,5 % проти “Опозиційної платформи - За життя”.
Найбільше таких матеріалів містилось на сайті Знай.юа.
Матеріал написано за результатами 3-х хвиль моніторингу (1- хвиля - 03-07 червня 2019, 2 хвиля 24-28 червня 2019, 3 хвиля 08 - 12 липня 2019), що проводився в таких ЗМІ: “Обозреватель”, “Знай.ua”, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone, RBC.ua, “Ліга”. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (понад 40 тисяч новин).
Дослідження проведено в межах проєкту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
*В графічних матеріалах використано фото: Володимир Зеленський - РБК-Україна, Анатолій Гриценко - сайт партії “Громадянська позиція”, Віталій Кличко - Sean Gallup, 2014 Getty Images, Олег Ляшко - GOODZENKO, Юлія Тимошенко - сайт партії “Батьківщина”, Петро Порошенко - Sergei Supinsky, AFP/Getty Images.
Help us be even more cool!