Естонія збільшує бюджет на боротьбу з пропагандою в 13 разів
В Естонії витрати на роботу відділу стратегічної комунікації в 2018 році збільшили з €60 тисяч до €800 тисяч. Кошти будуть направлені на розвиток моніторингу, поширення контрповідомлень та покращення ефективності управління кризовими ситуаціями, повідомляє Media Sapiens з посиланням на естонську газету Postimees.
Також відділ найме вісім нових експертів, які будуть працювати у різних напрямках.
До 2021 року на відділ планується витратити € 3,26 мільйона. Одним із завдань нової команди буде аналіз інформпростору в закордонних медіа та соціальних мережах й формування чіткої картинки того, що вони пишуть про Естонію. Експерти шукатимуть паттерни й аналізуватимуть, хто і які меседжі поширює на шкоду країні та навіщо.
Ще одне важливе завдання - це підготовка нових експертів та їхня мобілізація у періоди кризи. Наприклад, коли пам'ятник “Бронзовий солдат” у Таллінні вирішили перенести й це викликало протести, інтерес закордонних видань виріс в рази, а кількість інформзапитів до естонського уряду збільшилася у 200 разів.
За словами Мартіна Яшко, який відповідає за стратегічну комунікацію у відповідному бюро в уряді Естонії, досі робота з боротьби з пропагандою в основному зводилася до реакції на повідомлення, які наносять шкоду державі. Але вона має бути спрямована на запобігання потокам дезінформації.
Минулого року естонський інтернет-проект Propastop склав чорний список російських ЗМІ, які, на думку фахівців центру, становлять загрозу безпеці Естонії. У список потрапили Sputnik, Russia Today, інформаційне агентство “ТАСС”, “Российская газета”, сайт телерадіокомпанії “Звезда”, сайт “Вести.ру”, сайт телеканалу “НТВ”, сайт “Ридус”, Lenta.ru. Всього у “чорному списку” було названо 28 сайтів.
Help us be even more cool!