Адміністрація соцмережі Х заблокувала рекламний акаунт Європейської комісії після того, як відомство оштрафувало платформу на 120 мільйонів євро за невиконання зобовʼязань із прозорості, передбачених Актом ЄС про цифрові послуги (DSA).

Про блокування написав 7 грудня директор із продукту X Нікіта Бір на своїй сторінці, повідомляє Politico.

Він звинуватив виконавчу раду ЄС у спробі просунути власний пост з оголошенням про штрафування Х, “застосувавши експлойт у нашому редакторі реклами: опублікувати посилання, яке вводить користувачів в оману, маскуючись під відео, і штучно збільшити його охоплення”.

“X вважає, що на нашій платформі всі голоси повинні бути рівні. Однак, схоже, ви вважаєте, що ці правила не мають стосуватися вашого облікового запису. Ваш рекламний акаунт було заблоковано”, – написав Бір.

Як нагадує видання, раніше Білий дім розкритикував DSA й закон про цифрові ринки, які перешкоджають великим онлайн-платформам на кшталт Google, Amazon і Meta надмірно розширювати свої онлайн-імперії. Адміністрація президента заявляла, що ці правила є дискримінацією американських компаній і штрафування Х, ймовірно, посилить трансатлантичну торговельну напруженість. 

Міністр торгівлі США Говард Латнік уже пригрозив зберегти 50-відсоткові тарифи на європейський експорт сталі й алюмінію, якщо ЄС не послабить своїх цифрових правил.

Віцепрезидент США Джей Ді Венс розкритикував дії Брюсселя, назвавши штраф реакцією на “відмову від цензури” – ідею, яку Єврокомісія відкинула.

Що передувало

Як повідомляв ІМІ, 5 грудня Єврокомісія оштрафувала соцмережу Х на 120 мільйонів євро за невиконання зобовʼязань із прозорості, передбачених Актом ЄС про цифрові послуги (DSA). До порушень відомство зараховує, зокрема, оманливу систему “блакитних пташечок”, брак прозорості в рекламному архіві, а також ненадання доступу до публічних даних дослідникам. На думку відомства, те, як Х використовує “блакитні пташечки” на позначення “верифікованих користувачів”, вводить користувачів в оману й порушує норму DSA, за якою соцмережі зобовʼязані забороняти оманливий дизайн функцій на своїх майданчиках.

Як писав ІМІ, Х помирає. Соцмережа впевнено йде до знецінення себе самої і досягла неабиякого успіху в цьому починанні.

У дослідженні Каліфорнійського університету йшлося, що рівень мови ворожнечі в соціальній мережі X зріс приблизно на 50% після купівлі платформи Ілоном Маском у 2022 році. Водночас кількість бот-акаунтів не зменшилася.

Ілон Маск наприкінці жовтня 2022 року став власником Twitter, який згодом перейменував на Х.