ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Комітет з гуманітарної та інформполітики розгляне 13 січня законопроєкт про медіа

10.01.2020, 15:10
Фото – detector.media
Фото – detector.media

13 січня Комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики розгляне законопроєкт №2693 “Про медіа”, який був зареєстрований 27 грудня 2019 року. Про це повідомляється на сайті Верховної Ради.

У пояснювальній записці до законопроєкту зазначено, що він регулює відносини, пов’язані з поширенням масової інформації, визначає правові засади діяльності в Україні суб’єктів у сфері медіа, а також засади державного управління, регулювання та нагляду (контролю) в цій сфері.

Згідно із законопроєктом, суб’єктами у сфері медіа є: суб’єкти у сфері аудіовізуальних медіа (лінійних та нелінійних); суб’єкти у сфері друкованих медіа; суб’єкти у сфері онлайн-медіа; провайдери аудіовізуальних сервісів; провайдери платформ спільного доступу до інформації; постачальники електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного ресурсу.

Законом визначаються загальні вимоги до суб’єктів у сфері медіа, зокрема вимоги щодо прозорості структури власності та контролю, а також вимоги до кожного окремого виду суб’єктів у сфері медіа.

У законі закріплюються обов’язки суб’єктів у сфері медіа щодо організації надання медіасервісів, обмеження стосовно змісту інформації, обов’язки суб’єктів у сфері медіа щодо вихідних даних, обсягів поширення національного та європейського продукту, мови поширення інформації, захисту неповнолітніх, права на відповідь і спростування, мовлення в дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам’яті, поширення офіційних повідомлень про надзвичайні ситуації, доступу до інформації про події значного суспільного інтересу, поширення програм з платними інтерактивними конкурсами (іграми, вікторинами), обліку і зберігання програм та примірників друкованих медіа, захисту прав користувачів.

Ліцензуванню, відповідно до законопроєкту, підлягає виключно мовлення з використанням радіочастотного ресурсу України та постачання електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного ресурсу. Законом визначаються умови та порядок організації конкурсу на отримання ліцензії, подання документів на участь у конкурсі та визначення його учасників, призначення та проведення конкурсу, встановлення його результатів, порядок сплати ліцензійного збору та видавання ліцензії. Окрім цього, законопроєкт містить норми стосовно продовження строку дії ліцензії, внесення змін до Реєстру суб’єктів у сфері медіа щодо ліцензіатів та умов ліцензії, підстави та порядок анулювання ліцензії.

Обов’язковій реєстрації, згідно із законом, підлягають суб’єкти, що здійснюють мовлення без використання радіочастотного ресурсу, суб’єкти у сфері друкованих медіа, провайдери аудіовізуальних сервісів, а також суб’єкти у сфері медіа, зокрема й нерезиденти України, які надають користувачам на території України доступ до своїх медіасервісів на умовах, що передбачають оплату з боку користувачів доступу чи користування такими медіасервісами. Суб’єкти у сфері онлайн-медіа та платформи спільного доступу до інформації самостійно ухвалюють рішення про реєстрацію. Порядок реєстрації, підстави відмови в реєстрації та скасування реєстрації суб’єктів у сфері медіа визначаються законом.

Іноземні лінійні медіа можуть поширюватися на території України провайдерами аудіовізуальних сервісів виключно після реєстрації таких медіа в порядку, який окремо визначається законом.

Законом визначається статус Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, принципи та порядок здійснення нею нагляду та контролю за дотриманням законодавства у сфері медіа.

Також закон запроваджує нову форму регулювання – спільне регулювання у сфері медіа як поєднання функцій та засобів державного регулювання та галузевого саморегулювання. Предметом спільного регулювання є визначення вимог до поширення інформації, для якої законодавством передбачено регулювання змісту за допомогою ухвалення кодексів (правил) створення та поширення такої інформації. Водночас суб’єкти у сфері медіа добровільно беруть на себе обов’язок дотримуватися цих вимог, а Національна рада визнає, що ці вимоги є достатніми для забезпечення суспільних інтересів. Задля забезпечення спільного регулювання закон передбачає створення органу у формі громадської спілки, що є юридичною особою, засновниками якої є ліцензіати та реєстранти, а також їхні галузеві об’єднання.

Також законопроєктом встановлюються заходи реагування на порушення законодавства у сфері медіа та санкції за його порушення. 

Крім того, у законі визначаються обмеження, пов’язані зі збройною агресією, які діють з моменту визнання Верховною Радою України певної держави державою-агресором (державою-окупантом) та до моменту ухвалення Верховною Радою України рішення про скасування зазначеного статусу. 

Як повідомляв ІМІ, ГО “Інститут масової інформації” зробив експертну оцінку драфту законопроєкту про медіа.

Liked the article?
Help us be even more cool!