Джерелом інформації в 40% новин в українських онлайн-медіа є соцмережі – дослідження ІМІ
Роль соціальних мереж як джерела інформації для медіа невпинно зростає. Згідно з новим дослідженням ІМІ, у 40% матеріалів в українських онлайн-медіа джерелом інформації є соціальні мережі, що на 13,4% більше, ніж попереднього моніторингу.
“Більшість таких матеріалів (57%) посилається на дописи в телеграм. На фейсбук припадає 17,5% новин, де джерелом інформації є соціальні мережі. Найчастіше джерелом для новин стають акаунти державних відомств і посадовців. Це свідчить про те, що телеграм є наразі ключовою платформою для комунікації влади з громадськістю”, – йдеться в дослідженні.
Також експерти ІМІ наголошують, що залежність медіа від соцмереж ставить під сумнів дотримання журналістських стандартів, адже редакції дедалі частіше використовують інформацію із соцмереж без ретельної перевірки. Це збільшує ризик поширення дезінформації або неповних фактів.
Джерела в українських онлайн-медіа
З іншого боку, і державні органи та посадовці, які дедалі частіше використовують телеграм для прямого формування новинного порядку денного, потребують диверсифікації своїх комунікаційних стратегій для зменшення ризиків і забезпечення доступності інформації для різних груп населення.
До моніторингової вибірки потрапили 10 популярних онлайн-медіа України: “Українська правда”, “Кореспондент”, “24 канал”, Цензор, РБК-Україна, Obozrevatel, NV, ТСН, “Фокус” та УНІАН. Зі 150 новин на кожному сайті, опублікованих поспіль від 9-ї години ранку 20 листопада 2024 року, експертка ІМІ виокремила та опрацювала матеріали, що посилаються на соціальні мережі.
Help us be even more cool!