ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Директорка ІМІ: Існує глобальний розрив у грошах між національними та регіональними медіа

20.09.2024, 15:22
Ганна Чабарай

Останнім часом став помітний глобальний розрив між національними та регіональними медіа у фінансовому вимірі. Про це розповіла директорка Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк 20 вересня під час National Media Talk 2024 у Києві.

“Національні медіа трохи вийшли з кризи, мають рекламу і кілька джерел доходів. У регіонах рекламний ринок не вийшов із кризи, у когось розбомблена редакція і не має грошей навіть щоб купити зарядну станцію. Інститут масової інформації за підтримки Internews Network видає мінігранти. І деякі редакції писали нам, що, якщо ми не дамо їм мінігрант, вони просто закриються”, – зазначила Оксана Романюк.

Навесні 2024 року ІМІ провів велике опитування про потреби медіа, в якому взяли участь 254 редакції у 20 регіонах. 39% опитаних мали потребу в технічному обладнанні для забезпечення роботи редакцій (від генераторів, павербанків і екофлоу до професійної техніки). 20% потреб стосувалися фінансової підтримки. За словами Оксани Романюк, редакції скорочують адмінперсонал, навіть журналістів – у декого лишилося по одному журналісту. 

Оксана Романюк підкреслила, що завдяки грантовій підтримці зросла прозорість медіа та їхня здатність до планування.

“Редакції навчилися планувати, писати бюджети. Коли ми тільки починали працювати з мінігрантами, два роки тому, в нас були випадки, що редакція отримала грант і дуже дивувалася, що потрібно за нього звітувати. Зараз медіа набагато краще розбираються в цьому”, – розповіла Оксана Романюк.

Водночас, зазначає вона, редакціям необхідна не лише фрагментарна, а й інституційна підтримка від донорів.

“Важливо, щоб цю підтримку донори прив’язували до ситуації в країні, а не до, скажімо, свого бачення, нібито потрібно боротися з російською дезінформацією в українських медіа. Наші експерти моніторять контент медіа, і ми не бачимо там російської дезінформації. На щастя, є донори, які глибоко в темі й розуміють це”, – додала директорка ІМІ.

Нагадаємо, в останній хвилі мінігрантів 41 українське медіа отримало підтримку від Інституту масової інформації в партнерстві з міжнародною організацією Internews Network. Майже 76% заявок стосувалися виробництва контенту, серед решти запитів – закупівля обладнання для забезпечення виживання редакцій узимку, техніки для роботи журналістів.

Liked the article?
Help us be even more cool!