ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Деякі олігархічні канали проігнорували розслідування про “офшори Зеленського” або згадали побіжно – ДМ

05.10.2021, 12:00
Фото – скріншот з відео Слідства.Інфо
Фото – скріншот з відео Слідства.Інфо

Більшість центральних українських телеканалів не замовчувала в новинах тему розслідувань Pandora Papers і, зокрема, сюжет про розслідування офшорної історії, яка стосується Президента України Володимира Зеленського. Повністю проігнорували цю тему тільки канали Віктора Пінчука.

Про це йдеться в дослідженні “Детектора медіа”. 

Проте інші олігархічні канали приділили основну увагу статкам малоцікавих українцям персонажів на зразок короля Йорданії, а викриття, які стосувалися Зеленського, згадали побіжно. На опозиційних каналах натомість ця тема була центральною (але також не без перекручень).

Так, два телеканали Віктора Пінчука ICTV та СТБ, які входять до вибірки “Детектора медіа”, не повідомляли про Pandora Papers загалом і про розслідування щодо офшорів Зеленського зокрема в новинах нічого.

Канал “Україна” зосередився на міжнародних масштабах розслідування, про роль Зеленського в скандалі в сюжеті не сказав нічого. Однак дав коментарі на його захист. 

Аналогічний підхід застосував канал “Інтер”: наголосили на масштабах розслідування та високопосадовцях-фігурантах на зразок “короля Йорданії”. Втім, ілюстрували цей перелік уже відеорядом із Зеленським, Сергієм Шефіром та іншими українцями. Після переліку сказали, що над українською частиною розслідування працював “ресурс “Слідство.інфо”, “зокрема досліджували діяльність Приватбанку і відмивання коштів вищим керівництвом країни”. 

Власник 1+1 Ігор Коломойський є чи не головним негативним героєм стрічки “Офшор 95”, однак його канал не замовчував цієї історії в новинах, але змістив акценти на міжнародній сенсаційності. Сюжет Яни Слєсарчук у новинах 1+1 навіть містить згадки про Коломойського. Усю частину розслідування, пов’язану з Приватбанком та Коломойським, у новинах 1+1 проігноровано. 

Про Зеленського в контексті Pandora Papers згадали також на каналі “2+2”, який входить до групи 1+1. 

Ютуб-канал “Перший незалежний” висвітлив цю історію досить докладно й критично. “Президент Володимир Зеленський приховує статки в офшорах. Про це повідомляють журналісти “Cлідства.Інфо”…” – йдеться в підводці. Сказали і про зв’язок “Кварталу 95” з Коломойським.

5 канал, що належить лідеру опозиційної “Європейської солідарності” Петрові Порошенку, зробив розслідування про Зеленського головною темою вечірніх новин і висвітлив цю історію найдокладніше. 

Суспільне повідомило про Pandora Papers, зокрема про українську частину. У праймових новинах сюжет про розслідування офшорної історії Зеленського був першим у випуску. “UA:Перший” став єдиним каналом з вибірки “Детектора медіа”, який нагадав про аналогічне розслідування “Слідства.Інфо” щодо Петра Порошенка. А також єдиним, який повідомив, що звернувся до фігурантів розслідування (зокрема, голови СБУ Івана Баканова) із запитом, однак поки що не отримав відповіді.

Pandora Papers – це глобальний витік документів (2,94 терабайта фінансових даних), з яких стало відомо про секретні активи, таємні угоди та приховані статки найбагатших людей з усього світу.

У Pandora Papers зібрано інформацію про активи й таємні угоди 130 найбагатших людей світу, серед яких понад тридцять топполітиків. Над документами працювала команда з більш ніж шестисот журналістів зі 117 країн – члени незалежної міжнародної мережі розслідувачів The International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ), які раніше розслідували Panama Papers, Paradise Papers та FinCEN. Україну в цьому проєкті представляла команда “Слідства.Інфо”, що зняла фільм “Офшор 95” про таємний бізнес “Кварталу 95”, співвласником якого нібито досі є Володимир Зеленський. 

3 жовтня в Києві керівництво “Малої опери” за п'ять годин до прем’єри скасувало показ фільму-розслідування “Слідства.Інфо” “Офшор 95” про Президента України Володимира Зеленського через нібито ремонтні роботи. Зрештою, через суспільний розголос комунальний заклад змінив своє рішення, і прем’єра таки відбулася.

Нагадаємо, 4 жовтня ІМІ склав перелік онлайн-видань, які висвітлили розслідування “Слідства.Інфо”, а хто його проігнорував.

Liked the article?
Help us be even more cool!