Держпродспоживслужба передумала отримувати пояснення журналістки про рекламу у фейсбуці
Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області повідомило, що вже не вимагає від головної редакторки “Волинь Online” Мар'яни Метельської інформації, яка мала бути надана установі 23 грудня через розміщення у фейсбуці реклами.
Про це йдеться в листі Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області, надісланому Метельській.
Як повідомила представниці ІМІ Мар'яна Метельська, їй не довелося йти 23 грудня на розмову до Держпродспоживслужби. Вона розповіла, що їй у грудні зателефонували з установи, а також надіслали офіційного листа про відсутність претензій до неї з боку контролювального органу.
У листі зазначили, що через розміщення нової інформації на сторінці “Волинь Online” у фейсбуці про розіграш, який проводила Мар'яна Метельська, вимогу ч. 2 ст. 26 до ЗУ “Про рекламу” виконано.
“Розміщена Вами інформація про розіграш не містить зображення пляшок з напоєм та бокалів. Споживачам надається інформація про термін та місце проведення рекламного заходу… яка супроводжується попередженням такого змісту: “Надмірне вживання алкоголю шкідливе для вашого здоров’я”. Таким чином, керуючись частиною 2. статті 26 до ЗУ “Про рекламу”, вимогу виконано до розгляду справи”, – йдеться в листі від 11 грудня за підписом заступника начальника облуправління Геннадія Кожевнікова.
“Сприйняли мою новину, яка вже була про розіграш на сайті після вимоги, наче це виправлення. Я їм пояснила, що це не виправлення. 24 грудня сказали вже не приходити. Справу закрили”, – зазначила Мар’яна Метельська..
Представниця ІМІ намагалася поспілкуватися з Геннадієм Кожевніковим щодо цієї ситуації, однак отримати його коментар не вдалося.
Як зазначила Мар’яна Метельська, яка раніше розцінила дії Держпродспоживслужби як тиск, лише публічний розголос допоміг зупинити цю ситуацію.
Юрист ІМІ Алі Сафаров зазначає, що зазначений лист не підпадає під передбачені законодавством процедури реагування на порушення реклами:
“Процедуру контролю за дотриманням рекламного законодавства прописано в Законі України “Про рекламу”, зокрема у статті 26. Як і попередній лист Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області, такий спосіб реагування не передбачено законодавчою процедурою. Варто нагадати, що, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи мають діяти виключно на підставі закону і відповідно до визначеної процедури”.
Як повідомляв ІМІ, Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області надіслало листа головній редакторці інтернет-видання “Волинь Online” Мар'яні Метельській із вимогою з'явитися до установи 23 грудня через розміщення у фейсбуці реклами з порушенням законодавства.
Мар'яна Метельська, яка є засновницею “Волинь Online”, вирішила зібрати гроші на розвиток сайту через фейсбук та зробити розіграш призів для читачів, що підтримали грішми видання.
У декількох групах у фейсбуці вона поширила пост про розіграш, у якому можна виграти три ящики ігристого вина від конкретної торгової марки. За умовою конкурсу, участь у розіграші беруть лише ті, хто підтримає роботу видання на суму від 50 гривень.
Мар’яна Метельська вважає тиском на неї виклик прийти до відомства.
Help us be even more cool!