В Україні мобільні оператори почали блокувати спам-дзвінки. Відповідну постанову ухвалив Кабінет Міністрів, нові правила набули чинності 2 жовтня, повідомили міністр цифрової трансформації Михайло Федоров та Міністерство цифрової трансформації.

За даними міністра, з 2 жовтня оператори вже заблокували тисячі спам-номерів. 

Спам-дзвінки – це дзвінки рекламного характеру, коли компанія телефонує без попередньої згоди користувача та рекламує товар або послугу. 

Є кілька варіантів, щоб позбутися рекламних дзвінків, на які ви не давали згоди.

1. Повідомити про спам-номер своєму оператору:

  • Vodafone – у застосунку чи за номером 111 або 0 800 400 111 в Україні, +38 050 400 111 у роумінгу;
  • Kyivstar – у застосунку чи за номером 466 або 0 800 300 466 в Україні, 105466# у роумінгу;
  • Lifecell – у застосунку чи за номером 5433 або 0 800 20 5433 в Україні, +38 063 5433 111 у роумінгу.

2. Надсилати скарги на спам-дзвінки на гарячу лінію уряду – 1545.

3. Звернутися до Національної комісії з регулювання електронних комунікацій через форму на сайті.

Як оператори перевірятимуть спам-номери?

Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує, якщо він відповідає щонайменше двом критеріям:

  • виклики здійснюють без комунікації;
  • середня тривалість дзвінків за сім днів – менш ніж 60 секунд;
  • понад 50% дзвінків – на різні номери;
  • на номер неможливо передзвонити;
  • під час виклику відтворюється записане повідомлення;
  • скарги від абонентів;
  • кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, на номер – менш як 5% вхідних та вихідних викликів цього номера
  • номер лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.

Детальніше про нові правила – за посиланням.

Як повідомляв ІМІ, у червні 2025 року міністр цифрової трансформації Михайло Федоров повідомив, що оператори мобільного зв’язку в Україні отримали технічні інструменти для боротьби зі спамом, нав’язливою рекламою та потенційно шахрайськими дзвінками.