Дослідження ІМІ: в онлайн-медіа України зросла кількість "чорнухи"
В онлайн-медіа України зросла кількість так званої чорнухи – публікацій, що мають на меті зашкодити репутації опонента чи конкурента замовника. Частка таких матеріалів сягнула 18% усіх з ознаками замовних.
Такими є результати щоквартального дослідження Інституту масової інформації, що охоплює 23 популярні онлайн-медіа України та яке проводилося 14–16 серпня 2024 року.
Згідно з дослідженням, матеріали, спрямовані на погіршення репутації комерційних конкурентів, становлять 14% усіх зафіксованих моніторингом публікацій з ознаками замовності. Частка замовних матеріалів, спрямованих проти окремих політиків, становить 4% всієї виявленої джинси.
За результатами дослідження ІМІ за другий квартал 2024 року, комерційна і політична “чорнуха” разом становили лише 11%. Отже, у третьому кварталі цього року відбулося раптове зростання кількості такого контенту. Водночас протягом 2023 року “чорнуха” в популярних національних інтернет-виданнях з’являлася в кількості, що не мала статистичного значення. Така кількість чорного піару в медіа, як тепер, не фіксувалася навіть у передвиборчі періоди, йдеться в дослідженні.
Матеріали, що мають на меті погіршення репутації комерційних структур чи політиків, дослідження ІМІ виявило на сайтах: “24 канал”, “Фокус”, “Телеграф”, РБК-Україна, УНІАН та “Гордон”.
*Моніторинг проведено 14–16 серпня 2024 року у 23 популярних інтернет-медіа: “Суспільне”, “Бабель”, “Громадське”, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, “Рубрика”, Liga.net, “Новинарня”, Укрінформ, NV, LB.ua, РБК-Україна, “Цензор.Нет”, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, “Телеграф”, Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду.
Help us be even more cool!