Джинси під час парламентської кампанії було вдвічі більше, ніж під час президентської - моніторинг ІМІ
Під час парламентської передвиборчої кампанії рівень матеріалів з ознаками замовності зріс більш, ніж вдвічі в порівнянні з президентською кампанією. Так, за три хвилі моніторингу (по 5 діб кожна, загалом 15 діб) під час президентської кампанії було зафіксовано 414 матеріалів з ознаками замовлення, а за такий самий період парламентської кампанії - уже 849 матеріалів.
Такими є результати трьох хвиль моніторингу, що були проведені ГО “Інститут Масової Інформації” протягом червня та липня 2019 року, з загальною вибіркою у понад 40 тисяч матеріалів в 13 інтернет-ЗМІ.
Загалом лише 3,5% із загальної кількості матеріалів з ознаками політичного замовлення були марковані як рекламні. Проте і це маркування не відповідало Закону України “Про рекламу” (рубрики “Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори” тощо).
Найбільше матеріалів з ознаками замовлення було виявлено на сайті 112-го каналу – 249 матеріалів за 15 днів моніторингу. Найбільше замовних матеріалів на сайті зафіксовано протягом другої хвилі моніторингу - 98 матеріалів з ознаками замовлення за п’ять днів аналізу. Найактивніше даний ресурс підтримував політичну партію “Опозиційна платформа - За життя”.
115 матеріалів з ознаками замовлення за три хвилі моніторингу було зафіксовано на сайті “Обозреватель”. На ресурсі сильно зросла кількість замовних матеріалів під час третьої хвилі моніторингу (3 хвиля 08 - 12 липня 2019). Певного фаворита, що фігурує у більшості замовних матеріалів, “Обозреватель” немає, підтримує і Юлію Тимошенко, і Петра Порошенка, і Опозиційний блок, і Анатолія Гриценка.
На сайті Знай.юа за три хвилі моніторингу було виявлено 114 матеріалів з ознаками замовлення. І якщо перші дві хвилі цей сайт особливо активно підтримував президента Володимира Зеленського, то протягом третьої хвилі, окрім Зеленського, свою долю підтримки від цього ресурсу отримала “Опозиційна платформа - За життя”. Найбільше матеріалів з ознаками замовлення на сайті виявлено під час другої хвилі моніторингу.
Практично не поступився за кількістю джинси “Обозревателю” та Знай.юа сайт каналу Newsone, на цьому ресурсі за три хвилі моніторингу було зафіксовано 111 матеріалів з ознаками політичного замовлення. Свою підтримку сайт надавав передусім партії, з якою пов’язують власників цього ресурсу - “Опозиційній платформі - За життя”.
Протягом виборчої кампанії не зафіксовано матеріалів з ознаками замовлення політичного характеру на сайтах “Українська правда”, Ліга та Новоє время.
Матеріал написано за результатами 3-х хвиль моніторингу (1- хвиля - 03-07 червня 2019, 2 Хвиля 24-28 червня 2019, 3 Хвиля 08 - 12 липня 2019), що проводився в таких ЗМІ: “Обозреватель”, “Знай.ua”, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone, RBC.ua, “Ліга”. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (понад 40 тисяч новин).
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.
Help us be even more cool!