Директорка ІМІ: Органам співрегулювання у сфері медіа варто розробити спільні етичні кодекси
Органам співрегулювання у сфері медіа для уникнення дублювання зусиль варто розробляти спільні етичні кодекси.
Про це розповіла директорка Інституту масової інформації Оксана Романюк на онлайн-конференції “Точка перетину: взаємодія саморегулювання та співрегулювання медіа в Україні”, організованої Комісією з журналістської етики 10 грудня.
За її словами, робочим групам у сфері онлайн-медіа, друкованих медіа, платформ спільного доступу до відео, а також в аудіовізуальній та аудіальній сферах не потрібно робити п’ять кодексів, що стосуються гендерного балансу в медіа чи прав дитини. Натомість це має бути єдиний кодекс, куди варто буде додати пункти, що стосуються технічних специфікацій окремих платформ.
На думку Оксани Романюк, створення п’яти окремих кодексів для відеоконтенту, онлайн-платформ та інших форматів створить додаткове бюрократичне навантаження для робочих груп і заплутає редакції, особливо мультиплатформових медіа.
“Нам варто подумати, як цю конструкцію полегшити, зробити її менш громіздкою. Наприклад, замість п’яти кодексів на одну й ту саму тему від різних органів співрегулювання ми могли б підписати один спільний документ із базовими положеннями й додати туди якісь параграфи про специфічні особливості різних типів медіа. Такий підхід дозволить оптимізувати зусилля робочих груп, підвищити їхню ефективність та спростити дотримання етичних норм редакціями”, – додала Оксана Романюк.
Втім, на думку директорки ІМІ, створення такого єдиного документа також залежатиме від того, наскільки ефективно співрегуляторні органи зможуть координувати свої дії.
“Можливо, варто буде подумати над створенням окремої робочої групи з представників усіх співрегуляторних органів, яка розробить єдиний кодекс, враховуючи досвід інших країн та міжнародні стандарти. Такий єдиний кодекс може складатися з базового розділу, що містить загальні принципи етики, і окремих модулів для специфічних форматів (онлайн, аудіо, відео тощо)”, – заявила Оксана Романюк.
Нагадаємо, у матеріалі “Саморегуляція як камінь спотикання українських медіа” медіааналітик ІМІ Дмитро Баркар розповідає, навіщо українським медіа потрібна саморегуляція, що це таке та як вона захистить від впливу держави.
Help us be even more cool!